FANDOM

Sinun on luvattava, että olet klaanillesi uskollinen yli kaiken. Se mitä haluat itsellesi, ei ole mitään verrattuna klaanisi tarpeisiin. Ei mitään, muistathan? Lupaatko?

— Vaahteravarjo Vääräpennulle.[1]

Vaahteravarjo (engl. Mapleshade) on iso,[2] lähinnä kellanpunainen, kilpikonnakuvioinen ja valkoinen[3] naaras, jolla on paksu, pörröinen, valkoinen häntä, valkoinen kuono, suuri, arpinen pää, leveä, arpinen kuono sekä meripihkanväriset silmät.[4]

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Vaahteravarjo yrittää saada Vääräleuan useasti liittymään pimeälle puolelle tunkeutumalla tämän uniin.
Vaahteravarjo saa Vääräpennun lupaamaan, että on uskollinen vain Jokiklaanille. Jo pentuna Väärätassu alkaa käymään öisin Synkässä Metsässä Vaahteravarjon koulutettavana. Naaras opettaa toisenlaisia taisteluliikkeitä kuin Setrikarva, joka on Väärätassun oikea mestari.
Kun Vääräleuasta tulee varapäällikkö, hän kuulee Synkässä Metsässä, että Vaahteravarjo laittoi tahallaan oravan, jolla oli murtunut leuka, tuoresaaliskasaan.
Kun Väärätähti menettää kumppaninsa, Pajutuulen, sekä kaksi pentuaan, Väärätähti raivostuu ja ajattelee kaiken tämän olevan Vaahteravarjon syytä. Väärätähti nukahtaa ja herää Synkästä Metsästä, jossa hän taistelee Vaahteravarjoa vastaan. Vaahteravarjo keskeyttää Väärätähden ja rupeaa kertomaan omasta synkästä menneisyydestään: hänet erotettiin Myrskyklaanista, koska otti Jokiklaanista kumppanin. Vaahteravarjo yritti viedä pentujaan Jokiklaaniin, mutta nämä hukkuivat jokeen. Pentujen isä syytti häntä eikä Vaahteravarjoa hyväksytty Jokiklaanin jäseneksi. Hänen entinen kumppaninsa sai uuden kumppanin kanssa pentuja ja heidän tyttärensä sai pojan, joka paljastuu Simpukkasydämeksi, Väärätähden ja Tammisydämen isäksi.

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

The Last Hope

Juonipaljastuksia
Seuraavassa tiedossa on juonipaljastuksia kirjasta jota ei ole vielä suomennettu
Vaahteravarjo yrittää hyökätä Hiekkamyrskyn kimppuun tappaakseen hänet, mutta Täplälehti saapuu estämään sen. Vaahteravarjo tappaa Täplälehden Hiekkamyrskyn sijaan.

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Tiikerikynsi tapaa unessaan Vaahteravarjon, joka kertoo hänelle Synkästä Metsästä ja siitä että Varjoklaani on vahvan päällikön tarpeessa. Hän lausuu enteelliset sanat Tiikerikynnen kohtalosta.

Mapleshade's Vengeance

Goosefeather's Curse

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vickyn mielestä Vaahteravarjo ei ollut lääketieteellisesti hullu, mutta menetti järkensä kaikesta kokemastaan surusta ja petoksesta, että hän rupesi näkemään hallusinaatioita kuolleista pennuistaan, jotka vaativat häntä murhaamaan.

Virheet

  • Vaahteravarjon kuvailussa on ollut pientä sekaannusta, sillä häntä on välillä kuvailtu kellanpunavalkoiseksi valkoisilla laikuilla, mutta myös usein kilpikonnakuvioiseksi. Vicky on vahvistanut Vaahteravarjon olevan kilpikonnakuvioinen.
  • Vaahteravarjolla on virheellisesti mainittu olevan vihreät silmät.

Kuvat

Perhe ja suku

Kumppani:

Appledusk (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Petalkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Larchkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Patchkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Entä sitten? Jos hän ei osaa pitää huolta itsestään, sinulla ei ole hänelle käyttöä! Klaanitoverisi makaavat haavoittuneina leirissä, ja silti sinä livahdat oman henkesi uhalla pelastamaan soturia, joka ei pääse edes kaksijaloilta karkuun! Sinun sietäisi hävetä, että hylkäsit klaanin jonkin kalanaivoisen pelastustehtävän takia! Näkikö Raetähti sinun lähtevän? Ei! Hän käski sinun odottaa. Uskottomuutesi klaanille kuvottaa minua. Klaaninsa pettävät kissat pitäisi karkottaa. Sellaisten pitäisi elää kulkukissoina ja erakoina, koska sitähän he ovat!"
—Vaahteravarjo Vääräleualle Pajutuulesta. Väärätähden lupaus, page 303

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus, sivu 119
  2. Erin Hunter Chat 7
  3. Erin Hunter Chat 7
  4. Erin Hunter Chat 7