FANDOM

Valkokynsi (engl. Whiteclaw) on tumma[1] kolli, jolla on valkoinen tassu[2].

Soturikissat

 Tuli ja jää

Tuuliklaanin ja Myrskyklaanin kissat kulkevat hieman Jokiklaanin reviirillä, kunnes paikalle saapuu Jokiklaanin partio. Harmaaraita ja Valkokynsi taistelevat vaarallisen näköisesti rotkon reunalla, kunnes Valkokynsi liukuu rotkoon. Harmaaraita yrittää auttaa soturia, mutta ei saa otetta ja Valkokynsi putoaa kuolemaansa. Leoparditurkki, Jokiklaanin varapäällikkö, näkee tapahtuneen ja on suunniltaan. Jokiklaanin kissat perääntyvät, kun toinen Myrskyklaanin partio tulee paikalle. Ennen lähtöään Leoparditurkki sanoo, että Valkokynnen kuolema kostetaan.
Aiemmin Tuuliklaanin parantaja, Kaarnakasvo, ennusti Valkokynnen kuoleman. Hän sai Tähtiklaanilta merkin, jossa sanottiin; Tämä päivä tuo mukanaan tarpeettoman kuoleman.

Myrsky nousee

Kokoontumisissa Valkokynnen kuoleman jälkeen Tulisydän huomaa Leoparditurkin vihamielisyyden terävinä piikkeinä.

Vaarallinen polku

Harmaaraita uskoo, että Leoparditähti ei koskaan anna Valkokynnen kuolemaa anteeksi.

Field Guidet

Secrets of the Clans

Kerrotaan, että Valkokynsi oli Leoparditähden oppilas.

Triviaa

  • Vicky kuvittelee Valkokynnen tummanruskeaksi, jolla on yksi valkoinen tassu.
  • Valkokynnen ja Leoparditähden välillä ei ollut romanttista sidettä eikä heidän suhteensa edennyt mestari-oppilas -sidettä pidemmälle.

Lähteet ja sitaatit

  1. Tuli ja jää, sivu 6
  2. Tuli ja jää, sivu 84

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki