FANDOM

Sinä olet parantaja. Nyt minä ymmärrän, mitä se merkitsee. Kulkekoon Tähtiklaani kanssasi, Lehtilampi. Minä en unohda sinua koskaan.

—Varissulka Lehtilammelle[1]

Varissulka (engl. Crowfeather) on pieni[4], solakka[5], savunharmaa, melkein musta kolli, jolla on siniset silmät[6], siro pää ja pitkät jalat[7].

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Varissulka saa oppilaakseen Featherpawin.

Uusi profetia

Keskiyö

Jalkapuoli valitsee Varistassun matkalle kuulemaan Keskiyötä. Muut kissat alkavat ihmettelemään Jalkapuolen valitessa oppilaan mutta Jalkapuoli sanoo, että Varistassusta tulee jonakin päivänä vielä loistava päällikkö. Sinitähti huomauttaa, ettei jonakin päivänä ole tänään, mutta Jalkapuoli on varma päätöksestään.
Tomuturkki, Oravatassu ja Vatukkakynsi kohtaavat Mutakynnen, Yksiviiksen ja Varistassun Myrskyklaanin reviirillä. Varistassulla on suussaan vesimyyrä. Myrskyklaanin partion saarnattua Tuuliklaanin partiolle Varistassu ärsyyntyy ja käy Vatukkakynnen kimppuun. Yksiviiksi saa oppilaan kuriin ja tuuliklaanilaiset häipyvät pahoittelematta - Yksiviikseä lukuunottamatta - pois Myrskyklaanin reviiriltä.
Uudenkuun koittaessa Sulkahännälle, Myrskyturkille, Keltaturkille ja Vatukkakynnelle selviää, että Varistassu on yksi valituista, ja Jalkapuoli käski häntä tapaamaan kolme muuta kissaa keskiyöllä uudenkuun aikaan. Hän ja Oravatassu ottavat heti yhteen, mutta Vatukkakynsi rauhoittaa tilanteen. Kun keskiyön aikaan ei tapahdu mitään, Varistassu ottaa hatkat, sanoen että he kaikki olivat typeriä tullessaan paikalle; mitään uhkaa ei ole, ja vaikka olisikin, soturilaki suojelisi heitä.
Vatukkakynsi näkee uuden unen ja lähtee keräämään kissoja matkaansa. Hän, Myrskyturkki ja Sulkahäntä etsivät Varistassun käsiinsä. Kuultuaan Vatukkakynnen unen Varistassu ei vieläkään haluaisi lähteä matkaan, mutta Sulkahäntä suostuttelee hänet tulemaan mukaan. Varistassu lupaa tulla mukaan matkalle Auringonpesälle.
Sovittuna lähtöpäivänä Varistassu odottelee muiden valittujen kanssa Vatukkakynttä. Varistassu ei halua Oravatassua mukaan, mutta itsepäinen naaras saa lopulta muiden suostumuksen matkata heidän mukanaan. Varistassun vastaväitteistä huolimatta valitut, Myrskyturkki ja Oravatassu suuntaavat ensin Ohran ja Korppitassun ladolle lepäämään ja täyttämään vatsansa. Siellä Varistassu epäilee, voiko Korppitassuun luottaa. Korppitassu kehuu tätä; Varistassu ajatteli kuin soturi, mutta lupaa, että häneen voisi luottaa.
Varistassu kylvää riitaa väittämällä, ettei Vatukkakynsi oikeasti ollut nähnyt toista unta. Oravatassu hiljentää hänet.
Ylitettyään ukkospolun matkaseurueen yllättää koira ja he joutuvat hajaantumaan. Pian Vatukkakynsi ja Sulkahäntä löytävät Varistassun ja Myrskyturkin kotikisujen ympäröimänä. Kaksikko pelastuu Oravatassun ja Keltaturkin saapuessa paikalle.
Varistassu närkästyy Keltaturkin saadessa merkin, mutta Sulkahäntä lohduttaa häntä sanoen, että kenties Tähtiklaani antaisi pian heillekin merkin.

Kuunnousu

Varistassu jatkaa matkaa muiden kissojen kanssa ja Varistassu rupeaa osoittamaan tunteitaan Jokiklaanin soturille, Sulkahännälle.

Aamunkoi

Pitkätähti päättää nimetä Varistassun soturiksi Kuohuvan Veden Heimon luona. Poikkeuksellisesti Varistassu pyytää nimekseen Varissulkaa muistoksi kissasta, joka ei palannut ensimmäiseltä matkalta. Pitkätähti suostuu tähän ja nimeää oppilaan Varissulaksi.

Tähtiyö

Varissulka pelastaa Lehtilammen, kun hän on putoamaisillaan jyrkänteeltä ja kertoo naaraalle rakastavansa tätä.

Iltahämärä

Varissulka ja Lehtilampi karkavat klaaneistaan kukkuloille Tuuliklaanin reviirin taakse. Kun he löytävät paikan jossa yöpyä, Lehtilampi saa näyn Tähtiklaanilta jossa järvi on veressä. Varissulka herättää Lehtilammen ja heidän luokseen tulee Keskiyö, joka kertoo mäyrien hyökkäyksestä. Lehtilampi ja Varissulka päättävät palaava järvelle. Varissulka saattaa Lehtilammen turvallisesti kotiinsa.
Myrskyklaanissa on alkanut taistelu ja Varissulka auttaa Myrskyklaania. Lehtilampi löytää Tuhkamarjan raadeltuna pentutarhan lattialta. Lehtilampi yrittää auttaa mestariaan, mutta Tuhkamarja on liian heikko ja liittyy Hopeahännän metsästysmaille Tähtiklaaniin. Varissulka tulee lohduttamaan Lehtilampea. Leiriin tulee Tuuliklaanin joukot, jotka auttavat Myrskyklaania mäyrien sodassa. Yksitähti sanoo Varisulalle että hän päätti palata, mutta ei omaan klaaniinsa. Varissulka vastustelee ja kertoo auttaneensa Lehtilammen turvallisesti kotiin. Varssulka ei saa minkäänlaista rangaistusta. Varissulka ja Lehtilampi menevät omiin klaaneihinsa ja he eroavat toisistaan keskittymällä normaaliin elämään.

Auringonlasku

Lehtilampi näkee yhä Varissulkaa unissaan ja ajattelee häntä vaikka heidän tiensä ovat haarautuneet.

Kolmikon mahti

Näkö

Varissulalla on poika nimeltään Viimatassu, jonka emo on Yöpilvi.

Pimeyden joki

Karkotus

Varissulka lähtee vuorille auttamaan Kuohuvan Veden Heimoa.

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Juonipaljastuksia
Seuraavassa tiedossa on juonipaljastuksia kirjasta jota ei ole vielä suomennettu
Varissulka puolustaa Leijonaroihua Viimaturkilta sanoen, ettei kukaan saa satuttaa Leijonaroihua. Viimaturkki lähtee vihaisena pois, koska ei saanut kostettua Leijonaroihulle. Varissulka on myös paikalla kun Paatsamalehti kuolee.

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Mangat

A Clan in Need

Field Guidet

Cats of the Clans

Secrets of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Leafpool's Wish

Hollyleaf's Story

Varissulka ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Lyhyttarinat

After Sunset: We Need to Talk

Triviaa

  • Vicky Holmesin mukaan Varissulan sydän kuuluu ikuisesti Lehtilammelle.
  • Kate Cary on sitä mieltä, että Varissulka vain yritti rakastaa Lehtilampea, mutta ei koskaan rakastanut ketään Sulkahännän kuoleman jälkeen.
  • Vicky Holmes on sanonut, että Yöpilvi ei ole Varissulan tosirakkaus. Tämä kyllä välittää hänestä, muttei yhtä paljon kuin Lehtilammesta.
  • On mahdollista, että Jalkapuoli on Varissulan isä, mutta mitään ei oltu vahvistettu. Vasta myöhemmin paljastui, että Jalkapuoli on Saarnijalan kumppani ja Varissulan isä.
  • Vicky Holmes on vahvistanut Varissulan silmien värin olevan sininen, vaikka monessa kirjassa niiden sanotaan olevan meripihkansävyiset tai vihreät.
  • Vicky on sanonut, että jos Varissulka ei olisi ehdottanut loppuliitteekseen sulkaa, Pitkätähti olisi nimennyt hänet Variskynneksi (engl. Crowclaw) hänen terävän luonteen takia.[8]

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Jalkapuoli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Kotkapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisarukset:

Kaksi nimeämätöntä pentua: Tilanne tuntematon

Kumppanit:

Sulkahäntä (epävirallisesti): Kuollut, Tähtiklaanin ja Ikuisen metsästyksen heimon jäsen
Lehtilampi (ennen): Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Yöpilvi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Pojat:

Leijonaroihu: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Närhisulka: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Viimaturkki: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Tytär:

Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Lapsenlapset:

Smokepaw: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Brindlepaw: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Esi-isät:

Wind: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Gorsestar: Kuollut, tuntematon paikka

Lainaukset

"Onhan hän oppilas, mutta hänen rohkeutensa ja taitonsa vetävät vertoja monelle soturille. Jonain päivänä hänestä voisi tulla mainio päällikkö Tuuliklaanille."
—Jalkapuoli Tähtiklaanin kissoille Varistassusta. Keskiyö, page 14
Varistassu: "Tuuliklaanissa oppilaat tietävät, milloin pitää kuononsa kiinni."
Oravatassu: "Ai, no sittenhän sinä pysyt tästä lähtien hiljaa. Hyvä."
—Varistassu Oravatassulle Keskiyö, sivu 166
"Ei minua pelota liittyä Tähtiklaaniin! Metsä kuolee kumminkin. Tähtiklaanissa minua ainakin odottaisi Sulkahäntä!"
—Varistassu Aamunkoi, page 177

Lähteet ja sitaatit

  1. Auringonlasku, sivu 22
  2. Keskiyö (kirja), hahmolista
  3. Aamunkoi, sivu 303
  4. Keskiyö (kirja), sivu 69
  5. Iltahämärä, sivu 196
  6. Keskiyö (kirja), hahmolista
  7. Kuunnousu, sivu 68
  8. Vickyn Facebook-sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki