FANDOM

Onko Myrskyklaanilla niin paha pula sotureista, että sen täytyy kouluttaa hyödyttömimmätkin pennut?

— Savujalka Närhitassulle.[1]

Savujalka (engl. Smokefoot) on musta kolli[3].

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Savujalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on nyt klaaninvanhin.

Kolmikon mahti

Näkö

Savujalka on Varjoklaanin soturi. Hänellä on oppilas, Pöllötassu.
Savujalka on partiossa Tammiturkin ja Pöllötassun kanssa. He ovat tulleet ottamaan osan Myrskyklaanin reviiristä. Savujalka pilkkaa sokeaa Närhitassua, jonka jälkeen Tammiturkki jatkaa ja sanoo, että Myrskyklaani on niin epätoivoinen sotureista että kouluttaa turhatkin.
Savujalka taistelee Paatsamatassua vastaan, mutta Harmaaraita tulee ja painaa Savujalan maahan kynsien tämän mahaa takajaloillaan. Savujalka alkaa ulisemaan tuskissaan, jolloin Harmaaraita päästää irti ja Savujalka pakenee Varjoklaanin reviirille.

Pimeyden joki

Karkotus

Savujalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Pimennys

Savujalka on partiossa Ruosteturkin ja Sykkyräturkin kanssa, kun he löytävät Paatsamatassun, Leijonatassun, Närhitassun ja Solin Varjoklaanin reviiriltä. Partio vie tunkeilijat Varjoklaanin leiriin.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Kun Paatsamalehti, Leijonaroihu ja Närhisulka ovat palaamassa kotiin tapaamasta Solia, he haistavat Murattihännän, Savujalan ja Pöllötassun, jotka ovat partioimassa alueella. Myöhemmin todetaan, että varjoklaanilaiset näkivät kolme Myrskyklaanin kissaa.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Novellit

Hollyleaf's Story

Savujalka ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Triviaa

  • On ollut pientä sekaannusta siitä, että onko Savujalka mahdollisesti Savutassu, joka on vahingossa tuotu eloon ja tehty soturiksi. Kun tästä aiheesta kysyttiin, Vicky sanoi sen olleen hänen vikansa ja johtuneen siitä, että hän hämmentyi hahmoluetteloiden pituuden takia. Myöhemmin Kate on taas vahvistanut Savutassun ja Savujalan olevan kaksi eri kissaa.

Lainaukset

Vatukkakynsi: "Olette siirtäneet rajaa."
Savujalka: "Olemme ottaneet sen mikä meille kuuluu, ja otamme vielä lisääkin."
Tammiturkki: "Myrskyklaani ei oikeastaan ole enää edes mikään klaani - siinähän on puolet kotikisua. Kyllä Tähtiklaani on siitä samaa mieltä, että vain todellisilla sotureilla on oikeus saalistaa klaanireviirillä."
—Vatukkakynnen, Savujalan ja Tammiturkin kinastelu reviirirajan siirtämisestä. Näkö, sivu 198

Lähteet ja sitaatit

  1. Näkö, sivu 198
  2. Näkö, hahmolista
  3. Näkö, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki