FANDOM

Kiitos. Toivottavasti me pääsemme pian harjoittelemaan yhdessä. Sinä olet pentuetoverini, ja olen sinun tukenasi aina.

— Tammitassu Vääräpennulle[1]

Tammisydän (engl. Oakheart) on suuri[6], paksuturkkinen[7], pullea, kiiltävä, lihaksikas[8] tumman punaruskea kolli[9], jolla on leveä pää[10] ja lavat[11], valtavat etutassut[12], ja kirkkaat, meripihkanväriset silmät[13].

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Tammipentu ja Myrskypentu syntyvät Sadekukalle ja Simpukkasydämelle myrskyisenä päivänä. Tammipentu saa nimensä tammen mukaan, joka suojasi heitä myrskyn ja synnytyksen aikana. Sadekukka on hyvin ylpeä pennuistaan, etenkin Myrskypennusta.
Myöhemmin he tunkeutuvat ulos leiristä ja huomaavat Aurinkokivillä Hanhisulan. Myrskypentu haluaa mennä ajamaan tunkeilijan pois, mutta Tammipentu on vastahakoinen. Hanhisulka kuitenkin huomaa heidät ja lähtee ajamaan heitä takaa. Myrskypentu tippuu jokeen ja lyö leukansa astinkiviin. Mutaturkki pelastaa hänet ja vie heidät leiriin. Hän käskee Sadekukan mennä katsomaan Tammipentua, joka on järkyttynyt tapahtumasta.
Myöhemmin Myrskypennun nimi vaihdetaan Vääräpennuksi. Sadekukka hylkää Vääräpennun tämän murtuneen leuan takia ja rupeaa suosimaan Tammipentua.
Tammipennusta tulee oppilas, Tammitassu, mutta Vääräpennusta ei, koska hän ei ole tarpeeksi iso. Tammitassu saa mestarikseen Simpukkasydämen Sadekukan pyynnöstä. Sadekukka perustelee tekonsa ja sanoo haluneensa poikansa saada opetusta Jokiklaanin parhaalta soturilta.
Partio, jossa Tammitassu on mukana, törmäävät koiraan. Tammitassu hämää koiraa ja partion kissat pääsevät pakoon. Raetähti palkitsee Tammitassun ja tekee hänestä soturin, Tammisydämen.
Tammisydän on mukana auttamassa Aurinkokivien takaisin lunastusta Jokiklaanille. Jokiklaani kuitenkin perääntyy ja Myrskyklaani voittaa. Ennen taistelua, Sadekukka oli pyytänyt Tammisydäntä pitämään Väärätassua silmällä.

Sinitähden tarina

Kirjan esinäytöksessä Sinitähti hukkuu ja Tammisydämen henki tulee ohjaamaan häntä. Hän kertoo heidän pentujensa odottavan.
Kokoontumisessa Raetähti ilmoittaa uudesta soturista, Tammisydämestä. Väärätassu kertoo Sinitassulle olevansa Tammisydämen veli.
Tammisydän ja Siniturkki rakastuvat toisiinsa.
Tammisydän suostuu ottamaan pennut Jokiklaaniin. Hän kuitenkin varoittaa, että pennut tullaan kasvattamaan Jokiklaanin sotureiksi.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kirjan esinäytöksessä Tammisydän, Jokiklaanin varapäällikkö, johdattaa jokiklaanilaiset taisteluun Myrskyklaania vastaan taistellakseen Aurinkokivistä. Tammisydän kuolee taistelussa jäädessään kivivyöryn alle.

Salaisuuksien metsä

Tammisydän nähdään kirjan esinäytöksessä, jossa hän tuo kaksi pentua Jokiklaaniin.

Vaarallinen polku

Uusi profetia

Keskiyö

Tammisydän valitsee Jokiklaanin Sulkahännän tekemään suurta matkaa tapaamaan Keskiyötä. Tammisydän esiintyy hänen unessa ja kertoo tälle hänen tehtävästään.

Tähtiyö

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Novellit

Mistystar's Omen

Field Guidet

Cats of the Clans

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Triviaa

  • Kate Cary vahvisti Twitterissä, että Tammisydän ja Sinitähti ovat kumppaneita Tähtiklaanissa, mutta hänellä eikä muilla Erin Huntereilla ollut koskaan sopivaa tilaisuutta mainita sitä kirjoissa.
  • Tammisydämen ja Väärätähden emon piti alunperin olla Liljavarsi, mutta Väärätähden lupauksessa tilalle vaihdettin Sadekukka Sinitähden tarinassa esiintyneen tapahtuman korjaamiseksi, joka oli ristiriidassa Väärätähden lupauksen juonen kanssa.

Perhe ja suku

Emo:

Sadekukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Simpukkasydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Väärätähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Sinitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Usvatähti: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Poika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Lapsenlapset:

Ruokoviiksi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Perchkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Primrosepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljentyttäret:

Hopeavirta: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pajupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Särkipentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljentyttärenpoika:

Myrskyturkki: Elossa (kirjassa Sign of the Moon)

Veljentyttärentytär:

Sulkahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin ja Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus, sivu 67
  2. Väärätähden lupaus, hahmolista
  3. Väärätähden lupaus, sivu 67
  4. Väärätähden lupaus, sivu 155
  5. Villiin luontoon, hahmolista
  6. Salaisuuksien metsä, sivu 7
  7. Sinitähden tarina, sivu 332
  8. Sinitähden tarina, sivu 330
  9. Villiin luontoon, hahmolista
  10. Sinitähden tarina, sivu 331
  11. Keskiyö, sivu 12
  12. Salaisuuksien metsä, sivu 9
  13. Väärätähden lupaus, sivu 442