FANDOM

Tulitähti oli kantanut tuolloin vielä pikkuruisen Takiaistassun Ukkospolun yli. Tiikeritähden takia kaikki se oli valunut hukkaan.

—Kerronta Takiaistassusta[1]

Takiaistassu (engl. Gorsepaw) on oranssivalkoinen raidallinen kolli, jolla on lyhyt, tiheä turkki.

Soturikissat

Tuli ja jää

Hän on Tuuliklaanin vastasyntynyt pentu, kun hän, Aamukukka ja muut Tuuliklaanista elävät karkotettuina alueeltaan Varjoklaanin takia.
Tulisydän ja Harmaaraita, kaksi nuorta Myrskyklaanin soturia tulevat hakemaan Tuuliklaania takaisin heidän omalle reviirilleen. Hän on liian nuori kävelemään yksin, joten häntä on kuljetteva koko matka. Tulisydän näkee, että Aamukukalla on ongelmia hänen kantamisessa, koska hän on uupunut. Tulisydän tarjoutuu kantamaan pentua ja Aamukukka on kiitollinen avusta.
Kun Tuuliklaani palaa takaisin leiriinsä, hän ja Aamukukka ovat ensimmäiset, jotka palaavat sinne.

Myrsky nousee

Yksiviiksi kertoo Tulisydämelle, että Aamukukan pennusta on tehty nyt oppilas ja että tämä oli hänen ensimmäinen kokoontuminen. Kun Tulisydän katsoo Takiastassua, hänet on kuvailtu virheellisesti ruskeaksi kolliksi ja vaikka hän ei ole pitkään harjoitellut, hänen lihaksensa on kehittyneet.

Vaarallinen polku

Tulisydän näkee Yksiviiksen Takiaistassun kanssa toista kertaa kokoontumisessa. Takiaistassu kertoo ujosti Tulisydämelle, että Aamukukka on kertonut hänelle Tulisydämestä. Tulisydän sanoo vitsaillen, että onneksi hänen ei tarvitse kantaa Takiastassua nyt, sillä hän kasvanut paljon. Takiaistassu kehrää vastaukseksi.
Takiaistassu on metsästämässä hänen mestarinsa kanssa ja Mutakynsi kantaa kania, kun Tulisydän kutsuu häntä saniaisten piilossa. Tulisydän kertoo tulleensa puhumaan Pitkätähdelle lopettamaan sota Myrskyklaanin kanssa, koska Sinitähti syyttää Tuuliklaania turhaan ruuan varastamisesta. Hän kertoo Takiastassulle, että hän voi kertoa Yksiviikselle, että hän on täällä, mutta ei Mutakynnelle. Kun Takiaistassu näyttää epäröivältä, Tulisydän sanoo, että heille molemmille on tärkeää olla omassa klaanissa ja hänen täytyy luottaa häneen. Takiaistassu näkee kuinka epätoivoinen Tulisydän on ja menee hakemaan Yksiviiksen.
Kun Pitkätähti ja Sinitähti johdattavat partionsa puhumaan toisilleen, Tulisydän huomaa Takiaistassun seisovan päällikkönsä vieressä. Myös Aamukukka ja Yksiviiksi ovat siellä. Tulisydän ajattelee, että hän ei haluaisi taistella heitä vastaan. He eivät kuitenkaan taistele, sillä Pitkätähti ja Sinitähti saavat sovittua rauhan.

Pimeyden hetki

Tiikeritähti tappaa Takiaistassun osoituksena muille, mitä tapahtuu jos ei liity Tiikeriklaaniin.
Kun Leijonaklaani taistelee Veriklaania vastaan, Aamukukka, Takiaistassun emo saa Takiaistassusta voimaa taistella Veriklaanin sotureita vastaan.
Myöhemmin Takiaistassu nähdään Tähtiklaanissa Myrskyturkin, Jokiklaanin varapäällikön kanssa.

Triviaa

  • Kate on vahvistanut, että Pitkätähti ei ole Takiaistassun isä.[2]

Perhe ja suku

Emo:

Aamukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisarukset:

Nimeämättömiä pentuja: Kuolleet, tuntematon paikka

Lainaukset

Yksiviiksi: "Hei taas. Muistatko, kuka tämä tässä on? Tämä on Aamukukan pentu. Hän on nyt minun oppilaani - Takiaistassu. Eikö hän olekin kasvanut?"
Tulisydän: "Aamukukan pentu, niinpä tietysti! Näin sinut jo viime kokoontumisessa."
Takiaistassu: "Emoni on kertonut sinusta. Siitä, kuinka kannoit minua, ja koko muusta seikkailusta."
—Yksiviiksi, Tulisydän ja Takiaistassu kokoontumisessa Vaarallinen polku, sivut 107-108
"Tiikeritähti tappoi hänet. Hän painoi Takiaistassun maahan aukion keskelle ja ympäröi itsensä sotureillaan, jotta kukaan meistä ei pääsisi kyllin lähelle häntä. Hän... hän sanoi että ottaisi Takiaistassun hengiltä näyttääkseen, mitä tapahtuisi, jos emme suostuisi liittymään häneen."
—Yksiviiksi muistuttaen Takiaistassun kuolemasta Pimeyden hetki, page 197

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki sivu 197
  2. Katen blogi

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki