FANDOM

Ystävyys on arvotonta. Olet oppinut tärkeän asian, sellaisen mitä minä en olisi pystynyt sinulle opettamaan. Mutta opetan sinulle vielä paljon. Tulee päivä jolloin olet niin voimakas ettet tarvitse ystäviä. Ja kun se päivä koittaa, et takuulla kadu sitä että päätit olla soturi.

— Tiikeritähti Leijonatassulle.[1]

Tiikeritähti (engl. Tigerstar) on suuri,[8] pitkä, pitkäjalkainen,[9] tukeva, painava, hoikka,[10] paksuturkkinen tummanruskea raidallinen kolli, jolla on epätavallisen pitkät,[11] terävät etukynnet, leveät hartiat ja rinta sekä suuret,[12] vaaleat, meripihkanväriset silmät. Toinen hänen korvistaan on halkaistu syvään V-muotoon lähellä korvannipukkaa ja hänellä on myös arpi kuononvarressaan[13] sekä hänen turkissaan on siksakkina pitkiä taisteluarpia.[14]

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Sinitähden tarina

Tiikeripentu syntyy Leopardijalalle ja Mäntytähdelle Yöpennun ja Utupennun kanssa. Aluksi Tiikeripentu vaikuttaa pentueen heikoimmilta, mutta kasvaa vahvemmaksi. Hänen sisarensa kuitenkin menehtyvät. Tiikeripentu ystävystyy Valkopennun kanssa. Siniturkki ja Lumiturkki ovat kuitenkin huolissaan, että pentu antaisi pahoja vaikutteita Valkopennulle.
Hanhisulka ennustaa, ettei Tiikeripennun olisi pitänyt jäädä henkiin. Siniturkki kuulee tämän, ja ihmettelee, mitä hän tarkoittaa.
Myöhemmin Tiikeripennusta tulee oppilas, Tiikeritassu saa mestarikseen Ohdakekynnen.

Tulitähden tehtävä

Bramblestar's Storm

Soturikissat

Villiin luontoon

Tiikerikynsi taistelee Jokiklaanin partiota vastaan Aurinkokivillä, jota johtaa Tammisydän. Taistelun keskellä, Tiikerikynsi tuuppaisee Tammisydämen maahan ja käskee Jokiklaanin partion poistua Myrskyklaanin alueelta. Tammisydän vastaa, että tämän yön jälkeen Aurinkokivet kuuluvat Jokiklaanille. Tuntematon kissa ilmoittaa, että on tulossa lisää Jokiklaanin sotureita. Tiikerikynsi tuijottaa alas ja toteaa Tammisydämelle, että Jokiklaanin kissat voivat uida kuin saukot, mutta he eivät kuulu metsään. Kun Hiiriturkki huutaa epätoivoisesti apua, Tiikerikynsi tulee auttamaan ja Jokiklaanin soturi tekee arven Tiikerikynnen nenään. Punahäntä tulee puhumaan Tiikerikynnelle, että heidän pitäisi perääntyä. Tiikerikynsi epäröi, mutta seuraa silti Punahäntää takaisin leiriin.
Harmaatassu mainitsee Ruskalle Tiikerikynnestä, kun Korppitassu palaa yksin tehtävältään Myrskyklaanin leiriin. Hieman myöhemmin Tiikerikynsi tulee myös kantaen Punahännän ruumista ja kertoo Tammisydämen tappaneen Punahännän. Tiikerikynsi toivoi, että hänestä tulisi uusi varapäällikkö, mutta Sinitähti valitseekin Leijonamielen.
Kun Ruska liittyy Myrskyklaaniin, Tiikerikynsi huomauttaa, että hän olisi kiinnostunut kouluttamaan kotikisuoppilasta. Myöhemmin Tiikerikynsi tarkkailee Harmaatassua, Korppitassu ja Tulitassua metsästysarvioinnissa. Hän näkee Tulitassun puhuvan Sotan kanssa. Kun kaikki palaavat leiriin, Tiikerikynsi kertoo Tulitassusta Sinitähdelle.
Hän on mukana Sinitähden, Tulitassun, Korppitassun ja Harmaatassun kanssa matkaamassa Kuukivelle. Hän jää Emonsuulle vartioimaan kun Sinitähti puhuu Tähtiklaanin kanssa. Kun myöhemmin rotat hyökkäävät, hän uskoo, että Ohra olisi lähettänyt heidät ansaan. Hän kysyy myöhemmin, kuinka monta elämää Sinitähdellä on ja hän sanoo neljä. Tiikerikynsi levittää huhuja Korppitassusta, väittäen tämän olevan petturi. Tiikerikynsi tarkkailee, ettei Korppitassu kerro, että Tiikerikynsi tappoi Punahännän.
Taistelun jälkeen, Leijonamieli kuolee ja Tiikerikynnestä tulee uusi varapäällikkö. Tiikerikynsi näyttelee olevansa järkyttynyt Tulitassun ja Harmaatassun kertoessaan Korppitassun kuolleen, joka ei ole kuitenkaan totta.

Tuli ja jää

Tiikerikynsi asettaa Sinitähdelle ansan Ukkospolulle, kun hän sairastaa viheryskää. Tiikerikynsi haluaa Sinitähden tulevan paikalle, koska haistaa Myrskyklaanin puolella Varjoklaanin hajua. Tuhkatassu haluaa mennä kertomaan Tiikerikynnelle, ettei Sinitähti pääse tulemaan ja vaikka Tuhkatassua kielletään, hän menee silti ja vammauttaa jalkansa, kun hirviö osuu häneen.

Salaisuuksien metsä

Tiikeritähti tuo kulkukissat leiriin ja yrittää murhata Sinitähden. Hänet karkotetaan klaanista, mutta hän vannoo kostoa.

Myrsky nousee

Tiikerikynsi murhaa kulkukissana Myrskyklaanin soturin Vinhatuulen.
Kirjan lopussa Tiikerikynsi nähdään kokoontumisessa ja nyt selviää, että hänestä on tullut Varjoklaanin päällikkö, Tiikeritähti.

Vaarallinen polku

Tiikeritähti johdattaa koiralauman Myrskyklaanin alueelle kostoksi siitä, että hänet karkoitettiin klaanistaan, ja tappaa Juovanaaman, jotta Myrskyklaaniin ajetut koirat pääsisivät kissanveren makuun.

Pimeyden hetki

Tiikeritähti päättää Leoparditähden kanssa yhdistää Jokiklaanin ja Varjoklaanin ja tehdä klaanin jonka nimeksi tulee Tiikeriklaani.
Myöhemmin Ruoska viiltää Tiikeritähden vatsan auki ja Tiikeritähti kokee hyvin raa'an kuoleman. Tiikeritähti menettää tästä kaikki elämänsä ja kuolee yhdeksän kertaa klaanien edessä Nelipuulla.

Uusi profetia

Tähtiyö

Tiikeritähti esiintyy Vatukkakynnen unessa ja kertoo, ettei päätynyt Tähtiklaaniin kuoltuaan.

Iltahämärä

Lehtilampi näkee unen, jossa hän on Synkässä Metsässä. Siellä hän näkee Tiikeritähden poikiensa, Haukkahallan ja Vatukkakynnen kanssa.

Auringonlasku

Tiikeritähti esiintyy kirjan esinäytöksessä. Hän tapaa Synkässä Metsässä Mustaraidan ja kertoo tälle keksineensä keinon kostaa Tulitähdelle.
Tiikeritähti esiintyy useasti Vatukkakynnen ja Haukkahallan unissa kouluttaen heitä Synkässä Metsässä.

Kolmikon mahti

Näkö

Tiikeritähti tapaa Synkässä Metsässä sinne vahingossa joutuneen Närhitassun.

Pimeyden joki

Tiikeritähti ilmestyy Leijonatassulle ja opettaa tälle taisteluliikkeitä.

Karkotus

Tiikeritähti ilmestyy nopeana varjona Leijonatassulle, kun tämä harjoittelee taisteluharjoituksia.
Myöhemmin kun Leijonatassu, Viimatassu, Paatsamatassu ja Pikkukivi säikäyttävät Juovan kulkukissat ulos luolasta ja sitä seuraavan taistelun aikana Leijonatassu kuulee Tiikeritähden kuiskauksia.

Pimennys

Tiikeritähti kouluttaa Leijonatassua Haukkahallan kanssa. Kun Leijonatassu kertoo Tiikeritähdelle ennustuksesta, Tiikeritähti nauraa ja kertoo, että se on vain unta. Tiikeritähti paiskaa oppilaan maahan ja sanoo, ettei ennustus tee hänestä vahvaa vaan koulutus. Leijonatassu sanoo, että hän on pysäyttämätön taistelussa, mutta Tiikeritähti ei ollut, koska hän kuoli taistelussa.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

The Last Hope

Juonipaljastuksia
Seuraavassa tiedossa on juonipaljastuksia kirjasta jota ei ole vielä suomennettu
Tiikeritähti kuolee lopullisesti Tulitähden toimesta.

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Cats of the Clans

Code of the Clans

Klaanien salaisuudet

Mangat

The Rise of Scourge

Into the Woods

Escape from the Forest

Return to the Clans

Lyhyttarinat

The Elders' Concern

Novellit

Pinestar's Choice

Spottedleaf's Heart

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Ravenpaw's Farewell

Triviaa

Perimä

Kiinnostavaa tietoa

  • Kirjassa Villiin luontoon Tiikerikynnen nimi oli alunperin Vasarakynsi (engl. Hammerclaw), mutta se vaihdettiin Tiikerikynteen, koska kissat eivät tiedä mitä vasarat ovat.
  • Hän sai soturinimekseen Tiikerikynsi, koska hänellä oli epätavallisen pitkät kynnet.
  • Tiikeritähden suurin pelko on fyysinen heikkous.
  • Tiikeritähti vihasi kotikisuja, koska hänen omastaan isästään, Mäntytähdestä tuli kotikisu.
  • Vicky on sanonut, että Tiikeritähden suuret tavoitteet ja tavat johtuivat siitä, että Ohdakekynsi opetti hänet sellaiseksi.
  • Kun Ruoska viilsi Tiikeritähteä, hänen kyntensä osuivat useaan Tiikeritähden tärkeään elimeen, aiheuttaen verenvuotoa ja kuoleman keuhkojen puhkaisemisen, maksan haavoittuimisen ja sydämen repeämisen takia.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Mäntytähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppanit:

Kultakukka (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Sasha (ennen): Elossa (mangassa Return to the Clans)

Tyttäret:

Keltaturkki: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Perhonsiipi: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Pojat:

Vatukkakynsi: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Tadpole: Kuollut, tuntematon paikka
Haukkahalla: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Näytä loput

Tyttärenpojat:

Tigerstar): Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Liekkihäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentyttäret:

Huomenkarva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sedät:

Punahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tädit:

Täplälehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Mustaraita: Kuollut, Synkän Metsän jäsen
Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiekkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Harmaaraita: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esi-isät:

Pilvitähti: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Linnunlento: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Piikkikynsi: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Täpläturkki: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä

Lainaukset

"Muista pitää silmäsi auki, Tulisydän. Muista pitää korvasi höröllä. Sillä jonakin päivänä saan sinut kynsiini, ja silloin sinusta tulee variksenruokaa."
—Tiikerikynsi Tulisydämelle ennen klaanistansa lähtöä Salaisuuksien metsä, page 275

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden joki, sivu 315
  2. Villiin luontoon, hahmoluettelo
  3. Sinitähden tarina, sivu 263
  4. Sinitähden tarina, sivu 379
  5. Villiin luontoon, hahmolista
  6. Villiin luontoon, sivu 199
  7. Vaarallinen polku, hahmolista
  8. Villiin luontoon, hahmolista
  9. Sinitähden tarina, sivu 354
  10. Villiin luontoon, sivu 97
  11. Villiin luontoon, hahmolista
  12. Villiin luontoon, sivu 200
  13. Villiin luontoon, sivu 53
  14. Etäiset kaiut, sivu 262