FANDOM

Emme mitään. Tai emme mitään mistä voimme puhua.

— Tähti siitä, miksi heimokissat ovat peloissaan.[1]

Tähti Joka Hohtaa Vedestä eli Tähti (engl. Star That Shines On Water) on naaras, jolla on tuntematon ulkonäkö.

Uusi profetia

Kuunnousu

Kivistänäkijä esittelee metsäkissoille Tähden, joka on pentue-emo. Kivistänäkijä sanoo, että hän palaa luolanvartijaksi, kun pennut ovat kasvaneet. Hän on ensimmäinen kissa, joka tervehtii metsäkissoja kun nämä saapuvat luolaan. Hän on ystävällinen eikä juurikaan vihamielinen, kuten jotkut heimokissoista.
Myöhemmin Terävähammas hyökkää luolaan ja saa Tähden kiinni. Tähti yrittää epätoivoisesti pyytää apua, mutta Terävähammas vie tämän mennessään.

Lainaukset

"Ja tämä on Tähti Joka Hohtaa Vedestä. Juuri nyt hän on pentue-emo, mutta kun hänen pentunsa ovat varttuneet, hän siirtyy takaisin luolanvartijaksi."
—Kivistänäkijä esitellessään Tähden. Kuunnousu, page 121
Keltaturkki: "Onko kaikki hyvin? Näytät huolestuneelta. Onko jokin vialla?"
Oravatassu: "Onko jokin toinen heimo kimpussanne?"
Tähti: "Ei, ei täällä ole mitään kissoja, jotka voisivat hyökätä. Vuorilla ei ole meidän tietomme mukaan muita. Miten voisi ollakaan toista heimoa, kun meillä on hallussamme Terävien Kivien luola?"
—Tähti kun kysyttiin onko heimon kimpussa toinen heimo. Kuunnousu, sivu 124
"Terävähampaalla oli tiukasti hampaissaan heimokissa; silkasta kauhusta värähtäen Sulkahäntä tunnisti Tähden, pentue-emon joka oli käynyt juttelemassa heidän kanssaan juuri heidän saavuttuaan. Tähden suu oli auki kuin epätoivoisessa sanattomassa ulvaisussa, ja hänen kyntensä raapivat maalattiaa, kun hän koetti turhaan taistella itseään vapaaksi."
—Kertoja Tähden kuolemasta. Kuunnousu, page 195
"Hän ajatteli miten Terävähammas oli lähtenyt luolasta hirvittävässä kidassaan Tähti, joka turhaan ulvoi apua."
—Myrskyturkki muistellessaan Tähden kuolemaa. Kuunnousu, page 215

Lähteet ja sitaatit

  1. Kuunnousu, sivu 124