FANDOM

Ei Puna ikinä tekisi sellaista! Ei rakastuminen muuta ketään toiseksi! Epäiletkö sinä omaa tytärtäsi siitä ainoasta syystä, että hänellä on tunteita? Tikku, mekin pysyimme uskollisina itsellemme, eikö vain? En minä koskaan väittänyt luopuvani kodistani sinun takiasi, muttei se tarkoita, etten olisi rakastanut sinua. Minä annoin sinulle tyttäremme, muistathan?

— Velvetti lieventäessään Tikun tunteita Punaa kohtaan.[1]

Sametti (engl. Velvet) on solakka[2] hopeanharmaa naaras,[1] jolla on siniset silmät.[1]

Erikoisseikkailut

Taivasklaanin kohtalo

Tikku, hänen entinen kumppaninsa, mainitsee Sametin lyhyesti, että heidän tyttärensä, Puna, saattaa olla kuin emonsa eikä omista paljoa lojaalisuutta ryhmäänsä kohtaan.
Yksi Tikun ystävistä, Pätkä, suosittelee myöhemmin, että Tikun pitäisi puhua Sametin kanssa, koska hän saattaa muuttaa Punan mielen ennen kuin on liian myöhäistä. Tikku väittää, että Sametti on hänelle kuin kuollut. Pätkä sanoo, että Tikku ajattelee Samettia aina kun katsoo Punaa. Pätkä jatkaa sanoen, että Tikun pitäisi mennä Sametin luo ja pyytää apua, sillä Sametti voisi olla ainoa kissa, joka voi pelastaa Punan ajoissa.
Myöhemmin Tikku vierailee Sametin luona Kaksijalkalassa, toivoen voivansa vakuuttaa hänet siitä, että Puna tarvitsee apua. Sametti kertoo vihaisesti Tikulle, että he jakavat tyttärensä, mutta eivät mitään muuta, kun Tikku alkaa muistella sitä, miten he tapasivat. Kun Tikku selittää Punan ongelmasta, Sametti kysyy onko Puna rakastunut kissaan, joka elää erilaisten sääntöjen kanssa. Kun Tikku yrittää sanoa, että hän uskoo Punan olleen mukana suunnittelemassa hyökkäystä, johon Sametti vastaa ettei Puna ikinä tekisi niin. Hän muistuttaa Tikkua siitä, että hän oli antanut Punan hänelle kasvatettavaksi. Sametti käskee Tikkua menemään keskustelemaan Punan kanssa. Sametti huomauttaa, että Puna tietää missä hän on jos hän haluaa tavata. Tikku sanoo vihaisesti, ettei hän voi piilotella kotiväkensä luo, kun Puna on vaarassa. Sametti käskee Tikkua antamaan Punan olla rauhassa, tai hän alkaa vihata häntä. Sitten hän katoaa kaksijalkojen pesään.
Kun Tikku lähtee, hän tapaa Pätkän. Pätkä kysyy, mitä Sametti sanoi. Tikku vastaa, että hän käski antaa Punan tehdä mielensä mukaan.

Perhe ja suku

Kumppani:

Tikku (ennen): Elossa (kirjassa Taivasklaanin kohtalo)

Tytär:

Puna: Kuollut, tuntematon paikka

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Taivasklaanin kohtalo, sivu 380
  2. Taivasklaanin kohtalo, sivu 378