FANDOM

Sagenose (suom. Salvianenä) on pieni, vaaleanharmaa kolli, jolla on vaaleita raitoja jotka ovat tuskin huomattavissa.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Salvia syntyy Terälehdelle ja Sadeturkille siskonsa Tillin kanssa, vaikka he ovatkin vielä nimettömiä. Sadeturkki pyytää apua Taivasklaanilta, kertoen, että hänen kumppaninsa oli kotikisu, jonka kaksijalka ei ruokkinut häntä, joten hänellä ei ollut tarpeeksi maitoa pennuilleen. Taivasklaani pelastaa pennut ja Terälehden. Terälehti kertoo heidän nimiensä olevan Tilli ja Salvia, ja että hän tykkäsi katsella omistajansa yrttitarhaa. Apilahäntä alkaa imettää Salviaa ja hänen siskoaan, koska Terälehti ei ole tarpeeksi voimissaan.
Tulitähti miettii, että Salviasta, Tillistä, Terälehdestä ja Sadeturkista tulisi hyvä lisä Taivasklaaniin. Tilli kysyy, voiko heistä tulla oppilaita, mutta Terälehti vastaa, etteivät he kuuluneet Taivasklaaniin.
Kun Kaiku liittyy Taivasklaaniin, hän kysyy Apilahännältä, ovatko Tilli ja Salvia hänen pentujaan. Terälehti ilmoittaa niiden olevaan hänen.
Kun Terälehti ja Sadeturkki päättävät liittyä Taivasklaaniin, Tilli ja Salvia saavat uusiksi nimikseen Tillipentu ja Salviapentu.
Myöhemmin heidän isänsä Sadeturkki kuolee taistelussa rottia vastaan. Tillipentu ja Salviapentu käpertyvät Terälehden kummallekin puolelle heidän istuessa vartiota hänen ruumiinsa luona.
Kun Pikkupennusta, Kivipennusta, ja Pomppupennusta tehdään oppilaita, Salviapentu ja Tillipentu ovat kateellisia ja Salviapentu kysyy, miksei hekin voineet olla oppilaita.

Taivasklaanin kohtalo

Salviapentu on nyt oppilas, Salviatassu ja hänen mestarinsa on hänen emonsa Terälehti.

Hawkwing's Journey

A Vision of Shadows

Shattered Sky

Triviaa

  • Salviapentu on virheellisesti kuvailtu naaraana kirjassa Tulitähden tehtävä.
  • Salviatassusta tuli soturi, mutta Vicky unohti mikä hänen nimeksi piti tulla. Hän mainitsi, että hänen nimensä saattoi olla Sagefur, mutta hänet olisi voitu sekoittaa siskoonsa.
    • Myöhemmin hänen soturinimekseen paljastui Sagenose.

Perhe ja suku

Emo:

Terälehti: Tilanne tuntematon

Isä:

Sadeturkki: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä

Sisko:

Tilliturkki: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)

Kumppani:

Birdwing: Tilanne tuntematon

Tyttäret:

Curlypaw: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)
Snipkit: Kuollut, tuntematon paikka

Poika:

Fidgetpaw: Tilanne tuntematon

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Taivasklaanin kohtalo, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki