FANDOM

Veriklaani (engl. BloodClan) on vaarallinen ryhmä, joka koostuu Kaksijalkalan kulkukissoista. Veriklaanilaiset ovat hyvin koulutettuja taistelijoita, joiden kova elämäntapa edistää heidän vahvuutta ja lujuutta.

Kuvaus

Veriklaani ei ole virallinen klaani, vaan löyhästi järjestäynyt vihamielisistä katukissoista koostuva ryhmä. Veriklaanilaiset suurimmaksi osaksi syövät kaksijalkojen roskaa. Tuoretta riistaa on niukasti, mutta satunnaisesti saatavilla on rottia. Veriklaanin perustaja oli Ruoska (entiseltä nimeltään Tiny) on pieni musta kollikissa, jolla on yksi valkoinen tassu ja kimeä, aavemainen ääni. Veriklaanilla ei ole virallista varapäällikköä, mutta asemassa toiseksi korkein kissa on Ruoto, joka on lihaksikas mustavalkoinen kolli vihreillä silmillä. Hän tekee suurimman osan Ruoskan likaisesta työstä ja pitää muut veriklaanilaiset järjestyksessä voiman avulla. Veriklaanilla ei ole parantajaa, eikä klaaninvanhimmista, kuningattarista ja pennuista pidetä huolta. Kissa kuolee, jos se ei ole kykenevä saalistamaan itselleen.

Sijainti

Veriklaani sijaitsee Kaksijalkalassa, jossa maanpinta ja melu on kovaa ja kaksijalkojen ja hirviöiden haju leijailee ilmassa. Kaupungissa on veriklaanilaisten lisäksi monen monta kissaa sekä ruoasta on pulaa. Veriklaanin asuttaman Kaksijalkalan lähellä on Ukkospolku sekä puisto.

Muuta tietoa klaanista

Kissojen ominaisuudet

Veriklaanilaisia

Veriklaanilaisia mangasarjasta Ravenpaw's Path.

Veriklaani ei usko Tähtiklaaniin eikä tottele soturilakia. Tämän seurauksena päälliköllä ei ole yhdeksää henkeä. Suurin osa veriklaanilaisista pitää päällään pantaa johon on ripustettu hampaita, joka tekee heistä uhkaavampia. Ruoskalla ja muilla korkea-arvoisilla veriklaanilaisilla kynnet on vahvistettu koirien hampailla ja/tai kynsillä.

Muuta tietoa

Historia

Soturikissat

Pimeyden hetki

Tiikeritähti liittoutuu Veriklaanin kanssa ja lupaa sen kissoille osan metsästä, jos he saavat kaikki klaanit liittymään Tiikeriklaaniin. Veriklaani tulee metsään Tiikeritähden johdolla. Kuitenkin suunnitelma ei mene niin kuin pitäisi, kun Tiikeritähti huomaa ettei hän pysty määrämään Veriklaania. Ruoska tappaa hänet viemällä kaikki hänen elämänsä syvällä viillolla, jota Tähtiklaani ei pysty parantamaan.
Ruoska, joka tahtoo kaiken reviirin metsästä, päättää antaa klaaneille kolme päivää valmistautua lähtöön tai heidät häädetään väkisin. Tulitähti onnistuu yhdistämään neljä klaania yhdeksi, Leijonaklaaniksi taistelemaan Veriklaania vastaan. Kolmen päivän aikana muutama kissa osoittautuu petturiksi, etenkin Rosohammas ja Mustaraita, ja liittyvät Veriklaaniin. Lopulta Leijonaklaani ja Veriklaani kohtaavat taistelussa. Kuolemien määrä on suuri, näkyvin niistä oli Valkomyrskyn kuolema. Ruoska ottaa yhden Tulitähden elämistä ennen kuin Tulitähti tappaa Ruoskan. Veriklaani luovuttaa kun Ruoska kuolee.

Ravenpaw's Path

Shattered Peace

A Clan in Need

The Heart of a Warrior

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Cats of the Clans

Merkittävä asemat

Päälliköt

Nimi Aloitti Lopetti Varapäälliköt
Ruoska The Rise of Scourge Pimeyden hetki Ruoto
Ice ja Snake A Clan in Need A Clan in Need ---

Varapäälliköt

Nimi Aloitti Lopetti
Ruoto The Rise of Scourge Pimeyden hetki

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's GroupDarktail's groupThe KinThe guardian cats