FANDOM

Minusta tulee soturi. Äläkä kutsu minua Borikseksi. Olen nykyään Varpustassu.

— Varpustassu Oskarille.[1]

Varpusturkki (engl. Sparrowpelt) on tummanruskea raidallinen kolli,[2] jolla on keltaiset silmät.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Varpusturkki mainitaan ensin Boriksena, nuorena kotikisuna joka asuu siskonsa Kirsikan kanssa kaksijalkalassa. He tapaavat Taivaan mutta kutsuvat tätä töllöttäjäksi, koska hän puhuu täysikuulle. Boris ja Kirsikka luulevat, että Töllöttäjä on hullu, koska tämä puhuu myös kuolleista kissoista jotka ovat tähdissä. He tapaavat Tulitähden ja Hiekkamyrskyn kun he luulevat heitä Töllöttäjäksi, koska Boris ja Kirsikka eivät ole nähneet vielä heitä kasvotusten. He päättävät tehdä kepposen Tulitähdelle ja Hiekkamyrskylle ja jättävät pilaantuneen hiiren heidän luolaan ja heittävät kiviä.
Myöhemmin Tulitähti saa kuitenkin Boriksen ja Kirsikan auttamaan häntä kokoamaan uutta Taivasklaania kokoon. Tulitähti huomaa heitä opettaessaan, että heissä on esi-isiensä piirteitä, koska he pystyvät hyppäämään korkealle puihin, ja heidän tassunsa ovat sopeutuneet karuun maastoon. He auttavat Tulitähteä ja Hiekkamyrskyä kysymällä muilta kotikisuilta tulemista tapaamiseen, jossa Tulitähti houkuttelee heitä liittymään uuteen Taivasklaaniin. Siskonsa innoittamana hän ja Kirsikka jättävät kaksijalkansa ja muuttavat Taivasklaanin reviirille. Heistä tulee ensimmäiset uuteen Taivasklaaniin liittyneet jäsenet ja Tulitähti opettaa heille paljon klaanielämästä. Taivasklaaniin liittyy myös muutama muu jäsen tapaamisen myötä.
Myöhemmin he saavat klaaninimensä: Boriksesta tulee Varpustassu ja hänen sisarestaan Kirsikkatassu. Varpustassusta tulee siis oppilas ja hän saa mestarikseen Lehtipilkun.
Kun Taivasklaani on lähes täysikokoinen, se joutuu taisteluun rottia vastaan. Varpustassu tulee partiosta varoittamaan muita klaanilaisia niistä, sillä kun hän oli metsästyspartiossa, rotat haavoittivat hänen klaanitoveriaan Laikkujalkaa. Yhteisvoimin muutaman päivän kuluttua klaani hyökkää ja kukistaa rotat.
Kirjan loppupuolella Lehtitähdestä tulee uuden Taivasklaanin päällikkö ja hän pitää klaanikokouksen, jossa Varpustassusta tulee soturi ja hänen soturinimekseen tulee Varpusturkki.

Taivasklaanin kohtalo

Bramblestar's Storm

Hawkwing's Journey

Tigerheart's Shadow

A Vision of Shadows

Shattered Sky

Darkest Night

SkyClan and the Stranger

Beyond the Code

After the Flood

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Perhe ja suku

Sisko:

Kirsikkahäntä: Elossa (kirjassa Darkest Night)

Kumppani:

Pikkuhahtuva: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Tyttäret:

Pebbleshine: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)
Sunnykit: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Pigeonkit: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Pojat:

Parsleyseed: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)
Quailkit: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 404
  2. Tulitähden tehtävä, hahmoluettelo