FANDOM

Sinitähden tarina (engl. Bluestar's Prophecy) on toinen erikoisseikkailu, ja se kertoo Sinitähdestä ja hänen elämästään.

Takakansiteksti

»Sinä olet tuli, joka roihuaa metsässä… Mutta varo! Vesi tuhoaa hurjimmatkin liekit.»
Epävarmoina ja synkkinä aikoina syntyy Myrskyklaaniin siniharmaa naaraspentu, Sinipentu. Hänen on ennustettu olevan voimakas kuin tuli ja nousevan suuruuteen.
Soturinimensä ansaittuaan Siniturkki pyrkii kohti unelmaansa, klaanin päällikkyyttä. Kaikki ei kuitenkaan mene suunnitelmien mukaan, ja nuoruuden huolettomuus on pian enää kaukainen muisto. Onnettomuudet seuraavat toistaan eikä valtataistelu klaanissa jätä valinnanvaraa.
Syvällä sisimmässään Siniturkki tietää tekevänsä mitä tahansa klaaninsa hyväksi.
Sinitähden tarina on itsenäinen erikoisseikkailukirja, joka kertoo Sinitähden tiestä klaaninsa mahtavaksi johtajaksi.

Yksityiskohtainen juoni

Esinäytöksessä toistetaan Vaarallinen polku -kirjan kohta, jossa Sinitähti kuolee. Tämä on kuitenkin kuvailtu Sinitähden näkökulmassa. 
Ensimmäisessä luvussa Sinipentu ei vielä näe ympärillään tapahtuvia asioita, mutta kuulee kuinka hänen emonsa, Kuukukka juttelee Nopsatuulelle. Nopsatuuli kertoo kuinka Leopardipentu ja Laikkupentu avasivat melkein heti silmänsä, mutta Kuukukka sanoo, että Sinipentu avaa silmänsä kun haluaa. Seuraavana päivänä Sinipennunkin silmät ovat auenneet ja pennut lähtevät tutkimaan leiriä. Sinipentu haluaa tutustua leiriin itsekseen ja he menevät soturien pesään. Siellä Kivikarva hätistää heidät pois. Seuraavaksi Sinipentu menee tutustumaan Mäntytähden pesään, mutta Sulkaviiksi toruu häntä. Pennut palaavat takaisin pentutarhaan. Seuraavana päivänä pennut tapaavat isänsä, Myrskyhännän. Kolli on varsin välinpitämätön ja lähtee pian aterioimaan Mäntytähden mukaan. Kuukukkakin kutsutaan ja naaras pyytää Hanhisulkaa hoitamaan pentuja. Pikkukorva on kuitenkin saanut kyypureman ja Hanhisulka joutuu hoitamaan häntä. Pennut päättävät tutustua pesään omin päin ja Sinipentu yllyttää [Lumiturkki|Lumipennun]] syömään pieniä siemeniä. Kuukukka huomaa pennut ja vie vihoissaan heidät takaisin pentutarhaan. Lumipentu on kuitenkin ehtinyt syödä kaksi unikonsiementä ja nukahtaa. Seuraavan kerran kun Sinipentu herää, on klaanikokous. Vaikka he ovat vielä nuoria, he osallistuvat siihen. Leoparditassu ja Laikkutassu nimitetään oppilaiksi.
Neljä kuuta myöhemmin Unikkoaamu on synnyttänyt pentunsa. Kaiken lisäksi Pilkkuhännälläkin on pentuja, joten pentutarhassa on ahdasta. Sinipentu lähtee kävelylle aukiolle. Hän haluaisi tutustua metsään, kunnes Aurinkokajo ilmestyy hänen taakseen ja lupaa viedä hänet metsään. He kiipeävät jyrkänteelle, mutta silloin aamupartio palaa ja ilmoittaa Tuuliklaanin varastaneen riistaa. Kaikki kissat palaavat leiriin. Partio ilmoittaa asiasta Mäntytähdelle, mutta kolli ei aio hyökätä. Sen sijaan hän nimittää kaksi uutta oppilasta, Sinitassun ja Lumitassun. Varpuskarva vie Lumitassun tutustumaan reviiriin, kun taas Sinitassu joutuu keräämään sammalta. Seuraavana päivänä he alkavat harjoitella metsästystä. Lumitassu säikäyttää hiiren karkuun ja he alkavat harjoitella oikeaa vaanimistekniikkaa. Kun aurinko laskee, he palaavat leiriin mutta Sinitassu huomaa oravan. Hän hyödyntää oppimiaan tekniikoita ja saa sen. Sinitassu on ylpeä saaliistaan ja leiriin palatessaan kaikki ovat iloisia. Kivikarva pyytää oppilasta kokoontumiseen.
Lumitassu tuo leiriin myyrän, jonka Hanhisulka uskoo olevan merkki Tähtiklaanilta ja he päättävät hyökätä Tuuliklaaniin tuhotakseen sen rohdosvarastot. Lumitassu ja Sinitassu eivät pääse taistelemaan vaan he joutuvat huolehtimaan mahdollisista haavoittuneista. Taistelun alkaessa Leoparditassu haavoittuu. Sinitassu näkee ylhäältä mäen päältä, miten Kuukukka syöksyy ulos parantajan pesästä, mutta Haukkasydän hyökkää hänen kimppuunsa. Hän alkaa raapia ja kynsiä tätä heittäen naaraan sitten kauemmas. Kuukukka ei ehdi hengähtää, kun parantaja hyökkää uudelleen hänen kurkkuunsa ja alkaa ravistella paiskaen uudelleen maahan. Tällä kertaa Kuukukka ei enää nouse. Sinitassu meinaa rynnätä taisteluun, mutta Nopsatuuli estää. Pian kuuluu Mäntytähden perääntymiskäsky ja Sinitassu säntää leiriin emonsa luo ja ihmettelee, miksei tämä nouse. Mäntytähti sanoo hänen olevan kuollut ja nostaa tämän niskanahasta raahatakseen pois. Sinitassu kertoo Lumitassulle Kuukukan kuolleen. Leirissä Nopsatuuli on vähällä käydä Hanhisulan kimppuun, sillä tämän ennustuksen takia Kuukukka on kuollut.
Sinitassu löytää Lumitassun ja Ohdaketassun pentutarhan takaa, sukimassa Lumitassun turkkia, johon on tarttunut ohdakkeita.
Sinitassu ja Lumitassu saavat soturinimensä: Siniturkki sekä Lumiturkki.

Merkittävimmät tapahtumat

Syntymät

Kuolemat

Muuta

Triviaa

  • Yleensä kissanpennut avaavat silmänsä viikosta kymmeneen päivän ikäisinä, mutta tässä kirjassa Laikkupentu ja Leopardipentu avasivat Nopsatuulen mukaan silmänsä heti synnyttyään. Sinipentu ja Lumipentu avasivat päivän ikäisinä.

Lähteet ja sitaatit

Soturikissat
Tähtien enne Neljäs oppilasEtäiset kaiutYön kuiskauksetKuun merkkiUnohdettu soturiThe Last Hope
A Vision of Shadows The Apprentice's QuestThunder and ShadowThe Shattered SkyDarkest NightRiver of FireThe Raging Storm
Erikoisseikkailut Tulitähden tehtäväSinitähden tarinaTaivasklaanin kohtaloVäärätähden lupausKeltahampaan salaisuusPitkätähden kostoBramblestar's StormMoth Flight's VisionHawkwing's JourneyTigerheart's ShadowCrowfeather's Trial
Klaanien kirjat Klaanien salaisuudetCats of the ClansCode of the ClansBattles of the ClansEnter the ClansThe Warriors GuideThe Ultimate Guide
Mangat Kadonnut soturi -sarja: Kadonnut soturiSoturin turvapaikkaSoturin paluu - Tigerstar and Sasha: Into the WoodsEscape from the ForestReturn to the Clans - Ravenpaw's Path: Shattered PeaceA Clan in NeedThe Heart of a Warrior - SkyClan and the Stranger: The RescueBeyond the CodeAfter the Flood - Erillinen manga: The Rise of Scourge
Novellit Hollyleaf's StoryMistystar's OmenCloudstar's JourneyThe Untold StoriesTigerclaw's FuryLeafpool's WishDovewing's SilenceTales from the ClansMapleshade's VengeanceGoosefeather's CurseRavenpaw's FarewellShadows of the ClansSpottedleaf's HeartPinestar's ChoiceThunderstar's EchoLegends of the Clans

Aloita keskustelu Keskusteluja aiheesta Sinitähden tarina

  • suomennos sinitähden elämästä

    25 viestiä
    • Noista kansista olen jotenkin samaa mieltä. Kissat ovat jossain kansissa varsin kummallisen näköisiä... Jos vertaa Tulitähteä miltä h...
    • Joo, ne saksalaiset kannet on yksinkertasesti omituisia, ja todellakin pidän enemmän alkuperäisistä! Iltahämärässäkin kannessa vihr...