FANDOM

Soturit (engl. Warriors) ovat aikuisia kissoja, jotka ruokkivat ja suojelevat klaaniaan. Heidän tehtävänsä ovat erittäin tärkeitä klaanin selviytymisen kannalta. Sotureiden nimen loppuliite voi olla mikä tahansa paitsi - tähti, -tassu tai -pentu.

Kuvailu

Soturit on koulutettu metsästämään ja taistelemaan Soturilain mukaan. Heidät on velvoitettu ruokkimaan ja suojelemaan klaaniaan.
Valtaosa klaanissa olevista kissoista on sotureita, tai tulee olemaan, paitsi parantajat ja kissat, jotka kuolevat ennen soturiksi nimittämistä (kuten Nopsatassu). Kun naaraskissa odottaa tai hoitaa pentuja, hän jättää soturintehtävät siihen asti, kunnes pennut ovat oppilaita ja naaraasta tulee kuningatar. Joskus on käynyt myös sillä tavalla, että jotkut naaraat päättävät jäädä mielummin pentutarhaan auttamaan toisten pentuja (kuten Kaunokainen ja Lehväpilvi).

Koulutus

Pennuista tulee oppilaita kuuden kuun iässä. He päättävät koulutuksensa silloin, kun he selvittävät loppuarvioinnin ja, kun heidän mestarinsa ja klaanin päällikkö ovat tyytyväisiä heidän tietoihinsa ja taitoihinsa. Oppilaan täytyy tehdä monia arviointeja sekä tehtäviä, joita mestari hänelle antaa, kuten metsästystä tietyssä paikassa samalla kun mestari arvioi häntä oppilaan tietämättä.
Koulutus kestää noin kuusi kuuta tai enemmän (paitsi Harmaaraita ja Tulitähti, joista tuli sotureita 9 kuun ikäisinä, tai jos on matkalla kuten Oravaliito, tai haavoittunut kuten Väärätähti, koulutus kestää pidemään), joten kissa on yli 12 kuuta, kun hänet nimitetään soturiksi. Kissasta tulee oppilas oppilas seremoniassa, ja soturi soturi seremoniassa.

Mestarit

Soturia, joka kouluttaa oppilasta, kutsutaan mestariksi. Ennen kuin kissasta voi tulla varapäällikkö, hänen on koulutettava vähintään yksi oppilas. Tämä ei ole aina totta, koska joskus Tähtiklaani lähettää enteen päällikölle tai parantajalle kenet valita varapäälliköksi, vaikka kyseinen kissa ei olisi koskaan kouluttanut oppilasta. Esimerkiksi Lehtilampi näki unen, jossa Myrskyklaanin leiriä suojasi sitä ympäröivä piikikäs vatukkapensas. Tämän seurauksena Tulitähti valitsi varapäällikökseen Vatukkakynnen Harmaaraidan ollessa poissa, vaikka tällä ei ollut ollut vielä omaa oppilasta. Mestarit opettavat oppilailleen saalistusta, taistelua ja Soturilakia, jotta heistä tulisi kunnon sotureita.

Tehtävät

Tehtävät joita sotureiden kuuluu tehdä:

  • Tarjota puolustusta ja turvallisuutta.
    • Rajapartiot.
  • Rajojen merkkaaminen.
  • Tunkeilijoiden häätäminen tai jahtaaminen.
    • Leirin turvallisuus.
  • Vartionti sekä hyökkääjistä ilmoittaminen.
  • Suojata leiriä hyökkäyksen sattuessa.
  • Tarjota tuoresaalista klaanilleen.
  • Taistella oman klaanin uhkia vastaan.
    • Tehdä ennaltaehkäiseviä hyökkäyksiä muita klaaneja vastaan, joko tuhoamalla tietty uhka tai päällikön määrittämä kohde.
  • Opettaa soturioppilastaan.

Erikoistapaukset

Vanhat soturit

Vanhat soturit ovat sotureita, jotka ovat vanhempia ja siten kokeneempia kuin toiset soturit. Vanhempia sotureita kunnioitetaan ja klaanin päällikkö kysyy heiltä usein neuvoja. Sotureiden perässä vanhemmat soturit nukkuvat pesän keskellä, jossa on lämpimämpää, kun taas nuoret soturit nukkuvat ulkoreunoilla.

Päivytsoturit

Käsite päivytsoturit esiteltiin kirjassa Taivasklaanin kohtalo. Se tarkoittaa kotikisuja, jotka nukkuvat yönsä kaksijalkansa kanssa, mutta osallistuvat klaanitoimintaan päivisin, kuten metsästykseen ja partiointiin. He voivat jopa kouluttaa oppilaita (esim. Vilimyrsky ja hänen oppilaansa Nöpötassu) tai tulla parantajaoppilaiksi (kuten Frecklewish). Päivytsoturit ovat usein aliarvostettuja muiden sotureiden silmissä.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki