Fandom

Soturikissat Wiki

Varapäällikkö

1 500sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Varapäällikkö (engl. Deputy) on soturi, joka on klaanin toiseksi ylin kissa. Päällikkö valitsee varapäällikön klaanille. Varapäälliköstä voi tulla klaanin uusi päällikkö, jos vanha päällikkö kuolee tai eläköityy. Varapäällikkö voi joskus johtaa klaania väliaikaisesti. Uusi varapäällikkö tulee nimittää ennen kuuhuippua.

Vaatimukset

  • Pitää olla soturi.
  • Kouluttanut vähintään yhden oppilaan.
  • Pitää olla klaanin päällikön valitsema.

Varapäällikön seremonia

Yleensä, jos päällikkö joutuu nimittämään uuden varapäällikön, se johtuu edellisen varapäällikön kuolemasta. Jos näin on, seremoniasanat ovat seuraavat:

Päällikkö: Lausun nämä sanat (edellisen varapäällikön nimi) ruumiin edessä, jotta hänen henkensä voisi kuulla ja hyväksyä valintani. (Uuden varapäällikön nimi) on (klaani) uusi varapäällikkö.[1]

Eläke

Varapäällikkö voi erota tehtävästään, jos hän haluaa, esimerkiksi korkean iän tai parantumattoman vamman vuoksi. Varapäällikkö voidaan myös karkottaa.

Tehtävät

Tehtävät, joita klaanin varapäällikkyys sisältää:

  • Auttaa päällikköä tämän tehtävissä; he ovat kuin "apupäälliköitä".
  • Järjestää rajapartiot, kuunnella heidän raportteja sekä järjestää metsästyspartiot.
  • Järjestää sotureille harjoitustilaisuuksia pitääkseen yllä heidän kuntoaan ja taitojaan.
  • Raportoida päällikölle asioista.
  • Olla sijaisena päällikölle kokoontumisissa tai taisteluissa, jos tämä ei itse pääse paikalle.
  • Varapäällikkö toimii myös kuin soturi, joten he tekevät myös soturin tehtäviä (partointi, oppilaiden kouluttaminen, metsästäminen jne.). Heillä ei ole omaa pesää vaan he nukkuvat sotureiden kanssa samassa pesässä.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

  1. Villiin luontoon, sivu 54

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki