FANDOM

Tällä hengellä annan sinulle sisua. Jatka sen voimin silloinkin, kun sinusta tuntuu että kaikki toivo ja voima ovat mennyttä.

— Töppöjalka antaa hengen Siniturkille.[1]

Töppöjalka (engl. Mumblefoot) on pieni, nuhjuinen[6], harmaantuva, tanakka ruskea kolli, jolla on meripihkanväriset silmät[7].

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Töppöjalka nähdään Mothflightin unessa antamassa Siniturkille hänen seuraavaa henkeänsä.

Tallstar's Revenge

Töppöjalka säntää Valkomarjan, Tuuliklaanin klaaninvanhimman ja Pikkulinnun, Varjoklaanin klaaninvanhimman luokse, ja kysyy, miten metsästys sujuu.

Keltahampaan salaisuus

Töppöjalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Väärätähden lupaus

Töppöjalka on Myrskyklaanin klaaninvanhin.
Kokoontumisessa Takkuviiksi huutaa Töppöjalkaa. Hänen kumppaninsa Linnunlaulu kiirehtii hänen peräänsä tervehtimään häntä ja Valkomarjaa. Tammisydän sanoo, että he jatkaisivat juttujaan vaikka koko yön jos voisivat.

Sinitähden tarina

Sulkaviiksi vie Sinipennun ja Lumipennun klaanin vanhusten, Töppöjalan, Kiurulaulun ja Ruohoviiksen luokse. Kiurulaulu kertoo, että Töppöjalka sai taas punkin, kun hän haluaa väkisin metsälle joka päivä. Kun Sulkaviiksi sanoo olevansa pelkkä parantajaoppilas, Töppöjalka väittää, että hän hoitaa yksin kaikki Hanhisulan tehtävät, kun parantaja itse on muka etsivinään yrttejä. Sulkaviiksi puolustaa mestariaan, ja sanoo tämän opettaneen hänelle todella paljon.
Paljon myöhemmin Töppöjalka nukkuu rauhallisesti pois. Hän antaa Siniturkille sisun hengen.

Novellit

Pinestar's Choice

Goosefeather's Curse

Töppöjalka on Myrskyklaanin soturi.

Lainaukset

"Pah! Ja se tarkoittaa sitä että sinä hoidat kaikki Hanhisulan tehtävät kun se laiska vanha mäyrä on etsivinään jotain yrttejä."
—Töppöjalka Sulkaviikselle Hanhisulasta Sinitähden tarina, page 29

Lähteet ja sitaatit

  1. Sinitähden tarina, sivu 489
  2. Sinitähden tarina, hahmolista
  3. Sinitähden tarina, sivu 488
  4. Sinitähden tarina, hahmolista
  5. Sinitähden tarina, sivu 50
  6. Sinitähden tarina, sivu 28
  7. Sinitähden tarina, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki