Wikia

Soturikissat Wiki

Sinitähti

1 396sivua
tässä wikissä
Keskustelu0
Olet kärsinyt paljon ja menettänyt paljon, ja silti palvelet klaanitovereitasi ja asetat heidän tarpeensa omiesi edelle ja olet valmis uhraamaan kaiken klaanisi hyväksi.

Aurinkotähti kertoo Sinitähdelle, miksi valitsi hänet varapäällikökseen[1]

Sinitähti (engl. Bluestar) on leveälapainen[2], suuri[3], notkea, lihaksikas, vaalean siniharmaa naaras[4], jolla on pehmeä, paksu, pitkä[5] turkki, leveä naama[6] ja pää[7], kuonon ympärillä hopeisia juovia[8] sekä hännän ympärillä, repaleinen korva, arpi, joka halkaisee turkin lapojen yli[9], pitkä, sileä häntä[10] ja hohtavat[11], jäänsiniset silmät[12]

Sinitähti
Sinitähti.png
Lojaalius
Nykyinen Myrskyklaani
Ikä
IkäNoin 78 kuuta (6.5 vuotta)[13] kuollessaan
Kuolema
Kuolinsyy Hukkuminen
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Pentu Sinipentu[14]
Oppilas Sinitassu[15]
Soturi Siniturkki[16]
Kuningatar Siniturkki[17]
Varapäällikkö Siniturkki[18]
Päällikkö Sinitähti

[19]

Perhe
Emo Kuukukka
Isä Myrskyhäntä
Sisko Lumiturkki
Kumppani Tammisydän
Pojat Kiviturkki
Tyttäret Usvatähti, Sammalpentu
Päällikön asema
Edeltäjä Aurinkotähti
Seuraaja Tulitähti
Varapäällikön asema
Edeltäjä Keltatäplä
Seuraaja Punahäntä
Koulutus
Mestarit Kivikarva, Aurinkotähti
Oppilaat Hallaturkki, Vinhatuuli, Tulitähti
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Sinitähden tarina, Väärätähden lupaus, Keltahampaan salaisuus, The Rise of Scourge, Secrets of the Clans Villiin luontoon, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä, Vaarallinen polku
Kuolleena Pimeyden hetki, Shattered Peace, Tulitähden tehtävä, Keskiyö, Tähtiyö, Iltahämärä, Auringonlasku, Näkö, Pimennys, Pitkät varjot, Auringonnousu, The Fourth Apprentice, Night Whispers, The Forgotten Warrior, The Last Hope, Mistystar's Omen, Taivasklaanin kohtalo

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Väärätähden lupaus

Sinitähden tarina

Sinipennun silmät ovat vielä kiinni, ja hän kuuntelee kun Leopardipentu ja Laikkupentu leikkivät sotureita. Hän ajattelee, että haluaa tulla soturiksi ja avaa silmänsä. Sinipennun sisar, Lumipentu, ehdottaa että he menisivät ulos. Heidän emonsa, Kuukukka, pysäyttää heidät mutta antaa kuitenkin pennuille luvan mennä ulos. Siellä he tapaavat Leopardipennun ja Laikkupennun. He haluavat esitellä Sinipennulle ja Lumipennulle leiriä, mutta Sinipentu ei innostu asiasta ja piiloutuu Lumipennun kanssa sotureiden pesään. Siellä Kivikarva läksyttää pentuja. Pian parantajaoppilas, Sulkaviiksi, saapuu paikalle ja vie pennut katsomaan klaaninvanhimpia. Vanhukset ilahtuvat pennuista, mutta lopulta ajautuvat puhumaan Sulkaviiksen mestarista, Hanhisulasta. Pennut palaavat takaisin pentutarhaan ja nukahtavat emonsa viereen.
Aamulla Kuukukka esittelee pennut isälle, Myrskyhännälle. Lopulta kolli saapuu leiriin ja tapaa pikaisesti pentunsa. Kun Myrskyhäntä lähtee aterioimaan Mäntytähden kanssa, paikalle saapuu klaanin parantaja, Hanhisulka. Kissat juttelevat hetken, mutta Kuukukan on mentävä joten hän luovuttaa pennut Hanhisulalle joka päättää viedä pennut parantajan pesään. Pesässä lepää kuitenkin Pikkukorva, joka on toipumassa kyynpuremasta. Lumipentu yllyttää siskoaan tutustumaan pesään omatoimisesti, joka päättyy siihen että Lumipentu syö pari unikonsiementä. Kuukukka saapuu pesälle ja kauhistuu nähdessään pennut. Hanhisulka saapuu myös ja toteaa, että unikonsiemenet ovat vaarattomia. Kuukukka paimentaa pennut takaisin pentutarhaan kiukusta säkenöiden. Lopulta molemmat pennut nukahtavat.
Neljä kuuta myöhemmin Unikkoaamu synnyttää kolme pentua; Ohdakepennun, Ruusupennun ja Ihapennun. Sinipentu ei jaksa olla enää pentutarhassa vaan lähtee katsomaan leiriä. Hän pysähtyy tuijottamaan piikkihernemuuria miettien sen takana olevaa metsää. Yhtäkkiä Myrskyklaanin varapäällikkö, Aurinkokajo, saapuu pennun luokse ja lupaa viedä tämän leirin ulkopuolelle. Kolli vie pennun jyrkänteen juurelle ja patistaa tämän kiipeämään. Sinipentu harjoittelee ahkerasti, mutta yhtäkkiä hänen tassunsa lipeävät. Onneksi Aurinkokajo on lähellä ja saa otteen Sinipennusta. Kissat pääsevät jyrkänteen laelle ja Sinipentu hengittää raskaasti. Yhtäkkiä Aurinkokajo jännittyy - aamupartio on palannut. Partioon kuuluvat Varpuskarva, Kyyhammas, Rastaskarva ja Tuulispää kertovat Tuuliklaanin varastaneen riistaa ja että pitää kertoa heti Mäntytähdelle. Kissat, mukaan lukien Sinipentu, palaavat takaisin leiriin. Varpuskarva kertoo leiriin palatessaan Mäntytähdelle asian ja muut Myrskyklaanin kissat kuuntelevat. Yhtäkkiä Mäntytähti päättää nimittää kaksi uutta oppilasta. Lumitassu saa mestarikseen Varpuskarvan ja Sinitassu Kivikarvan. Myöhemmin Lumitassu viedään tutustumaan Myrskyklaanin reviiriin, mutta Sinitassu joutuu keräämään paljon sammalta.
Seuraavana päivänä Sinitassu todella pääsee metsälle. Harjoittelu kestää auringonlaskuun saakka. Kesken matkan leirille Sinitassu huomaa oravan. Hän käyttää juuri oppimiaan tekniikoita ja saa oravan. Ylpeänä saaliistaan hän palaa leiriin. Kivikarva pyytää oppilastaan illan kokoontumiseen.
Kun Sinitassusta tulee soturi, Siniturkki, hän rakastuu Jokiklaanin Tammisydämeen. Pian Lumiturkki jää hirviön alle ja kuolee, kun hän ja Siniturkki ovat ulkona ja löytävät Varjoklaanin sotureita Myrskyklaanin puolella ukkospolkua. Siniturkki saa kolme pentua, Sammalpennun, Usvapennun ja Kivipennun. Hän haluaa Myrskyklaanin varapäälliköksi jottei Ohdakekynnestä tulisi varapäällikköä, joten hän päättää antaa pennut isälleen Jokiklaaniin. Pennuille Siniturkki uskottelee, että kyseessä on leikki nimeltä salainen pako. Matkalla Sammalpentu kuolee.
Sinitähdestä tulee päällikkö Aurinkotähden kuoleman jälkeen.
Myöhemmin Sinitähti hukkuu, ja pääsee Tähtiklaaniin. Tammisydän ja Sammalpentu ovat häntä vastassa.

Keltahampaan salaisuus

Tulitähden tehtävä

Sinitähti nähdään Tulitähden unissa, mutta hän ei suostu kertomaan Tulitähdelle Taivasklaanista.

Taivasklaanin kohtalo

Sinitähti nähdään Lehtitähden unessa siskonsa Lumiturkin ja tämän pojan Valkomyrskyn kanssa. Täplälehti esittelee hänet Lehtitähdelle ja Täplälehti kertoo, että tämä oli Myrskyklaanin päällikkö Tulitähden tullessa metsään.

Bramblestar's Storm

Soturikissat

Villiin luontoon

Kirjan alussa Sinitähti on Myrskyklaanin leirissä tuijottamassa yötaivasta. Myrskyklaanin parantaja, Täplälehti ilmestyy hänen viereensä ja kertoo, että kaikki taistelussa haavoittuneet paranevat. Sinitähti kertoo olevansa huolissaan sillä Myrskyklaani ei ole menettänyt taisteluissa omaa aluetta kun hänestä tuli päällikkö, ja myös siitä kuinka vähän pentuja on syntynyt. Täplälehti saa pian viestin Tähtiklaanilta ja kertoo mitä he sanoivat: ”Vain tuli voi pelastaa klaanimme.” Sinitähti on ensin epävarma, mutta uskoo Täplälehden olevan oikeassa, koska tämä ei ole koskaan valehdellut.
Sinitähti on Leijonamielen kanssa kun he tapaavat ensimmäistä kertaa Ruskan kaksijalkalan lähellä. Harmaatassu oli taistellut Ruskaa vastaan ja Ruska hämmentyy kun Sinitähti tarjoaa paikkaa Myrskyklaanissa. Kun Ruska hyväksyy tarjouksen, hän lähtee aamulla klaanin luokse, ja joutuu taisteluun Pitkähäntää vastaan. Sinitähti antaa Ruskalle uuden nimen, Tulitassun. Myöhemmin kun Tulitassu on ollut hetken aikaa klaanissa, saa hän rangaistuksen siitä kun meni ruokkimaan Keltahammasta ja söi myös itse kun olisi metsästyspartiossa. Tulitassu joutuu hoitamaan Keltahammasta. Myöhemmin Sinitähti sanoo Tulitassulle, ettei tämän tarvitse enää hoitaa Keltahammasta ja Tulitassusta tulee Sinitähden oppilas.
Sinitähti kertoo Tulitassulle, Korppitassulle ja Harmaatassulle, että heidän on aika tavata muiden klaanien jäsenet ja oppia niistä. He menevät Nelipuulle kokoukseen. Kokouksessa Rikkotähti vaatii metsästysoikeuden Varjoklaanille muihin klaaneihin niin Sinitähti kieltäytyy. Myöhemmin Tiikerikynsi, Sinitähti, Korppitassu, Harmaatassu ja Tulitassu matkaavat Kuukivelle, jotta he voisivat jakaa unia Tähtiklaanin kanssa. Sinitähti valitsee Tulitassun ja Tiikerikynnen sisälle, kun taas Harmaatassu ja Korppitassu jäävät vartiomaan emonsuulle. Kun he ovat palaamassa takaisin Myrskyklaaniin, hyökkäävät rotat heidän kimppuun ja Ohra auttaa heitä. Sinitähti menettää yhden elämistään ja kertoo menettäneensä viidennen elämän. Varjoklaanin kissat ovat hyökänneet sillä aikaa Myrskyklaaniin heidän poissa ollessaan ja Leijonamieli on kuollut. Sinitähti nimittää Tiikerikynnen uudeksi varapäälliköksi.
Eräänä päivänä hän on kouluttamassa oppilasta ja kertoo menettäneensä oikeasti seitsemännen elämän. Myöhemmin kun huomataan Täplälehden kuolleen ja Hallaturkin pennut ovat kadonnet, Sinitähti lähettää Tulitassun etsimään Keltahampaan. Pian Sinitähti lähettää partion, jota johtaa Valkomyrsky, joka menee Varjoklaaniin tutkimaan. Myös Tulitassu ja Harmaatassu liittyvät partioon ja palaavat kun he ovat löytäneet pennut sekä Keltahampaan sekä ajoivat Rikkotähden ja luopiot Varjoklaanista, he palaavat leirille. Kun Sinitähti kysyy missä Korppitassu on, kertoo Tulitassu hänen kuolleen, vaikka hän oikeasti lähti pois klaanista. Lopuksi Sinitähti antaa Tulitassulle ja Harmaatassulle soturinimet: Tulisydän ja Harmaaraita.

Tuli ja jää

Tulisydän käy puhumassa Sinitähdelle Aurinkokivillä käydystä taistelusta sekä Punahännästä, joka tappoi Tammisydämen, mutta Sinitähti ei ajattele sen olevan niin ja sanoo ettei varapäällikön kuuluisi tappaa toista varapäällikköä. Sinitähti saa myös selville että Korppitassu elelee erakon, Ohran, luona.
Sinitähti pitää huolen siitä Tuuliklaani tulee takaisin ja lähettää Tulisydämen ja Harmaaraidan etsimään karkoitettua klaania.
Myöhemmin Sinitähti epäilee jokiklaanilaisten ja varjoklaanilaisten metsästämässä Myrskyklaanin reviirillä. Kumpikaan klaaneista ei ole käynyt Myrskyklaanin reviirillä, mutta sen sijaan Varjoklaanin karkoitettu päällikkö, Rikkotähti, ja tämän luopioseuraajat ovat käyneet.

Salaisuuksien metsä

Sinitähti vihdoin rupeaa uskomaan Tulisydämen kertomia asioita Tiikerikynnestä ja siitä, että hän on petturi. Sinitähti päättää karkoittaa Tiikerikynnen klaanista. Sinitähti tekee Tulisydämestä varapäällikön, mutta koska hän oli niin järkyttynyt Tiikerikynnen petturuudesta, että Tulisydämen varapäällikkyys seremonia viivästyy yli kuuhuipun hetken, muu klaani pelkää sen puolesta.

Myrsky nousee

Sinitähti on järkyttynyt Tiikerikynnen petturuudesta, joka jättää suurimman osan klaanin johtamisesta Tulisydämen tehtäväksi. Tiikerikynnen petturuuden jälkeen hän luottaa vain Tulisydämeen ja Valkomyrskyyn.

Vaarallinen polku

Sinitähti vaipuu masennuksen ja on vieläkin järkyttynyt Tiikerikynnen petturuudesta. Hän luottaa vain Tulisydämeen ja Valkomyrskyyn ja on saanut tietoonsa Tiikerikynnestä, nyt Tiikeritähti, tulleen Varjoklaanin uusi päällikkö. Sinitähti uskoo Tähtiklaanin hylänneensä hänet.
Kun koirat jahtaavat Tulisydäntä, Sinitähti menee suojelemaan Tulisydäntä. Johtajakoira saa Sinitähteä takajalasta kiinni ja Sinitähti ja johtajakoira putoavat virtaavaan jokeen ja Sinitähti onnistuu pelastaa klaaninsa koirilta tappamalla koirien johtajan. Loppuun Sinitähti kuitentin hukkui kuivalle maalle päästyään, ja näki viimeistä kertaa pentunsa Kiviturkin ja Usvajalan ja kertoo olevansa näiden emo. Aivan kuin Hanhisulan ennustus kertoi, vesi tuhoaa roihuavimmankin liekin.

Pimeyden hetki

Tulisydän antaa Kiviturkin ja Usvajalan käydä hyvästelemässä heidän emonsa ennen kuin he lähtevät takaisin Jokiklaaniin.
Tulisydän saa Sinitähdeltä yhdeksännen ja viimeisen hengen kun Tulisydämestä tulee päällikkö Tulitähti. Sinitähti sanoo Tulisydämelle ennustuksen: "Neljästä tulee kaksi. Leijona ja Tiikeri kohtaavat taistelussa, ja metsä hukkuu veren valtaan"

Uusi profetia

Keskiyö

Kirjan esinäytöksessä Sinitähti keskustelee muiden Tähtiklaanin kissojen kanssa siitä että, ketkä pitäisi lähettää auringonpesälle. Sinitähti valitsee omasta klaanistaan, Myrskyklaanista Vatukkakynnen.

Tähtiyö

Sinitähti ja useat muut Tähtiklaanin kissat tapaavat Keskiyön Tähtiklaanin hallitsemalla uudella reviirillä.

Iltahämärä

Sinitähti nähdään esinäytöksessä kertomassa Tuhkamarjalle, että hän kuolee pian. Sinitähti sanoo, että tietää Tuhkamarjan toivoneen enemmän aikaa klaanissa ja pyytää sitä anteeksi. Tuhkamarja kertoo, että kaikki klaanit, jopa Tähtiklaaninkin oli hänelle velkaa.

Auringonlasku

Sinitähti, Leijonamieli ja Keltahammas kertovat Myrskyklaanin uudelle parantajalle, Lehtilammelle että tämä kulkee polkua jota harvat parantajista ovat kulkeneet. Lehtilampi kysyy Sinitähdeltä kolmesta tähdestä, jotka hän näkee usein taivaalla, mutta Sinitähti ei kuuntele. Kun Lehtilampi kysyy onko Sinitähdellä hänelle ennustus, Sinitähti kertoo että Lehtilammen elämässä tulee olemaan mutka. Hän myös kertoo näiden kolmen tähtien olevan kissoja, joita Lehtilampi ei ole vielä tavannut.

Kolmikon mahti

Näkö

Pimennys

Sinitähti näyttäytyy esinäytöksessä Täplälehden, Valkomyrskyn ja Keltahampaan kanssa.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Omen of the Stars

The Fourth Apprentice

Night Whispers

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Mangat

The Rise of Scourge

Ravenpaw's Path

Shattered Peace

Kadonnut soturi

Sinitähti nähdään Harmaaraidan houretilassa kutsuen hänen nimeään.

Field Guidet

Secrets of the Clans

Cats of the Clans

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Lyhyttarinat ja näytelmät

The Elders' Concern

Novellit

Mistystar's Omen

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Trivia

  • Erin Hunter Chatissa paljastettiin, että Sinitähden nimi piti alunperin olla Kuutähti (engl. Moonstar), mutta Erinit halusivat kuitenkin pitää Kuu-etuliitteen Tähtiklaanilla; Kuukivi ja Kuulampi. Kuitenkin jostain syystä Sinitähden emon nimi oli Kuukukka. [20]
    • Samassa keskustelussa kerrottiin, että Sinitähden nimi oli myös alunperin Kuukivi (engl. Moonstone), mutta se vaihdettiin samojen syiden takia.[21]
  • Erin Hunter Chat 2:ssa paljastettiin, että Sinitähden soturinimi tulisi olemaan Sinikivi (engl. Bluestone), mutta se muutettiin, koska se oli liian samanlainen kuin Kuukivi.[22]
  • Kate Cary vahvisti Twitterissä, että Tammisydän ja Sinitähti ovat kumppaneita Tähtiklaanissa, mutta hänellä eikä muilla Erin Huntereilla ollut koskaan sopivaa tilaisuutta mainita sitä kirjoissa.[23]
  • Sinitähdellä on venäjänsinistä syntyperää[24].
  • Syy, miksi Myrskyklaanilaiset eivät ikinä saaneet tietää totuutta Sinitähden kadonneista pennuista on se, että kissat eivät ole kiinnostuneita verisiteistä eivätkä olisi ikinä epäilleet kuningattaren sanaa kertoessaan pentujensa kuolemasta. [25]
  • Sinitähdellä saattaa olla Taivasklaanin verta, koska hänen serkkunsa Täplälehti on Taivasklaanin jälkeläinen.
  • Kun faniteoriaa ehdottaessa Vaahteravarjon ja Sinitähden sukulaisuudesta Vicky sanoi pitävänsä ideasta.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Tammisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Usvatähti: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)

Poika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäiti

Daisytoe: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisä

Rooktail: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isotäti

Flashnose: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Hanhisulka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentytär

Primrosepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärenpojat:

Ruokoviiksi: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Perchkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpoika:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpojantytär:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpojanpojat:

Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpojantyttärentyttäret:

Tuhkasydän: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Unikkohalla: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Honeyfern: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lilyheart: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Seedpaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpojantyttärenpoika:

Kontiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sikonpojantyttärentyttärentytär:

Cherryfall: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)

Siskonpojantyttärentyttärenpojat:

Hollytuft: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Sorrelstripe: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Leafkit: Tila tuntematon
Honeykit: Tila tuntematon

Serkut:

Nopsatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Punahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Täplälehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiekkamyrsky: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Lehtilampi: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Oravaliito: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Närhensulka: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Leijonaroihu: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)
Sparkpaw: Tila tuntematon
Alderpaw: Tila tuntematon
Fernsong: Elossa (Bramblestar's Stormista alkaen)

Lainaukset

Seremoniat

Siniturkin varapäällikköseremonia

Aurinkotähti: Siniturkki. Sinusta tulee Myrskyklaanin varapäällikkö tästä päivästä alkaen. Suokoon Tähtiklaani sinulle rohkeutta auttaa klaaniasi kohtaamaan kaiken, mitä sen polulla tulee vastaan. Ja kun sinun tulee aikaa ottaa minun paikkani, toivon että loistat klaanisi johdossa.
Kaikki: Siniturkki! Siniturkki![26]

Lähteet ja sitaatit

  1. Sinitähden tarina, sivu 485
  2. Villiin luontoon, sivu 16
  3. Villiin luontoon, sivu 27
  4. Villiin luontoon, hahmolista
  5. Tuli ja jää, sivu 19
  6. Iltahämärä, sivu 11
  7. Myrsky nousee, sivu 28
  8. Villiin luontoon, hahmolista
  9. Villiin luontoon, sivu 27
  10. Sinitähden tarina, sivu 53
  11. Keskiyö (kirja), sivu 12
  12. Tuli ja jää, sivu 37
  13. Sinitähden tarina, sivu 15
  14. Sinitähden tarina, hahmolista
  15. Sinitähden tarina, sivu 66
  16. Sinitähden tarina, sivu 214
  17. Sinitähden tarina, sivu 458
  18. Sinitähden tarina, sivu 483
  19. Villiin luontoon, hahmolista
  20. Erin Hunter Chat 4
  21. Erin Hunter Chat 4
  22. [1]
  23. Kate Cary's Twitter
  24. Vickyn Facebook sivu
  25. Vicky's Facebook
  26. Sinitähden tarina, sivu 483

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki