FANDOM

Synkkä Metsä[1] (engl. Place of No Stars tai Dark Forest), myös Tähdetön Maa[2], on Tähtiklaanin vastakohta ja paikka, jonne Tähtiklaaniin uskovat pahat kissat menevät kuoltuaan. Poikkeuksia on myös ollut, sillä esim. Mutakynsi ja Saarniturkki ovat päässeet Tähtiklaaniin, koska he ovat ajatelleet toimivansa soturilain mukaan.

Kuvaus

Synkkään Metsään joutuu, jos esim. on ollut elämänsä aikana paha tai käyttänyt soturilakia omaksi edukseen. Tämänlaisia kissoja ovat olleet esimerkiksi Tiikeritähti ja Rikkotähti.
Synkässä Metsässä ei ole riistaa ja kissat eivät siis pysty tuntemaan nälkää. Kissat vaeltavat yksin ja he ovat "haamumaisia" hahmoja.
Sen sijaan että Synkässä Metsässä käveltäisiin perheen ja ystävien kanssa, kuten Tähtiklaanissa, Pimeyden metsään karkotetut kissat kävelevät yksin, vaikka Tiikeritähti näyttää löytäneen tavan ratkaista sen.
Synkän Metsän kissat voivat kävellä elävien kissojen unissa ja he voivat kouluttaa heitä. Kun kissa herää, hänellä säilyvät koulutuksessa saadut taidot, vammat, haavat, väsymys jne. Myös Tähtiklaanin kissat voivat käydä Synkässä Metsässä, mutta heillä on riski joutua menetetyksi ja olla löytämättä takaisin.
Kuten Tähtiklaanissa, kissa joka on unohdettu ja yksinäinen, muuttuu hiljalleen aavemaiseksi ja voi kadota kokonaan.

Reviiri

Synkkä Metsä on hämärä paikka, jossa on paljon sairaita, harmaita ja korkeita puita. Siellä taivas on tumma ja tähdetön. Ilma on kylmä, sumuinen ja kostea. Joet ovat elottomia ja tummia eikä aluskasvillisuutta ole.
Tähtiklaanin ja Synkän metsän rajalla on hieman aavemainen valo. Siinä ruoho on paksumpaa, jossa se lopulta katoaa. Rajan kohdalla ilma on hyvin sumuista ja tunkkaista, että on hyvin vaikeaa nähdä eteensä tai hengittää.

Historia

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Vaahteravarjo kouluttaa Vääräleukaa Synkässä Metsässä. Myös Myrskyklaanin Ohdakekynsi on Synkässä Metsässä Hopeahaukan ja Rähjähännän koulutettavana.

Uusi profetia

Tähtiyö

Iltahämärä

Lehtilampi näkee kummallista unta ja hän huomaa, ettei ole tutussa ympäristössä. Unessa hän on Synkässä metsässä ja hän näkee kuinka Tiikeritähti kouluttaa poikiaan, Vatukkakynttä ja Haukkahallaa.

Auringonlasku

Esinäytös tapahtuu Synkässä Metsässä.
Siellä Tiikeritähti törmää Mustaraitaan. Mustaraita on hämmentynyt paikasta, mutta Tiikeritähti ei välitä tästä. Hän haluaa vain kostaa Tulitähdelle ja hän on keksinyt siihen keinon; poikansa Haukkahallan ja Vatukkakynnen.

Kolmikon mahti

Näkö

Närhitassu vaeltaa Kuulammelle, mutta ei näe ketään tuttua. Hän päättää juosta, kunnes huomaa edessään tyhjyyttä. Pian varjoista ilmestyy kaksi kissaa: Tiikeritähti ja Haukkahalla. Kumpikin kissoista alkaa kehua Närhitassua. Tiikeritähti haluaa pojanpojastaan soturin, mutta Närhitassu epäilee. Pian varjoista ilmestyy Täplälehti, joka toruu oppilasta rajan ylityksestä. Hän pyytää Närhitassua palaamaan ja oppilas pyytää Tiikeritähteä ja Haukkahallaa mukaan. Täplälehti kuitenkin toteaa heidän valinneen oman tiensä. Närhitassu epäröi, mutta seuraa kuitenkin Täplälehteä. Oppilas vilkaisee vielä taakseen ja huomaa Tiikeritähden silmien leiskuvan.

Pimeyden joki

Tiikeritähti ja Haukkahalla lähestyvät Leijonatassua. He tarjoavat koulutusta, joka tekee hänestä paremman soturin ja taistelijan. Leijonatassu hyväksyy sen innokkaasti, koska hän pitää soturina olosta ja haluaa olla siinä paras. Kuitenkin yölliset tapaamiset Kanervatassun kanssa häiritsevät koulutusta ja Tiikeritähti kertoo Leijonatassulle, että tapaamisten on loputtava, jos hän haluaa olla suuri soturi. Leijonatassu lopettaa vastahakoisesti tapaamiset ja keskittyy koulutukseensa Pimeyden metsässä.

Karkotus

Tiikeritähti ja Haukkahalla jatkavat Leijonatassun koulutusta. Tiikeritähti tulee joskus Leijonatassun taisteluharjoituksiin ja neuvoo, mitä pitää tehdä.

Pimennys

Tiikeritähti ja Haukkahalla kouluttavat Leijonatassua Pimeyden metsässä. Leijonatassu kertoo heille, miten taitavasti taisteli vuorilla. Kun hän kertoo heille ennustuksesta, Tiikeritähti ja Haukkahalla ilmoittavat sen olevan roskaa ja pelkkää unta. Tiikeritähden mukaan Leijonatassu taistelee niin hyvin, koska he ovat opettaneet häntä

Pitkät varjot

Tiikeritähti kiusaa Leijonaroihua hänen peloistaan ja Kanervahännästä.

Auringonnousu

Leijonaroihu tapaa Tiikeritähden, kun hän on saanut selville ettei Oravaliito ja Vatukkakynsi ole hänen vanhempansa. Leijonaroihu kysyy Tiikeritähdeltä, miksi tämä kouluttaa häntä, vaikkei hän ole hänen sukulaisensa. Tiikeritähti sanoo, että hän tiesi koko ajan ettei Leijonaroihu ole hänen sukulaisensa, ja että tämä osoittaa ettei Leijonaroihu kuulu profetian kolmikkoon, joten hänen pitäisi jatkaa taitojen hiomista. Leijonaroihu raivostuu ja hyökkää Tiikeritähden kimppuun. Leijonaroihu saa kyntensä Tiikeritähden kurkkuun, mutta antaa hänen mennä koska hän on jo kuollut. Leijonaroihu vannoo, ettei koskaan palaa Pimeyden metsään.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Kun Närhisulka lähtee etsimään Unikkohallaa ja löytää hänet Kuulammelta, he kohtaavat Viimaturkin, joka hyökkää heidän kimppuunsa. Viimaturkkia auttaa Synkän metsän kissa, mutta Närhisulka ei tunne häntä. Hän on avuton, kunnes Hunajalehvä tulee apuun. Hän ajaa sekä Viimaturkin että henkikissan pois.
Kun Unikkohallan pennut syntyvät, Tiikeritähti, Haukkahalla ja Viimaturkkia avustanut kissa ilmestyvät Myrskyklaanin pentutarhaan ja tuijottavat pentuja nälkäisinä. Leijonaroihu kertoo heille, etteivät he koskaan saa näitä pentuja. Kun henkikissat katoavat, Närhisulka ja Leijonaroihu ovat huolissaan siitä, että Synkkä metsä on alkanut värväämään kissoja, kuten Viimaturkin ja ehkä Tiikerisydämen ja että Synkkä metsä suunnittelee sotaa Tähtiklaania vastaan.

Etäiset kaiut

Esinäytöksessä Tiikeritähti, Haukkahalla, Rikkotähti, Mustaraita ja Viimaturkki harjoittelevat taisteluliikkeitä yhdessä. Synkän metsän kissat eivät ole vaikuttuneita Viimaturkin vahvuudesta, koska Närhisulka löi hänet taistelussa. Tiikeritähti sanoo Viimaturkille, että Lehtilammen ja Varissulan pentujen ei olisi koskaan kuulunut syntyä. Tämän jälkeen Tiikeritähti sanoo Haukkahallalle, että hän vierailee erään oppilaan luona, jolla hän sanoo olevan suuria voimia ja joka tekee taistelun tasaiseksi.
Haukkahalla ilmestyy Murattitassulle unessa. Hän alkaa kouluttaa oppilasta niin, että hän on yhtä hyvä metsästämään kuin Kyyhkytassu. Murattitassu uskoo Haukkahallan olevan Tähtiklaanin kissa, joten hän antaa kollin kouluttaa häntä. Hän oppii uusia ja hyödyllisiä taitoja ja käyttää niitä metsästyspartioissa ja taisteluissa.
Närhisulka ja Leijonaroihu keskustelevat siitä, keitä Tiikeritähti mahdollisesti kouluttaa. He sanovat Viimaturkin olevan varmasti ja ehkä Tiikerisydän. Närhisulka epäilee myös Liekkihäntää, mutta ei sano sitä ääneen koska hän on parantaja.
Närhisulka, Keltahammas ja Täplälehti vierailevat Tähdettömässä Maassa etsimässä vastauksia profetiaan ja suureen taisteluun klaaneja vastaan. Keltahammas on liian hermostunut tavattuaan Rikkotähden, joten Täplälehti patistaa hänet takaisin Tähtiklaaniin. Närhisulka ja Täplälehti näkevät hahmoja ja huomaavat seuraavansa taisteluharjoitusta. Närhisulka huomaa Mustaraidan. Pian Haukkahalla saapuu paikalle, ottaa Lumitöyhdön kurkusta kiinni ja käskee Rähjähäntää viiltämään hänen vatsansa auki. Närhisulka on kauhistunut julmuudesta, mutta on voimaton sen estämisessä.
Haukkahalla vie Murattitassun viimein Synkkään Metsään ja esittelee hänet muille kissoille. Murattitassu tapaa Tiikeritähden ja on hermostunut. Tiikeritähti kuitenkin sanoo ettei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Hänet pakotettiin lähtemään Myrskyklaanista vain siksi, koska halusi johtaa klaania. Tiikeritähti varoittaa Murattitassua siitä, että Varjoklaani suunnittelee Myrskyklaanin reviirin valtausta. Kun Murattitassu saa Tulitähden uskomaan, hän ei malta odottaa hyvien uutisten kertomista Tiikeritähdelle.

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Tiedetyt jäsenet

Myrskyklaani

Varjoklaani

Tuuliklaani

Jokiklaani

Kulkukissat

Kissat joiden alkuperää ei tiedetä

Tiedetyt harjoittelijat

Myrskyklaani

Varjoklaani

Tuuliklaani

Jokiklaani

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus, sivu 381
  2. Etäiset kaiut, sivu 218
Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's GroupDarktail's GroupThe KinThe Guardian Cats