FANDOM

Soturilaki (engl. The Warrior Code) on laki, jota jokaisen klaanikissan tulisi kunnioittaa ja elää sen mukaisesti, jotta klaanien keskuuteen saataisi järjestys. Jos joku rikkoo soturilakia, siitä seuraa rangaistus. Rangaistus on yleensä sitä isompi, mitä räikeämmin on rikkonut soturilakia. Yleensä Myrskyklaani alentuu rikkomaan soturilakia, vaikka Myrskyklaani on kaikista klaaneista leppoisin.

Historia

On ollut ristiriitaa Soturilain synnystä. Kirjassa Secrets of the Clans on sanottu, että Windstar, Thunderstar, Riverstar ja Shadowstar pääättivät säännöt kun klaanit perustettiin. Kirjassa Code of the Clans on kuitenkin kerrottu, että laki on muodustunut ajan myötä, josta jokaisen kohdan on päättänyt eri kissa. Useat säännöt on kehitelty jonkun tärkeän tapahtuman jälkeen.

Soturilain kohdat

  1. Puolusta klaaniasi, tarpeen tullen jopa hengelläsi. Sinulla voi olla ystäviä muista klaaneista, mutta uskollisuutesi tulee pysyä sinun klaaniisi, vaikka joutuisit taistelemaan taistelussa ystäviäsi vastaan.
  2. Älä saalista tai tunkeile toisen klaanin alueella.
  3. Klaaninvanhimmat ja pennut ruokitaan ennen sotureita ja oppilaita. Oppilaat eivät, ilman erikseen myönnettyä lupaa, saa syödä ennen kuin ovat metsästäneet ruokaa klaaninvanhimmille.
  4. Saalista tapetaan vain syötäväksi. Kiitä Tähtiklaania sen hengestä.
  5. Pennun on oltava vähintään kuusi kuuta vanha tullakseen oppilaaksi.
  6. Vastanimitetyn soturin on vartioitava yhden yön hiljaa nimittämisensä jälkeen.
  7. Kissasta ei voi tulla varapäällikköä ellei hän ole ollut vähintään yhden oppilaan mestari.
  8. Varapäälliköstä tulee klaanin päällikkö kun edellinen päällikkö kuolee tai eläköityy.
  9. Varapäällikön kuoltua tai eläköidyttyä, uusi varapäällikkö on valittava ennen seuraavaa kuuhuippua.
  10. Kaikkien neljän klaanin kokoontuminen pidetään täydenkuun yönä rauhan vallitessa. Klaanien välistä taistelua ei saa esiintyä tänä aikana.
  11. Rajat on tarkastettava ja merkattava joka päivä. Haastakaa kaikki tunkeutuvat kissat.
  12. Yksikään soturi ei saa laiminlyödä pentua kivussa tai vaarassa, vaikka pentu olisi eri klaanista.
  13. Klaanipäällikön sana on soturilaki.
  14. Kunniakkaan soturin ei tarvitse tappaa vastustajaansa voittaakseen, ellei vastustaja ole soturilain ulkopuolella tai tappo on välttämätön itsepuolustukseksi.
  15. Soturi hylkii kotikisun pehmeää elämää.
  16. Jokaisella klaanilla on oikeus olla ylpeä ja itsenäinen, mutta ahdingossa heidän on unohdettava rajansa ja taistella rinta rinnan suojellakseen neljää klaania. Jokaisen klaanin on autettava toisiaan, ettei jokin klaaneista tuhoutuisi.

Poikkeukset

  • Kissat jotka ovat menossa Kuukivelle tai Kuulammelle saavat kulkea klaanien reviirien kautta, jotta kissa pääsisi määränpäähänsä.
  • Järvellä kissat voivat kulkea muiden klaanien reviirillä, kunhan he kulkevat kaksi ketunmittaa järvestä.
  • Kissat voivat kulkea toisen klaanin reviirille, jos heillä on jotain kerrottavaa ja raportoitavaa.
  • Jos Tähtiklaani lähettää merkin/unen.

Muita sääntöjä

  • Parantajalla ei saa olla kumppania tai pentuja.
  • Pentujen täytyy pysyä pentutarhassa kunnes heistä tulee oppilaita. Pennut eivät saa myöskään saalistaa.
  • Klaanit eivät saa liittoutua häätämään toista klaania.
  • Kissa ei saa syödä mennessään Kuukivelle tai Kuulammelle puhumaan Tähtiklaanin kanssa.

Hylätyt säännöt

  • Vain kissat, jotka ovat vereltään puhtaasti klaanisyntyisiä, voivat olla klaanin jäseniä (Tuuliklaanin Featherstarin ehdottama).
  • Jokainen klaani voi syödä vain sitä riistaa, joka on heille sopivinta (Taivasklaanin Robinstarin ehdottama).
  • Kaikkien klaanien kissojen tulisi uskoa, että Tähtiklaani ohjaa klaanin elämää (Jokiklaanin Dovestarin ehdottama).

Soturilain rikkominen

Sääntöjä rikotaan usein. Kaikki klaanit ovat rikkoneet soturilakia monesti, mutta Myrskyklaani kissat epäilevät ja rikkovat sitä kaikkein eniten. Jokaista sääntöä on rikottu vähintään kerran.

Esimerkkejä soturilain rikkomisesta

  • 1. sääntö: Harmaaraidan uskollisuus repeili Myrskyklaanin ja Jokiklaanin välillä, koska hän ei suostunut taistelemaan kumppaniaan Hopeavirtaa vastaan.
  • 2. sääntö: Kirjassa Sinitähden tarina Varjoklaanin partio metsästi Myrskyklaanin alueella.
  • 3. sääntö: Pilvihäntä söi metsästyspartion aikana.
  • 4. sääntö: Tiikeritähti tappoi jäniksiä houkutellakseen koiria Myrskyklaanin leiriin.
  • 5. sääntö: Tuhkamarjasta tuli oppilas ennen kuuden kuun ikää. Rikkotähti koulutti kahden kuun ikäisiä pentuja.
  • 6. sääntö: Oravaliito ei istunut vahdissa nimittämisensä jälkeen, koska Myrskyklaanilla ei ollut vielä leiriä.
  • 7. sääntö: Vatukkakynnestä tuli varapäällikkö ennen kuin hänellä oli ollut oppilas.
  • 8. sääntö: Pitkätähti sanoi juuri ennen kuolemaansa, että haluaa Yksiviiksen päälliköksi varapäällikkönsä Mutakynnen sijasta.
  • 9. sääntö: Sinitähti nimitti Tulisydämen varapäällikökseen vasta seuraavana päivänä Tiikerikynnen lähtemisestä.
  • 10. sääntö: Jokainen klaanikissa on rikkonut tätä sääntöä, kun he ovat taistelleet kokoontumisessa.
  • 11. sääntö: Lehtitähti jätti rajapartion väliin ja teki siitä metsästyspartion.
  • 12. sääntö: Varjoklaanin soturit eivät auttaneet ketunansassa rimpuilevaa Marjapentua.
  • 13. sääntö: Tulisydän ei välittänyt Sinitähden käskystä vaan lähti pyytämään Pitkätähdeltä rauhan-neuvottelua.
  • 14. sääntö: Rikkotähti, Haukkasydän, Tiikeritähti, Paatsamalehti, Leijonaroihu ja Arpinaama rikkoivat sääntöä tappamalla kissoja taisteluissa voittaakseen.
  • 15. sääntö: Pilvitassu rikkoi lakia syömällä kaksijalkojen antamaa ruokaa. Taivasklaanin päivytsoturit nukkuivat yöt kaksijalkalassa. Myrskyklaanin päällikkö Mäntytähti jätti klaanielämän ja ryhtyi kotikisuksi.
  • Pilvipentu poistui leiristä pentuna yksin ja ilman lupaa metsästääkseen klaanilleen. Soturilakia hän rikkoi poistumalla yksin pentuna leiristä ja metsästämällä, joka on pennuilta kielletty ilman soturin läsnäoloa.
  • Parantajien säännön on rikkonut Keltahammas ja Lehtilampi, kun he ottivat kumppanin ja saivat pentuja.

Rangaistus

Klaanin päällikkö saattaa päättää rangaista soturilakia rikkonutta kissaa. Niihin kuuluu moittiminen, oppilaiden tehtävien antaminen soturille tai oppilaalle epämiellyttävän tehtävän antaminen (esim. Sinitähti antoi Tulitassun vastuulle Keltahampaasta huolehtimisen).

Lähteet ja sitaatit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki