Wikia

Soturikissat Wiki

Sinitähti

Keskustelu0
495sivua
tässä wikissä

Sinitähti (engl. Bluestar) on siniharmaa naaras, jonka kuonon ympärillä on hopeisia juovia.[1]

Sinitähti

Sinitähti.png

Lojaalius
Nykyinen Myrskyklaani
Kuolema
Kuolinsyy Hukkuminen
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Pentu Sinipentu
Oppilas Sinitassu
Soturi Siniturkki
Kuningatar Siniturkki
Varapäällikkö Siniturkki
Päällikkö Sinitähti
Perhe
Emo Kuukukka
Isä Myrskyhäntä
Siskot Lumiturkki
Puoliso Tammisydän
Tyttäret Usvajalka, Sammalpentu
Pojat Kiviturkki
Päällikön asema
Edeltäjä Sunstar
Seuraaja Tulitähti
Varapäällikön asema
Edeltäjä Keltatäplä
Seuraaja Punahäntä
Koulutus
Mestarit Stonepelt, Aurinkotähti
Oppilaat Hallaturkki, Vinhatuuli, Tulitähti
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Bluestar's Prophecy, Crookedstar's Promise, Yellowfang's Secret, The Rise of Scourge, Secrets of the Clans Villiin luontoon, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä, Vaarallinen polku
Kuolleena Pimeyden hetki, Shattered Peace, Tulitähden tehtävä, Keskiyö, Tähtiyö, Iltahamärä, Sunset, The Sight, Eclipse, Long Shadows, Sunrise, The Fourth Apprentice, Night Whispers, The Forgotten Warrior, The Last Hope, Mistystar's Omen, SkyClan's Destiny

Soturikissat Muokkaa

Villiin luontoon Muokkaa

Kirjan alussa Sinitähti on Myrskyklaanin leirissä juijottamassa yötaivasta. Myrskyklaanin parantaja, Täplälehti ilmestyy hänen viereensä ja kertoo, että kaikki taistelussa haavoittuneet paranevat. Sinitähti kertoo olevansa huolissaan sillä Myrskyklaani ei ole menettänyt taisteluissa omaa aluetta kun hänestä tuli päällikkö, ja myös siitä kuinka vähän pentuja on syntynyt. Täplälehti saa pian viestin Tähtiklaanilta ja kertoo mitä he sanoivat: ”Vain tuli voi pelastaa klaanimme.” Sinitähti on ensin epävarma, mutta uskoo Täplälehden olevan oikeassa, koska tämä ei ole koskaan valehdellut.

Sinitähti on Leijonamielen kanssa kun he tapaavat ensimmäistä kertaa Ruskan kaksijalkalan lähellä. Harmaatassu oli taistellut Ruskaa vastaan ja Ruska hämmentyy kun Sinitähti tarjoaa paikkaa Myrskyklaanissa. Kun Ruska hyväksyy tarjouksen, hän lähtee aamulla klaanin luokse, ja joutuu taisteluun Pitkähäntää vastaan. Sinitähti antaa Ruskalle uuden nimen, Tulitassun. Myöhemmin kun Tulitassu on ollut hetken aikaa klaanissa, saa hän rangaistuksen siitä kun meni ruokkimaan Keltahammasta ja söi myös itse kun olisi metsästyspartiossa. Tulitassu joutuu hoitamaan Keltahammasta. Myöhemmin Sinitähti sanoo Tulitassulle, ettei tämän tarvitse enää hoitaa Keltahammasta ja Tulitassusta tulee Sinitähden oppilas.

Sinitähti kertoo Tulitassulle, Korppitassulle ja Harmaatassulle, että heidän on aika tavata muiden klaanien jäsenet ja oppia niistä. He menevät Nelipuulle kokoukseen. Kokouksessa Rikkotähti vaatii metsästysoikeuden Varjoklaanille muihin klaaneihin niin Sinitähti kieltäytyy. Myöhemmin Tiikerikynsi, Sinitähti, Korppitassu, Harmaatassu ja Tulitassu matkaavat Kuukivelle, jotta he voisivat jakaa unia Tähtiklaanin kanssa. Sinitähti valitsee Tulitassun ja Tiikerikynnen sisälle, kun taas Harmaatassu ja Korppitassu jäävät vartiomaan emonsuulle. Kun he ovat palaamassa takaisin Myrskyklaaniin, hyökkäävät rotat heidän kimppuun ja Ohra auttaa heitä. Sinitähti menettää yhden elämistään ja kertoo menettäneensä viidennen elämän. Varjoklaanin kissat ovat hyökänneet sillä aikaa Myrskyklaaniin heidän poissa ollessaan ja Leijonamieli on kuollut. Sinitähti nimittää Tiikerikynnen uudeksi varapäälliköksi.

Eräänä päivänä hän on kouluttamassa oppilasta ja kertoo menettäneensä oikeasti seitsemännen elämän. Myöhemmin kun huomataan Täplälehden kuolleen ja Hallaturkin pennut ovat kadonnet, Sinitähti lähettää Tulitassun etsimään Keltahampaan. Pian Sinitähti lähettää partion, jota johtaa Valkomyrsky, joka menee Varjoklaaniin tutkimaan. Myös Tulitassu ja Harmaatassu liittyvät partioon ja palaavat kun he ovat löytäneet pennut sekä Keltahampaan sekä ajoivat Rikkotähden ja luopiot Varjoklaanista, he palaavat leirille. Kun Sinitähti kysyy missä Korppitassu on, kertoo Tulitassu hänen kuolleen, vaikka hän oikeasti lähti pois klaanista. Lopuksi Sinitähti antaa Tulitassulle ja Harmaatassulle soturinimet: Tulisydän ja Harmaaraita.

Tuli ja jää Muokkaa

Salaisuuksien metsä Muokkaa

Myrsky nousee Muokkaa

Vaarallinen polku Muokkaa

Pimeyden hetki Muokkaa

Uusi profetia Muokkaa

Keskiyö Muokkaa

Tähtiyö Muokkaa

Iltahämärä Muokkaa

Sunset Muokkaa

Power of Three Muokkaa

The Sight Muokkaa

Eclipse Muokkaa

Long Shadows Muokkaa

Sunrise Muokkaa

Omen of the Stars Muokkaa

The Fourth Apprentice Muokkaa

Night Whispers Muokkaa

The Forgotten Warrior Muokkaa

The Last Hope Muokkaa

Mangat Muokkaa

Shattered Peace Muokkaa

The Rise of Scourge Muokkaa

Erikoisseikkailut Muokkaa

Tulitähden tehtävä Muokkaa

Bluestar's Prophecy Muokkaa

Sinipennun silmät ovat vielä kiinni, ja hän kuuntelee kun Leopardipentu ja Laikkupentu leikkivät sotureita. Hän ajattelee, että haluaa tulla soturiksi ja avaa silmänsä. Sinipennun sisar, Lumipentu, ehdottaa että he menisivät ulos. Heidän emonsa pysäyttää heidät mutta antaa kuitenkin pennuille luvan mennä ulos. Siellä he tapaavat Leopardipennun ja Laikkupennun. He haluavat esitellä Sinipennulle ja Lumipennulle leiriä, mutta Sinipentu ei innostu asiasta ja piiloutuu Lumipennun kanssa sotureiden pesään. Siellä Kiviturkki läksyttää pentuja. Sinitähdestä tulee oppilas, ja hänen nimekseen vaihtuu Sinitassu. Myöhemmin hänen emonsa kuolee taistelussa. Kun Sinitassusta tulee soturi, Siniturkki, hän rakastuu Jokiklaanin Tammisydämeen. Lumiturkki yrittää tappaa Tammisydämen palauttakseen siskonsa maan pinnalle, mutta jää hirviön alle. Sinitähti saa kolme pentua, Sammalpennun, Usvapennun ja Kivipennun. Hän haluaa Myrskyklaanin varapäälliköksi, joten päättää antaa pennut isälleen Jokiklaaniin. Pennuille Siniturkki uskottelee, että kyseessä on leikki nimeltä salainen pako. Matkalla Sammalpentu kuolee. Sinitähdestä tulee päällikkö. Myöhemmin Sinitähti hukkuu, ja pääsee Tähtiklaaniin. Tammisydän ja Sammalpentu ovat häntä vastassa.

Taivasklaanin kohtalo Muokkaa

Sinitähti nähdään Lehtitähden unessa siskonsa Lumiturkin ja tämän pojan Valkomyrskyn kanssa. Täplälehti esittelee hänet Lehtitähdelle ja Täplälehti kertoo, että tämä oli Myrskyklaanin päällikkö Tulitähden tullessa metsään.

Crookedstar's Promise Muokkaa

Yellowfang's Secret Muokkaa

Novellit Muokkaa

Mistystar's Omen Muokkaa

Field Guidet Muokkaa

Cats of the Clans Muokkaa

Secrets of the Clans Muokkaa

Battles of the Clans Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Tammisydän ja Sinitähti ovat puolisoita Tähtiklaanissa, mutta Erineillä ei ollut koskaan sopivaa tilaisuutta mainita sitä kirjoissa

Perhe ja suku Muokkaa

Emo:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Puoliso:

Tammisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Usvatähti: Elossa

Poika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Hanhensulka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpoika:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lapsenlapset:

Reedwhisker: Elossa
Ahvenpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Primrosepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Mäntytassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kuvat Muokkaa

Lähteet Muokkaa

  1. Villiin luontoon, sivu 3

Ympäri Wikian verkkoa

Satunnainen wiki