FANDOM

Yötähti (engl. Nightstar) on pieni, laiha musta kolli[3] jolla on pitkä häntä, lyhyt kiiltävä turkki ja kellertävän vihreät silmät.[4]

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Yötassu ja hänen veljensä Arpitassu ovat uusia oppilaita, kun he katsovat kauhuissaan Risaturkin kantaessa vakavasti haavoittuneen Pilvitassun parantajan pesään.

Soturikissat

Villiin luontoon

Yökarva kuuluu klaaninvanhimpiin, jotka ajettiin pois klaanistaan Rikkotähden käskystä.
Hän metsästää ja pitää itse huolta itsestään. Hän suostuu mielellään hakemaan Myrskyklaanin varastetut pennut ja karkoittamaan Rikkotähden. Hän karkoittaa Rikkotähden muutaman myrskyklaanilaisen kanssa ja parin varjoklaanilaisen.
Valkomyrsky kohtelee Yökarvaa ryhmän johtajana luvaten, että Myrskyklaani jättää Varjoklaanin rauhaan seuraavan kokoontumiseen asti, jotta Varjoklaani voisi toipua. Yökarva taas lupaa, ettei heidän sotureitansa näy Myrskyklaanin reviirillä.

Tuli ja jää

Yökarvasta tulee Varjoklaanin uusi päällikkö, Yötähti.

Salaisuuksien metsä

Yötähti johtaa Pitkätähden kanssa Varjoklaanin ja Tuuliklaanin yhteihyökkäystä Myrskyklaaniin.

Myrsky nousee

Yötähti kuolee Haaskalasta tulleeseen sairauteen. Myöhemmin Nuhanenä kertoo, että Yötähti ei ollut saanut Tähtiklaanilta yhdeksää henkeään.

Uusi profetia

Keskiyö

Yötähti ilmestyy Keltaturkille unessa kertomaan uudesta profetasta ja, että hänet on valittu pelastamaan klaani hirveältä tuholta.

Tähtiyö

Iltahämärä

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Auringonnousu

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Field Guidet

Secrets of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vicky on sanonut, että Yötähdellä oli astma.[5]

Virheet

  • Kirjassa Villiin luontoon Yökarva on listattu sotureihin, vaikka hän muutti klaaninvanhimpien pesään kirjassa Keltahampaan salaisuus.

Kuvat

Perhe ja suku

Veli:

Arpinaama: Kuollut, Synkän Metsän jäsen

Veljenpojat:

Tuhkaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tynkähäntä: Kuollut, oletettavasti Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Autoitte Varjoklaania pääsemään eroon väkivaltaisesta ja vaarallisesta päälliköstä, mistä olemme kiitollisia. Teidän on kuitenkin aika lähteä leiristämme ja palata omaanne. Lupaan, että metsästysmaillanne ei näy Varjoklaanin sotureita, niin kauan kuin löydämme omalta reviiriltämme riittävästi syötävää."
—Yökarva kiittäen Myrskyklaanin avusta. Villiin luontoon, pages 257-258

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 275
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 335
  3. Villiin luontoon, sivu 5
  4. Vickyn Facebook-sivu
  5. Vickyn facebook-sivu