Wikia

Soturikissat Wiki

Sinitähti

1 034sivua
tässä wikissä
Keskustelu0

Sinitähti (engl. Bluestar) on siniharmaa naaras, jonka kuonon ympärillä on hopeisia juovia.[1]

Sinitähti
Sinitähti.png
Lojaalius
Nykyinen Myrskyklaani
Ikä
Ikä 78 kuuta (6.5 vuotta)
Kuolema
Kuolinsyy Hukkuminen
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Pentu Sinipentu
Oppilas Sinitassu
Soturi Siniturkki
Kuningatar Siniturkki
Varapäällikkö Siniturkki
Päällikkö Sinitähti
Perhe
Emo Kuukukka
Isä Myrskyhäntä
Sisko Lumiturkki
Puoliso Tammisydän
Tyttäret Usvajalka, Sammalpentu
Pojat Kiviturkki
Päällikön asema
Edeltäjä Aurinkotähti
Seuraaja Tulitähti
Varapäällikön asema
Edeltäjä Keltatäplä
Seuraaja Punahäntä
Koulutus
Mestarit Kivikarva, Aurinkotähti
Oppilaat Hallaturkki, Vinhatuuli, Tulitähti
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Sinitähden tarina, Väärätähden lupaus, Yellowfang's Secret, The Rise of Scourge, Secrets of the Clans Villiin luontoon, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä, Vaarallinen polku
Kuolleena Pimeyden hetki, Shattered Peace, Tulitähden tehtävä, Keskiyö, Tähtiyö, Iltahämärä, Auringonlasku, Näkö, Eclipse, Long Shadows, Sunrise, The Fourth Apprentice, Night Whispers, The Forgotten Warrior, The Last Hope, Mistystar's Omen, Taivasklaanin kohtalo

Erikoisseikkailut

Crookedstar's Promise

Yellowfang's Secret

Sinitähden tarina

Sinipennun silmät ovat vielä kiinni, ja hän kuuntelee kun Leopardipentu ja Laikkupentu leikkivät sotureita. Hän ajattelee, että haluaa tulla soturiksi ja avaa silmänsä. Sinipennun sisar, Lumipentu, ehdottaa että he menisivät ulos. Heidän emonsa, Kuukukka, pysäyttää heidät mutta antaa kuitenkin pennuille luvan mennä ulos. Siellä he tapaavat Leopardipennun ja Laikkupennun. He haluavat esitellä Sinipennulle ja Lumipennulle leiriä, mutta Sinipentu ei innostu asiasta ja piiloutuu Lumipennun kanssa sotureiden pesään. Siellä Kivikarva läksyttää pentuja. Pian parantajaoppilas, Sulkaviiksi, saapuu paikalle ja vie pennut katsomaan klaaninvanhimpia. Vanhukset ilahtuvat pennuista, mutta lopulta ajautuvat puhumaan Sulkaviiksen mestarista, Hanhisulasta. Pennut palasivat takaisin pentutarhaan ja nukahtivat emonsa viereen.
Aamulla Kuukukka esittelee pennut isälle, Myrskyhännälle. Lopulta kolli saapuu leiriin ja tapaa pikaisesti pentunsa. Kun Myrskyhäntä lähtee aterioimaan Mäntytähden kanssa, paikalle saapuu klaanin parantaja, Hanhisulka. Kissat juttelevat hetken, mutta Kuukukan on mentävä joten hän luovuttaa pennut Hanhisulalle joka päättää viedä pennut parantajan pesään. Pesässä lepää kuitenkin Pikkukorva, joka on toipumassa kyynpuremasta. Lumipentu yllyttää siskoaan tutustumaan pesään omatoimisesti, joka päättyy siihen että Lumipentu syö pari unikonsiementä. Kuukukka saapuu pesälle ja kauhistuu nähdessään pennut. Hanhisulka saapuu myös ja toteaa, että unikonsiemenet ovat vaarattomia. Kuukukka paimentaa pennut takaisin pentutarhaan kiukusta säkenöiden. Lopulta molemmat pennut nukahtavat.
Neljä kuuta myöhemmin Unikkoaamu synnyttää kolme pentua; Ohdakepennun, Ruusupennun ja Ihapennun. Sinipentu ei jaksa olla enää pentutarhassa vaan lähtee katsomaan leiriä. Hän pysähtyy tuijottamaan piikkihernemuuria miettien sen takana olevaa metsää. Yhtäkkiä Myrskyklaanin varapäällikkö, Aurinkokajo, saapuu pennun luokse ja lupaa viedä tämän leirin ulkopuolelle. Kolli vie pennun jyrkänteen juurelle ja patistaa tämän kiipeämään. Sinipentu harjoittelee ahkerasti, mutta yhtäkkiä hänen tassunsa lipeävät. Onneksi Aurinkokajo on lähellä ja saa otteen Sinipennusta. Kissat pääsevät jyrkänteen laelle ja Sinipentu hengittää raskaasti. Yhtäkkiä Aurinkokajo jännittyy - aamupartio on palannut. Partioon kuuluvat Varpuskarva, Kyyhammas, Rastaskarva ja Tuulispää kertovat Tuuliklaanin varastaneen riistaa ja että pitää kertoa heti Mäntytähdelle. Kissat, mukaan lukien Sinipentu, palaavat takaisin leiriin. Varpuskarva kertoo leiriin palatessaan Mäntytähdelle asian ja muut Myrskyklaanin kissat kuuntelevat. Yhtäkkiä Mäntytähti päättää nimittää kaksi uutta oppilasta. Lumitassu saa mestarikseen Varpuskarvan ja Sinitassu Kivikarvan. Myöhemmin Lumitassu viedään tutustumaan Myrskyklaanin reviiriin, mutta Sinitassu joutuu keräämään paljon sammalta.
Seuraavana päivänä Sinitassu todella pääsee metsälle. Harjoittelu kestää auringonlaskuun saakka. Kesken matkan leirille Sinitassu huomaa oravan. Hän käyttää juuri oppimiaan tekniikoita ja saa oravan. Ylpeänä saaliistaan hän palaa leiriin. Kivikarva pyytää oppilastaan illan kokoontumiseen.
Kun Sinitassusta tulee soturi, Siniturkki, hän rakastuu Jokiklaanin Tammisydämeen. Pian Lumiturkki jää hirviön alle ja kuolee, kun hän ja Siniturkki ovat ulkona ja löytävät Varjoklaanin sotureita Myrskyklaanin puolella ukkospolkua. Siniturkki saa kolme pentua, Sammalpennun, Usvapennun ja Kivipennun. Hän haluaa Myrskyklaanin varapäälliköksi joittei Ohdakynnestä tulisi varapäällikköä, joten päättää antaa pennut isälleen Jokiklaaniin. Pennuille Siniturkki uskottelee, että kyseessä on leikki nimeltä salainen pako. Matkalla Sammalpentu kuolee.
Sinitähdestä tulee päällikkö.
Myöhemmin Sinitähti hukkuu, ja pääsee Tähtiklaaniin. Tammisydän ja Sammalpentu ovat häntä vastassa.

Tulitähden tehtävä

Sinitähti nähdään Tulitähden unissa, mutta hän ei suostu kertomaan Tulitähdelle Taivasklaanista.

Taivasklaanin kohtalo

Sinitähti nähdään Lehtitähden unessa siskonsa Lumiturkin ja tämän pojan Valkomyrskyn kanssa. Täplälehti esittelee hänet Lehtitähdelle ja Täplälehti kertoo, että tämä oli Myrskyklaanin päällikkö Tulitähden tullessa metsään.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kirjan alussa Sinitähti on Myrskyklaanin leirissä tuijottamassa yötaivasta. Myrskyklaanin parantaja, Täplälehti ilmestyy hänen viereensä ja kertoo, että kaikki taistelussa haavoittuneet paranevat. Sinitähti kertoo olevansa huolissaan sillä Myrskyklaani ei ole menettänyt taisteluissa omaa aluetta kun hänestä tuli päällikkö, ja myös siitä kuinka vähän pentuja on syntynyt. Täplälehti saa pian viestin Tähtiklaanilta ja kertoo mitä he sanoivat: ”Vain tuli voi pelastaa klaanimme.” Sinitähti on ensin epävarma, mutta uskoo Täplälehden olevan oikeassa, koska tämä ei ole koskaan valehdellut.
Sinitähti on Leijonamielen kanssa kun he tapaavat ensimmäistä kertaa Ruskan kaksijalkalan lähellä. Harmaatassu oli taistellut Ruskaa vastaan ja Ruska hämmentyy kun Sinitähti tarjoaa paikkaa Myrskyklaanissa. Kun Ruska hyväksyy tarjouksen, hän lähtee aamulla klaanin luokse, ja joutuu taisteluun Pitkähäntää vastaan. Sinitähti antaa Ruskalle uuden nimen, Tulitassun. Myöhemmin kun Tulitassu on ollut hetken aikaa klaanissa, saa hän rangaistuksen siitä kun meni ruokkimaan Keltahammasta ja söi myös itse kun olisi metsästyspartiossa. Tulitassu joutuu hoitamaan Keltahammasta. Myöhemmin Sinitähti sanoo Tulitassulle, ettei tämän tarvitse enää hoitaa Keltahammasta ja Tulitassusta tulee Sinitähden oppilas.
Sinitähti kertoo Tulitassulle, Korppitassulle ja Harmaatassulle, että heidän on aika tavata muiden klaanien jäsenet ja oppia niistä. He menevät Nelipuulle kokoukseen. Kokouksessa Rikkotähti vaatii metsästysoikeuden Varjoklaanille muihin klaaneihin niin Sinitähti kieltäytyy. Myöhemmin Tiikerikynsi, Sinitähti, Korppitassu, Harmaatassu ja Tulitassu matkaavat Kuukivelle, jotta he voisivat jakaa unia Tähtiklaanin kanssa. Sinitähti valitsee Tulitassun ja Tiikerikynnen sisälle, kun taas Harmaatassu ja Korppitassu jäävät vartiomaan emonsuulle. Kun he ovat palaamassa takaisin Myrskyklaaniin, hyökkäävät rotat heidän kimppuun ja Ohra auttaa heitä. Sinitähti menettää yhden elämistään ja kertoo menettäneensä viidennen elämän. Varjoklaanin kissat ovat hyökänneet sillä aikaa Myrskyklaaniin heidän poissa ollessaan ja Leijonamieli on kuollut. Sinitähti nimittää Tiikerikynnen uudeksi varapäälliköksi.
Eräänä päivänä hän on kouluttamassa oppilasta ja kertoo menettäneensä oikeasti seitsemännen elämän. Myöhemmin kun huomataan Täplälehden kuolleen ja Hallaturkin pennut ovat kadonnet, Sinitähti lähettää Tulitassun etsimään Keltahampaan. Pian Sinitähti lähettää partion, jota johtaa Valkomyrsky, joka menee Varjoklaaniin tutkimaan. Myös Tulitassu ja Harmaatassu liittyvät partioon ja palaavat kun he ovat löytäneet pennut sekä Keltahampaan sekä ajoivat Rikkotähden ja luopiot Varjoklaanista, he palaavat leirille. Kun Sinitähti kysyy missä Korppitassu on, kertoo Tulitassu hänen kuolleen, vaikka hän oikeasti lähti pois klaanista. Lopuksi Sinitähti antaa Tulitassulle ja Harmaatassulle soturinimet: Tulisydän ja Harmaaraita.

Tuli ja jää

Sinitähti on klaanin päällikkö, ja lähettää Tulisydämen ja Harmaaraidan etsimään Tuuliklaania.

Salaisuuksien metsä

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Kun koirat jahtaavat Tulisydäntä, Sinitähti menee suojelemaan Tulisydäntä. Sinitähti putoaa virtaavaan jokeen ja pelastaa klaaninsa koirilta tappamalla koirien johtajan. Aivan kuin Hanhisulan ennustus kertoi.

Pimeyden hetki

Tulisydän saa Sinitähdeltä yhden elämän kun Tulisydämestä tulee päälikkö Tulitähti.

Uusi profetia

Keskiyö

Kirjan esinäytöksessä Sinitähti keskustelee muiden Tähtiklaanin kissojen kanssa siitä että, ketkä pitäisi lähettää auringonpesälle. Sinitähti valitsee omasta klaanistaan, Myrskyklaanista Vatukkakynnen.

Tähtiyö

Iltahämärä

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Sinitähti nähdään esinäytöksessä kertomassa Tuhkamarjalle, että hän kuolee pian. Sinitähti sanoo, että tietää Tuhkamarjan toivoneen enemmän aikaa klaanissa ja pyytää sitä anteeksi. Tuhkamarja kertoo, että kaikki klaanit, jopa Tähtiklaaninkin oli hänelle velkaa.

Eclipse

Long Shadows

Sunrise

Omen of the Stars

The Fourth Apprentice

Night Whispers

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Mangat

Shattered Peace

The Rise of Scourge

Novellit

Mistystar's Omen

Field Guidet

Cats of the Clans

Secrets of the Clans

Battles of the Clans

Trivia

  • Erin Hunter chatissa paljastettiin, että Sinitähden nimi piti alunperin olla Kuutähti (engl. Moonstar), mutta se vaihdettiin, koska Kuu tarkoittaa jotain pyhää kissoille. Kuitenkin jostain syystä Sinitähden emon nimi on Kuukukka. [2]
    • Samassa keskustelussa kerrottiin, että Sinitähden nimi oli myös alunperin Kuukivi (engl. Moonstone), mutta se vaihdettiin samojen syiden takia.
  • Tammisydän ja Sinitähti ovat puolisoita Tähtiklaanissa, mutta Erineillä ei ollut koskaan sopivaa tilaisuutta mainita sitä kirjoissa
  • Sinitähti piti Tulisydämestä ei ainoastaan profetian vuoksi vaan myös siksi, koska Tulisydän muistutti Sinitähden mielestä Tammisydäntä. Tämän vuoksi Sinitähti liitti soturinimen loppupäätteeksi juuri "sydämen".
  • Sinitähdellä on venäjänsininen syntyperää[3].

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Puoliso:

Tammisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Usvatähti: Elossa

Poika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Hanhisulka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpoika:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lapsenlapset:

Ruokoviiksi: Elossa
Ahvenpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Primrosepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Villiin luontoon, sivu 3
  2. Erin Hunter Chat 4
  3. Vickyn Facebook sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki