FANDOM

Viimaturkki (engl. Breezepelt) on laiha musta kolli, jolla on meripihkanväriset silmät.[4]

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Viimaturkki ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Tigerheart's Shadow

Kolmikon mahti

Näkö

Viimatassu on Tuuliklaanin nuori oppilas, jonka mestari on Valkohäntä. Hän on Varissulan ja Yöpilven poika.
Viimatassu on mukana partiossa, jossa Valkohäntä, Kanervatassu ja Varissulka ovat mukana, kun Närhitassu on harhailemassa Tuuliklaanin reviirillä. Varissulka pelastaa Närhitassun, kun hän kävelee törmältä ja putoaa järveen. Valkohäntä nuolee Närhitassun korvia, esittelee partiossa olevat kissat ja kertoo etteivät he tule satuttamaan häntä. Kun Närhitassu tokenee, Viimatassu sanoo, miten tyhmä Närhitassu oli kävellessään törmältä. Varissulka käskee poikaansa olemaan hiljaa.
Viimatassu ja Leijonatassu jäävät sortuvan mäyränpesän alle. Närhitassu kaivaa heidät ylos, mutta Viimatassu on tajuton. Närhitassu saa kaivettua multaa pois oppilaan kurkusta. He vievät oppilaat Myrskyklaanin leiriin lepäämään. Viimatassun emo Yöpilvi ja isä Varissulka kiittävät kiittävät Närhitassua poikansa pelastamisesta.

Pimeyden joki

Leijonatassu, Paatsamatassu ja Närhitassu ovat lähteneet tunneleihin etsimään kadonneita Tuuliklaanin pentuja. Tunneleissa he törmäävät Viimatassuun ja Kanervatassuun, jotka yhtyvät etsintöihin.

Karkotus

Viimatassu lähtee Varissulan ja muiden mukaan vuorille auttamaan heimoa, vaikkei haluaisi. Viimatassu lähtee salaiselle metsästysretkelle Paatsamatassun ja Leijonatassun kanssa, ja joutuu kaksijalanpesään koirien loukkuun, mutta Sulo pelastaa heidät. Viimatassu suhtautuu Suloon kylmästi.

Pimennys

Viimatassu metsästää vuorilla muiden oppilaiden kanssa.

Pitkät varjot

Viimatassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Auringonnousu

Kun Myrskyklaanin partio tulee Tuuliklaaniin, Viimaturkki nähdään seisomassa Kanervahännän vieressä.
Kokoontumisessa Paatsamalehti paljastaa kaikille, että Varissulka ja Lehtilampi ovat hänen, Leijonaroihun ja Närhisulan vanhemmat. Vaikka Varissulka kieltää sen, Viimaturkki ja Yöpilvi ovat ymmällään ja vihaisia uutisista.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Viimaturkilla on oppilas, Järkäletassu.
Viimaturkki on partiossa, kun Myrskyklaanin partio ylittää vahingossa Tuuliklaanin rajan. Hän kertoo Närhisulalle, ettei hänen olisi pitänyt koskaan syntyä ja haukkuu häntä puoliveriseksi. Lisäksi hän sanoo, ettei Närhisulalla ole oikeutta olla parantaja eikä elää klaanien keskuudessa. Kun varapäällikkö Saarnijalka saapuu paikalle, ja käskee Närhisulkaa neuvomaan sotureita pysymään omalla puolella järveä, Viimaturkki on voitonriemuinen. Närhisulka aistii hänen omahyväisyytensä.
Viimaturkki seuraa Unikkohallaa Kuulammelle. Hän kuulee, miten Unikkohalla toivoo pääsevänsä Tähtiklaaniin tapaamaan Hunajalehvää. Viimaturkki sanoo, että hän voi mielellään auttaa Unikkohallaa pääsemään Tähtiklaaniin. Viimaturkki jatkaa, että Närhisulan pitäisi tuntea, millaista on kun klaanin kissat tuijottavat ja supisevat. Hänen vihansa laantuu hetkeksi, kun Närhisulka vastaa että hän tietää miltä se tuntuu, koska pahin valhe kosketti heitä. Närhisulka hyökkää Viimaturkin kimppuun, mutta tuuliklaanilainen voittaa hänet helposti ja kaataa selälleen. Viimaturkin avuksi saapuu Rikkotähti, mutta pian paikalle saapuu Hunajalehvä, joka ajaa Rikkotähden ja Viimaturkin pois. Tuuliklaanilainen kertoo Närhisulalle, ettei tämä ole vielä ohi.
Myöhemmin Närhisulka ja Leijonaroihu uskovat, että Viimaturkkia koulutetaan Synkässä Metsässä.

Etäiset kaiut

Paljastuu, että Viimaturkkia koulutetaan Synkässä Metsässä. Esinäytöksessä Haukkahalla ja Viimaturkki ovat Synkässä Metsässä taisteluharjoituksissa. Haukkahalla voittaa taistelun. Synkän Metsän kissat puhuvat Viimaturkille ja tämä sanoo että haluaa kostaa tälle vääryyttä tehneille.

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Field Guidet

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Lyhyttarinat

After Sunset: We Need to Talk

Beyond the Code: Brightspirit's Mercy

Triviaa

Perimä

  • Viimaturkki on Varissulan kautta sukua Windstarille, Tuuliklaanin perustajalle.

Kiinnostavaa tietoa

  • Kate sanoi blogissaan pitävänsä ideasta, että Yöpilvi ja Viimaturkki olisivat pakomatkalla olleita kulkukissoja ja Varissulka jättäisi Tuuliklaanin ja löytäisi heidät.

Virheet

  • Tarinassa After Sunset: We Need to Talk on sanottu, että Yöpilvellä olisi ollut useampi pentu, joista ei kuitenkaan myöhemmin kuulla eikä kerrota mitä Viimaturkin sisaruksille tapahtui.

Perhe ja suku

Emo:

Yöpilvi: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Isä:

Varissulka: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Kumppani:

Kanervahäntä: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Tyttäret:

Smokepaw: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Brindlepaw: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Velipuolet:

Närhisulka: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Leijonaroihu: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Siskopuoli:

Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäiti:

Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisä:

Jalkapuoli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esi-isä:

Windstar: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Näkö, sivu 136
  2. Näkö, hahmolista
  3. Auringonnousu, hahmolista
  4. Karkotus, hahmolista