FANDOM

Sysikynsi (engl. Ebonyclaw) on pitkäjalkainen, huomiota herättävän musta naaras, jolla on sammalilla vuorattu kaulapanta.

Erikoisseikkailut

Taivasklaanin kohtalo

Sysikynsi on Taivasklaanin päivytsoturi.
Sysikynsi mainitaan ensimmäisen kerran kirjan alussa kun Päästäishammas luulee päivytsotureita tunkeilijoiksi. Sysikynsi on pettynyt siitä ettei ollut mukana Pompputulen, Pikkuhahtuvan ja Kivivarjon soturiseremoniassa. Hän selittää myös, että Viljokuu ja Pisamatassu eivät pääse tulemaan, koska heidät on lukittu heidän kotiväkensä asuntoihin eivätkä he pääse pois vähään aikaan. Hän lohduttaa Nöpötassua, joka oli myös pettynyt ettei nähnyt seremoniaa.
Myöhemmin hän tapaa Keltasaniaisen neljä pentua, Nokkospennun, Luumupennun, Puropennun ja Kanipennun jotka temmeltävät ympäriinsä. Sysikynsi kommentoi, että Tähtiklaani varmasti suojelee heitä tai muuten he olisivat jo katkaiseet niskansa aikoja sitten.
Kun Teräkynsi pistää Sysikynnen rajapartioon, Sysikynsi ja Lehtitähti huomaavat kuinka kärttyisältä Teräkynsi kuulosta. Sysikynsi ei sano mitään vaan laskee päätä kunnioittavasti ennen kuin hän lähtee Pompputulen ja Varpusturkin kanssa partioon.

Hawkwing's Journey

Sysikynsi palaa takaisin kotikisuksi Viljokuun kanssa.

SkyClan and the Stranger

The Rescue

Beyond the Code

Novellit

Ravenpaw's Farewell

Sysikynsi ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu taivasklaanilaisiin.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki