FANDOM

Väitättekö tosissanne, että Keltahammas olisi tappanut meidän omia pentujamme, jotta hänen ei myöhemmin tarvitsisi hoitaa heidän vammojaan?

— Salamanteripilkku klaanille pentujen kuoleman jälkeen.[1]

Salamanteripilkku (engl. Newtspeck) on mustan ja kellanpunaisen kirjava naaras,[4] jolla on keltaiset silmät.[5]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Salamanteritassu on Varjoklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Paatsamakukka.

Keltahampaan salaisuus

Salamanteritassu nähdään leikkimässä Sammakkotassun kanssa juuri ennen Risapennun ja Karsipennun oppilasseremoniaa.
Jossain vaiheessa Salamanteritassusta on tullut soturi, Salamanteripilkku. Hän on partiossa Konnahypyn, Keltatassun ja Paatsamakukan kanssa. Salamanteripilkku haistaa jotain ja löytää pensaan alta puoliksi syödyn oravan.
Salamanteripilkku valitaan Kaksijalkalaan menevään partioon Kivihampaan, Pähkinäviiksen, Karsituulen ja Varishännän kanssa. Taistelu kotikisuja vastaan alkaa ja Salamanteripilkku taistelee isoa raidallista kollia vastaan. Salamanteripilkku kuulee Punan huudon Keltahampaalle, ja hän kysyy Keltahampaalta, mitä Puna tarkoitti. Raidallinen kolli kuitenkin huomaa naaraan herpaantumisen ja iskee tämän maahan.
Myöhemmin Kivihammas määrää Salamanteripilkun etsimään mäyrää Keltahampaan, Kaarisilmän, Hiirisiiven ja Karsituulen kanssa.
Salamanteripilkusta tulee kuningatar ja hän synnyttää Ruskopennun, Märkäpennun ja Pikkupennun.
Kun Rikkotähti syyttää Keltahammasta pentujen murhasta, Salamanteripilkku on yksi harvoista, jotka puolustavat parantajaa. Hänen mielestään parantaja ei ikinä tekisi niin katalaa rikosta.

Perhe ja suku

Veli:

Sammakkohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Saarnisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Ruskotassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Märkäjalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikkupilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Rotathan ovat riistaa! Ei riista puolustaudu."
—Salamanteripilkku rotista. Keltahampaan salaisuus, page 249

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 474
  2. Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  3. Keltahampaan salaisuus, sivu 123
  4. Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  5. Vickyn Facebook-sivu