FANDOM

Nuo pennut on kasvatettu saduilla Myrskyklaanin sotureista, jotka syövät pentuja huvikseen!

— Kottaraistassu Murattitassulle.[1]

Starlingwing (engl. Kottaraissiipi) on kellanpunainen kolli.[2]

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Kun neljä klaania kokoontuu tavanomaiseen kokoontumiseen, Mustatähti mainitsee kaatuneiden nimet. Kottaraissiipi on yksi mainituista.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Kottaraistassu, nuori Varjoklaanin oppilas, on partiossa mestarinsa Keltaturkin, Pöllökynnen ja Punapajun kanssa, kun vettä etsimässä ollut partio palaa takaisin. Keltaturkki lähettää Kottaraistassun leiriin ilmoittamaan Mustatähdelle. Hänen häntänsä heiluu innosta, kun hän juoksee metsän halki kertomaan hyvät uutiset Mustatähdelle.

Etäiset kaiut

Kun Närhisulka ja Oravaliito vierailevat Varjoklaanin leirissä, Kottaraistassun nähdään jakavan päästäistä Mäntytassun kanssa.
Myöhemmin hänet nähdään Myrskyklaanin ja Varjoklaanin välisessä taistelussa. Hän taistelee Murattitassua vastaan. Murattitassu voittaa hänet helposti.

Yön kuiskaukset

Kun Murattitassu on vangittu Varjoklaaniin, Kottaraistassu huolehtii hänen vartioinnistaan. Hän näyttää ajattelevan, että mryskyklaanilaiset ovat salamyhkäisiä ja että Murattitassu suunnitteli hyökkäävänsä leiriin. Hän käskee Murattitassun olla hiljaa, kun tämä ilmoittaa, ettei Myrskyklaani yritä anasta enempää reviiriä Varjoklaanilta. Kun Murattitassu kertoo Varpuspennulle, Kastepennulle ja Utupennulle, että kaikki Myrskyklaanin kissat osaavat lentää, Kottaraistassu kutsuu häntä valehtelijaksi. Kun pennut säikähtävät, Kottaraistassu kertoo että pennut on kasvatettu saduilla Myrskyklaanin sotureista, jotka syövät pentuja huvikseen ja että he näkevät painajaisia monta päivää.
Myöhemmin Kottaraistassu leikkii jäätyneellä järvellä Mäntytassun ja Oliivinenän kanssa. Hän kertoo Liekkihännälle, että he pelaavat peliä nimeltä saaliskivi. Kottaraistassu liittyy Mäntytassun joukkueeseen ja he vartioivat saaliinkoloa.

Kuun merkki

Kottaraistassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Unohdettu soturi

Kottaraistassu on nyt soturi nimeltä Kottaraissiipi. Hänen nimensä ilmoitetaan kokoontumisessa yhdessä Mäntynenän ja Hillerikynnen kanssa.

Viimeinen toivo

Kun Synkän Metsän kissat hyökkäävät Varjoklaanin leiriin, Kottaraissiipi nähdään taistelemassa Huomenkarvan rinnalla.

Novellit

Usvatähden enne

Kottaraistassu ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Yön kuiskaukset, sivu 252
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Neljäs oppilas, hahmolista
  3. Vickyn Facebook-sivu
  4. Unohdettu soturi, hahmolista