FANDOM

Tikku (engl. Stick) on kookas, luiseva[1], pitkäjalkainen ruskea kolli[2], jolla on keltaiset silmät, revennyt korva[3] ja repaleinen, arpinen turkki.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Tikku ja Noora löytävät väsyneen ja eksyneen Tulitähden Kaksijalkalasta. Pian Tulitähti syö Nooran tuoman varpusen. Tikku kertoo näkevänsä ettei Tulitähti ole syönyt pitkään aikaan ja kysyy tuleeko tämä kaukaa. Tulitähti esittelee itsensä ja Tikku kertoo nimensä.
Tulitähti kysyy ovatko Tikku ja Noora nähneet Hiekkamyrskyä, mutta he eivät ole nähneet häntä. Tulitähti kysyy voivatko he esitellä hänet muille kissoille ja Noora sanoo sen sopivan mainiosti. Tikku lisää etteivät he usein tapaile muita kissoja ja hän menee Nooran kanssa nokosille varjoisaan kohtaan puun alapuolelta.

Taivasklaanin kohtalo

Ampiaisviiksi huomaa Tikun ja muiden luopioiden ryhmän Taivasklaanin reviiriltä. Tikun lisäksi ryhmässä on Noora, Pätkä ja Hiili. Taivasklaanin kissat ovat vihamielisiä huomatessaan heidät, joka saa heidän kynnet esille ja karvat pystyyn. Lehtitähti kohtaa Tikun, joka kertoo Tulitähdestä ja Hiekkamyrskystä. Lehtitähti ihmettelee miten hän tietää Tulitähdestä ja Hiekkamyrskystä ja Tikku kertoo kuinka he tapasivat. Kissat esittelevät itsensä ja kertovat haluavansa tietää klaaneista.
Kirjan lopussa Tikku tappaa Punan vahingossa, sillä hänen oli tarkoituksena tappaa Roni, mutta Puna tulee Tikun eteen.

Hawkwing's Journey

Perhe ja suku

Kumppani:

Sametti (ennen): Elossa (kirjassa Taivasklaanin kohtalo)

Tytär:

Puna: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 158
  2. Tulitähden tehtävä, sivu 158
  3. Tulitähden tehtävä, sivu 158

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki