Fandom

Soturikissat Wiki

Ukkospolku

1 500sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Ukkospolku.png

Ukkospolku merkattu punaisella.

Ukkospolku (engl. Thunderpath) on tie, jossa hirviöt kulkevat. Se ei ole kissojen nenälle kovin mukava tuoksu ja sitä ylittäessä on kissoille sattunut monia tapaturmia.

Kuvaus

Ukkospolun kova, musta tai harmaa pinta on öljyinen ja tahmea. Monet kissat ovat loukkaantuneet tai kuolleet ylittäessään Ukkospolkua, koska hirviöt kulkevat sillä kovaa vauhtia ja useat kissat myös pelkäävät sitä. Metsäreviirillä Varjoklaanin pitää ylittää Ukkospolku päästäkseen kokoontumiseen, mutta he käyttävät sen alittavaa tunnelia. Myös muiden klaanien pitää ylittää Ukkospolku, jos he haluavat päästä Kuukivelle.

Sijainti

Metsässä

Ukkospolku erottaa Myrskyklaanin ja Varjoklaanin toisistaan. Se on vahvasti esillä kirjoissa, joissa kissa loukkaantui tai menehtyi Ukkospolulla (esim. Tuhkatassu ja Valkokaula). Uudessa profetiassa kaksijalat alkavat laajentamaan Ukkospolkua kissojen reviireille.
Toinen Ukkospolku erottaa Varjoklaanin Korkokivistä.
Länteen mentäessä Ukkospolut muodostavat sekasotkun. Siellä Tuuliklaani asui, kun Rikkotähti ajoi heidät nummilta.

Järvellä

Järvellä sijaisee neljä Ukkospolkua, mutta ne ovat hiljaisempia kuin metsässä.

Esiintymiset kirjoissa

Erikoisseikkailut

Tallstar's Revenge

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Sinitähden tarina

Lumiturkki jää hirviön alle Ukkospolulla jahdatessaan varjoklaanilaisia.

Tulitähden tehtävä

Taivasklaanin kohtalo

Soturikissat

Villiin luontoon

Leijonamieli ja Tiikerikynsi näyttävät Tulitassulle Ukkospolun. Myöhemmin Tulitassu näkee Ukkospolun toisella puolella kissan silmät, jotka todennäköisesti kuuluvat Keltahampaalle.
Kun Sinitähti haluaa mennä vaihtamaan unia Tähtiklaanin kanssa Tulitassun, Harmaatassun, Korppitassun ja Tiikerikynnen kanssa, heidän on ylitettävä Ukkospolku, ennen kuin he pääsevät Korkokiville.
Myöhemmin he ylittävät Ukkospolun hakeakseen Hallaturkin kadonneet pennut takaisin.

Tuli ja jää

Kun Tulisydän ja Harmaaraita lähtevät etsimään Tuuliklaania, he löytävät klaanin Ukkospolun alla olevasta tunnelista. Heidän on myös ylitettävä muutama Ukkospolku ennen kuin pääsevät kotiin.
Kun Myrskyklaanin alueella tulvii, klaanin on pakko ylittää Ukkospolku ja mennä Varjoklaanin reviirin kautta kokoontumiseen. Yötähti ei ole tästä mielissään.
Myöhemmin Tiikerikynsi käskee Sinitähden Ukkospolun luo katsomaan todisteita. Sinitähti on sairas, eikä pääse tulemaan. Tuhkatassu sanoo voivansa mennä, mutta Tulisydän kieltää. Kun Tulisydän palaa leiriin kissanminttua suussaan, hän ei näe Tuhkatassua missään. Kun Tulisydän lähtee seuraamaan Tuhkatassun hajujälkeä, se vie Ukkospolulle. Pian Tulisydän huomaa Tuhkatassun polun laidassa. Hänen takatassunsa on pahoin loukkaantunut hirviön osuttua häneen.

Myrsky nousee

Tulisydän seuraa Valkokaulaa ja Pikkupilveä. Hän huomaa heidän menevän Ukkospolun ali. Myöhemmin Tulisydän näkee Vinhatuulen ruumiin ja sen ylle kumartuneen Valkokaulan. Tulisydän luulee Valkokaulan tappaneen Vinhatuulen, jolloin Valkokaula lähtee pakoon. Hän juoksee suoraan Ukkospolulle ja jää hirviön alle.

Uusi profetia

Keskiyö

Kun kuusi kissaa lähtevät kohti Auringonpesää, he joutuvat ylittämään useita Ukkospolkuja.

Aamunkoi

Metsässä Päästäistassu jää metsää runtelevan hirviön alle jahdatessaan fasaania ja kuolee.

Iltahämärä

Kun Lehtilampi ja Varissulka karkaavat, he ylittävät valtavan Ukkospolun.

Mangat

Soturin turvapaikka

Harmaaraidan ja Millien on ylitettävä suuri Ukkospolku. Millie ei ensin uskalla ylittää, mutta lopulta hän rohkaistuu.
Myöhemmin suuri maissihirviö yllättää heidät.

Soturin paluu

Kolmikon mahti

Auringonnousu

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki