FANDOM

...kenenkään ei pitäisi vain hyväksyä sitä, mitä on tapahtunut aiemmin. Tähtiklaanin aika on ohi. Tähtiklaanin kissat ovat kuolleita, eikä heidän hengillään ole teihin mitään mahtia.

— Sol yrittäessään saada Varjoklaania luopumaan Tähtiklaanista.[1]

Sol on iso[2], solakka[3], tanakka[4], kirjava, kirkkaan[5] kilpikonnakuvioisen[6], oranssin, mustan, tummanruskean ja valkoisen[7] kirjava kolli[8], jolla on valkoisia laikkuja, kasvot, jotka kapenevat kohti leukaa[9], paksu ruskeavalkoinen, kaartuva, tupsupäinen häntä[10]. Hänellä on vaaleankeltaiset silmät[11], suuret, leveät[12], tupsupäiset korvat, vankat lihakset[13], pitkä, paksu[14], sileä, pehmeä turkki[15] ja leveä pää.

Kolmikon mahti

Pimennys

Sol nähdään ensimmäisen kerran Tuuliklaanin reviirillä. Paatsamatassu näkee hänet nummilla ja luulee häntä leijonaksi. Hän kertoo Ratamohännälle näkemästään, mutta naaras ei usko häntä.
Myöhemmin Myrskyklaanin partio löytää Solin ja saattavat tämän leiriinsä. Sol kertoo Lehtilammelle ja Närhitassulle auringon pimenemisestä.
Kun taistelussa haavoittuneet on saatu hoidetuksi, Närhitassu, Leijonatassu ja Paatsamatassu lähtevät etsimään Solia kysyäkseen auringonpimennyksestä. He löytävät hänet hylätyltä kaksijalanpesältä.
He törmäävät rajalla Varjoklaanin partioon. Sol haluaa tavata Mustatähden, joten kissat lähtevät Varjoklaanin leiriin. Leirissä Sol päättää jäädä Varjoklaaniin.
Myöhemmin kokoontumisessa vain Mustatähti ja Sol saapuvat. Mustatähti ilmoittaa, että Varjoklaani ei vastedes osallistu kokoontumisiin.

Pitkät varjot

Sol on ottanut hallittavakseen Varjoklaanin ja menee niin pitkälle, että Mustatähti vaihtaa nimensä Mustajalaksi koska hän ei enää usko, että pitäisi olla yhdeksän henkeä ja päällikkönimi, sillä he ovat luopuneet Tähtiklaanista. Sol opettaa etsimään vastauksia itsestään.
Närhitassu, Leijonaroihu, Paatsamalehti, Huomentassu, Tiikeritassu ja Liekkitassu väärentävät merkin Tähtiklaanilta, joka muuttuu todelliseksi Risatähden ja Nuhanenän avulla. He saavat Mustatähden uskomaan jälleen Tähtiklaaniin, jolloin Varjoklaani karkottaa Solin klaanista.
Myöhemmin Paatsamalehti löytää Solin Myrskyklaanin reviiriltä. Sol sanoo että klaanit tarvitsevat häntä, mutta Paatsamalehti ei kuuntele ja käskee kollia häipymään. Sol jatkaa tyynesti, että Paatsamalehti tarvitsee häntä. Lopulta Sol lähtee Tuuliklaanin suuntaan.

Auringonnousu

Saarniturkin murhan jälkeen Myrskyklaani alkaa syyttämään Solia, sillä Paatsamalehti myöntää nähneensä Solin muutama päivä ennen tapahtumaa. Tulitähti lähettää partion auringonpesälle, mutta partio huomaa ettei hän olekaan siellä. Partio jatkaa matkaa läheiseen kaksijalkalaan, jossa he löytävät joukon erakoita, jotka ovat kerran seuranneet Solia. He kertovat epäonnistuneesta suunnitelmasta ajaa koiralauma pois, jossa kuoli kolme kissaa. Suurin osa ryhmän kissoista ovat vihamielisiä Solia kohtaan, paitsi Täplä, joka olisi halunnut että pentujensa isä olisi ollut Sol.
Myrskyklaanin partio lähtee kissojen luota ja löytävät Solin asumasta Sulon kanssa. Sol suostuu tulemaan heidän kanssaan takaisin metsään, vaikkei tiedä miksi he olivat tulleet.
Kun partio saapuu Myrskyklaaniin, lähes kaikki kissat ovat vakuuttuneita siitä, että Sol murhasi Saarniturkin, mutta Sol ei anna niiden häiritä häntä. Tulitähti yrittää kysyä Saarniturkista kuolemasta, mutta Sol kiertää kysymykset. Koska hän ei anna vastauksia, Sol pidetään vankina Myrskyklaanissa.

Tähtien enne

The Forgotten Warrior

SkyClan and the Stranger

The Rescue

Beyond the Code

After the Flood

Field Guidet

The Ultimate Guide

Novellit

Hollyleaf's Story

Triviaa

  • Yksi Lehtitähden pennuista, Harrykit, on nimetty Solin mukaan ennen kuin hänen oikea nimi saatiin selville.
  • Vicky on paljastanut, että Solin ulkonäkö perustuu Nutmeg-nimiseen kissaan, joka asuu hänen naapurissa.
  • Vicky on kiinnostunut kirjoittamaan Solista novellin.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Cinders: Elossa (mangassa Beyond the Code)

Isä:

Nimeämätön kolli: Tuntematon tilanne

Sisarukset:

Nimeämättömiä pentuja: Tilanne tuntematon

Lainaukset

"Lähdin Varjoklaanista, mutten voi lähteä vielä järveltä. Klaanit tarvitsevat minua. Ne eivät vain ole vielä tajunneet sitä. Sinä tarvitse minua, Paatsamalehti."
—Sol Paatsamalehdelle Pitkät varjot, page 139

Lähteet ja sitaatit

  1. Pitkät varjot, sivu 44-45
  2. Pimennys, sivu 164
  3. Pimennys, sivu 273
  4. Pimennys, sivu 151
  5. Pimennys, sivu 165
  6. Pimennys, hahmolista
  7. Pimennys, sivu 165
  8. Pimennys, hahmolista
  9. Pimennys, sivu 164
  10. Pimennys, sivu 151
  11. Pimennys, hahmolista
  12. Pimennys, sivu 151
  13. Pimennys, sivu 273
  14. Pimennys, sivu 273
  15. Pimennys, sivu 267

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki