FANDOM

Tulitähti oli kantanut tuolloin vielä pikkuruisen Takiaistassun Ukkospolun yli. Tiikeritähden takia kaikki se oli valunut hukkaan.

—Kerronta Takiaistassusta[1]

Takiaistassu (engl. Gorsepaw) on pieni, lihaksikas, oranssin ja valkoisen kirjava raidallinen kolli, jolla on kirkkaat silmät, lyhyt, tiheä turkki ja hoikat lihakset.

Takiaistassu
EiKuvaa.png
Lojaalius
Nykyinen Tuuliklaani
Kuolema
Kuolinsyy Tiikeritähden tappama
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Pentu Takiaispentu
Oppilas Takiaistassu
Perhe
Emo Aamukukka
Isä Cloudrunner
Veli Quailkit
Sisko Storkkit
Koulutus
Mestari Yksiviiksi
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Tuli ja jää, Myrsky nousee, Vaarallinen polku, Pimeyden hetki
Kuolleena Pimeyden hetki

Soturikissat

Tuli ja jää

Takiaispentu on Tuuliklaanin vastasyntynyt pentu, kun hän, Aamukukka ja muut Tuuliklaanista elävät karkotettuina alueeltaan Varjoklaanin takia.
Tulisydän ja Harmaaraita, kaksi nuorta Myrskyklaanin soturia tulevat hakemaan Tuuliklaania takaisin heidän omalle reviirilleen. Takiaispentu on liian nuori kävelemään yksin, joten häntä on kuljetteva koko matka. Tulisydän näkee, että Aamukukalla on ongelmia hänen kantamisessa, koska hän on uupunut. Tulisydän tarjoutuu kantamaan Takiaspentua ja Aamukukka on kiitollinen avusta.
Kun Tuuliklaani palaa takaisin leiriinsä, Takiaispentu ja Aamukukka ovat ensimmäiset, jotka palaavat sinne.

Myrsky nousee

Yksiviiksi kertoo Tulisydämelle, että Takiaispennusta on tehty nyt oppilas ja, että tämä oli hänen ensimmäinen kokoontuminen. Kun Tulisydän katsoo Takiastassua, hänet kuvailtu virheellisesti ruskeaksi kolliksi ja vaikka hän ei ole pitkään harjoitellut, hänen lihaksensa on kehittyneet.

Vaarallinen polku

Tulisydän näkee Yksiviiksen Takiaistassun kanssa toista kertaa kokoontumisessa. Takiaistassu kertoo ujosti Tulisydämelle, että Aamukukka on kertonut hänelle Tulisydämestä. Tulisydän sanoo vitsaillen, että onneksi hänen ei tarvitse kantaa Takiastassua nyt, sillä hän kasvanut paljon. Takiaistassu kehrää vastaukseksi.
Takiaistassu on metsästämässä hänen mestarinsa kanssa ja Mutakynsi kantaa kania, kun Tulisydän kutsuu häntä saniaisten piilossa. Tulisydän kertoo tulleensa puhumaan Pitkätähdelle lopettamaan sota Myrskyklaanin kanssa, koska Sinitähti syyttää Tuuliklaania turhaan ruuan varastamisesta. Hän kertoo Takiastassulle, että hän voi kertoa Yksiviikselle, että hän on täällä, mutta ei Mutakynnelle. Kun Takiaistassu näyttää epäröivältä, Tulisydän sanoo, että heille molemmille on tärkeää olla omassa klaanissa ja hänen täytyy luottaa häneen. Takiaistassu näkee kuinka epätoivoinen Tulisydän on ja menee hakemaan Yksiviiksen.
Kun Pitkätähti ja Sinitähti johdattavat partionsa puhumaan toisilleen, Tulisydän huomaa Takiaistassun seisovan päällikkönsä vieressä. Myös Aamukukka ja Yksiviiksi ovat siellä. Tulisydän ajattelee, että hän ei haluaisi taistella heitä vastaan, he eivät kuitenkaan sillä Pitkätähti ja Sinitähti saavat sovittua rauhan.

Pimeyden hetki

Tiikeritähti tappaa Takiaistassun osoituksena muille, mitä tapahtuu jos ei liity Tiikeriklaaniin.
Kun Leijonaklaani taistelee Veriklaania vastaan, Aamukukka, Takiaistassun emo saa Takiaistassusta voimaa taistella Veriklaanin sotureita vastaan.
Myöhemmin Takiaistassu nähdään Tähtiklaanissa Myrskyturkin, Jokiklaanin varapäällikön kanssa.

Triviaa

  • Kate on vahvistanut, että Pitkätähti ei ole Takiaistassun isä.[2]
    • Myöhemmin Cloudrunnerin vahvistettiin olevan hänen isänsä.[3]

Perhe ja suku

Emo:

Aamukukka: Tilanne tuntematon

Isä:

Cloudrunner: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Quailkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Storkkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Yksiviiksi: "Hei taas. Muistatko, kuka tämä tässä on? Tämä on Aamukukan pentu. Hän on nyt minun oppilaani - Takiaistassu. Eikö hän olekin kasvanut?"
Tulisydän: "Aamukukan pentu, niinpä tietysti! Näin sinut jo viime kokoontumisessa."
Takiaistassu: "Emoni on kertonut sinusta. Siitä, kuinka kannoit minua, ja koko muusta seikkailusta."
Vaarallinen polku, sivut 107-108
"Tiikeritähti tappoi hänet. Hän painoi Takiaistassun maahan aukion keskelle ja ympäröi itsensä sotureillaan, jotta kukaan meistä ei pääsisi kyllin lähelle häntä. Hän... hän sanoi että ottaisi Takiaistassun hengiltä näyttääkseen, mitä tapahtuisi, jos emme suostuisi liittymään häneen."
—Yksiviiksi muistuttaen Takiaistassun kuolemasta Pimeyden hetki, page 197

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki sivu 197
  2. Katen blogi
  3. Vickyn Facebook -sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki