FANDOM

Pyydämme kunnioitusta Värehännälle, soturille joka ei koskaan palaa kotiin.

Valkohäntä kun kissat palaavat kotiin.[1]

Värehäntä (engl. Rippletail) on tummanharmaa raidallinen kolli[4].

Uusi profetia

Iltahämärä

Kun Jokiklaanissa riehuu sairaus, Väretassu on onnistunut pysymään terveenä toisin kuin osa klaanistaan.
Kun Lehtilampi tulee Jokiklaaniin auttamaan, Ruokoviiksi esittelee oppilaansa Väretassun hänelle. Väretassu ja Ruokoviiksi lähtevät hakemaan siankärsämöä klaanille.

Auringonlasku

Väretassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Kolmikon mahti

Näkö

Värehäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hän on nyt soturi.

Pimeyden joki

Värehäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Karkotus

Pitkät varjot

Värehäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hän on Malvatassun mestari.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Värehännän oppilaasta, Malvatassusta, on tullut soturi.
Kukkaturkki ja Värehäntä valitaan Jokiklaanista partioon, joka lähtee tutkimaan mikä tukkii veden pääsyn järvelle. Heidän on sanottu olevan heikompia ja väsyneempiä kuin muut kissat kuivuuden ja nälän vuoksi, mikä on huonompi Jokiklaanissa. Myöhemmin, kun koirat hyökkäävät partion kimppuun, Värehäntä paljastaa, että hän, Kukkaturkki ja Tuuliklaanin kissat eivät tiedä, miten noustaan puihin, koska heidän reviireillään ei ole puita. Myrskyklaanin ja Varjoklaanin kissat auttavat heitä ja he pääsevät turvaan. Kun yksi kissoista haavottuu, Värehäntä hoitaa häntä. Hän mainitsee, että Perhonsiipi opetti hänelle yrttejä ennen matkaa.
Kun partio pääsee padon luokse, Värehäntä ja Kukkaturkki syöksyvät onnellisina veteen ja alkavat leikkiä. Majavat huomaavat heidät ja lähtevät uimaan kissoja kohti, mutta jokiklaanilaiset pääsevät juuri ja juuri turvaan. Kun kissat taistelevat majavia vastaan, kaksi majavaa ahdistaa Värehännän nurkkaan. Suurin majavista repii Värehännän lapaan suuren haavan valtavilla, rosoisilla hampaillaan. Kukkaturkki pelastaa hänet mutta haava on liian suuri, jotta hän voisi toipua. Hän kuolee hitaasti kun aamu tulee, koska hän on ainoa joka tietää, mitä yrttejä käyttää. Muut kissat hautaavat hänet virran vierelle, koska he eivät voi viedä häntä takaisin kotiin. He myös vannovat palauttavansa veden jotta Värehäntä ei olisi kuollut turhaan.
Kun soturit palaavat järvelle, Leijonaroihu ja Kyyhkytassu tarjoutuvat tulemaan Kukkaturkin kanssa Jokiklaaniin kertomaan Värehännän kuolemasta, mutta Kukkaturkki sanoo että hänen on tehtävä se yksin. Kukkaturkki suree raskaasti klaanitoverinsa kuolemaa.

Etäiset kaiut

Kyyhkytassu ja Kukkaturkki surevat edelleen Värehäntää.

Novellit

Leafpool's Wish

Värehäntä ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Neljäs oppilas, sivu 278
  2. Iltahämärä, hahmolista
  3. Näkö, hahmolista
  4. Näkö, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki