FANDOM

Jos hän olisi pysynyt leirissä, onnettomuutta ei olisi sattunut. Eikä hän olisi sellainen rumilus kuin nyt. Hän olisi edelleen minun nuori, komea soturini.

— Sadekukka Myrskypennusta.[1]

Sadekukka (engl. Rainflower) on pehmeäturkkinen,[4] vaaleanharmaa naaras,[5] jolla on meripihkanväriset silmät.[6]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Väärätähden lupaus

Sadekukka saa kaksi pentua, Myrskypennun ja Tammipennun, jotka hän synnyttää myrskyisenä päivänä. Tammipentu saa nimensä tammen mukaan, joka suojasi heitä myrskyn ja synnytyksen aikana, ja Myrskypentu saa nimensä myrskyn mukaan. Naaras on ylpeä varsinkin Myrskypennusta, koska tämä on luonteeltaan reipas ja uhkarohkea.
Kun Myrskypentu loukkaa leukansa, Sadekukka alkaa välttelemään Myrskypentua ja lopulta hylkää hänet. Sadekukka pyytää Raetähdeltä nimenvaihtoa Myrskypennulle.
Sadekukka on juomassa joella, kun Vääräleuka johdattaa koiran sinne. Koira liukastuu ja ajautuu päin Sadekukkaa, joka ei ehdi väistää. Naaras kaatuu veteen ja lyö päänsä kiveen. Tammisydän ja Kuoriaisnenä johdattavat koiran pois, jotta Vääräleuka voi pelastaa Sadekukan. Vääräleuka nostaa naaraan vedestä, mutta huomaa tämän silmien olevan lasittuneet. Vaahteravarjo käskee Vääräleukaa ajamaan koira tiehensä. Kun Tammisydän palaa Sadekukan ruumiin luo, hän toteaa tämän olevan kuollut.

Field Guidet

The Ultimate Guide

Sadekukka esiintyy Väärätähden sivulla.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kate Cary uskoo Sadekukan pyytäneen Väärätähdeltä anteeksi Väärätähden kuoltua.
  • Sadekukka on luultavasti nimetty Kate Caryn blogin jäsenen, Rainflowerin, mukaan.

Virheet

  • Tammisydämen ja Väärätähden emon piti alunperin olla Liljavarsi, mutta Väärätähden lupauksessa tilalle vaihdettin Sadekukka Sinitähden tarinassa esiintyneen tapahtuman korjaamiseksi, joka oli ristiriidassa Väärätähden lupauksen juonen kanssa.
  • Kirjassa The Ultimate Guide hänen kerrotaan hukkuneen, mutta varsinaisesti hän kuoli päävammaan.

Perhe ja suku

Kumppani:

Simpukkasydän (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Tammisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Väärätähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Pojanpoika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttäret:

Usvatähti: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Särkipentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pajupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hopeavirta: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Mene auttamaan Raetähteä. Kyllä minä pärjään."
—Sadekukka Simpukkasydämelle ennen synnyttämistä. Väärätähden lupaus, page 12
Simpukkasydän: "Ainakin sinä sentään kutsut häntä vielä Myrskypennuksi."
Sadekukka: "Niin kutsunkin siihen asti, kunnes Raetähti vaihtaa nimen virallisesti."
Simpukkasydän: "Sinäkö olet edelleen sitä mieltä, että haluat nimetä hänet uudelleen Vääräpennuksi?"
—Simpukkasydämen ja Sadekukan kinastelu Väärätähden lupaus, sivu 57
Vääräpentu: "Katso, Sadekukka! Katso minua!"
Sadekukka: "Tule alas ennen kuin putoat! Ja lopeta tuo mahtailu. Sinusta tulee oppilas sitten kun olet valmis, eikä yhtään ennemmin."
—Sadekukka ja Vääräpentu Väärätähden lupaus, sivu 72
"Hän oli väärässsä. Niin kauan kuin hänet tunsin, hänen oli aina vaikea myöntää, jos hän oli väärässä. Hän saa kyllä vielä huomata sen. Hän varmasti katselee sinua nyt Tähtiklaanista ja harmittelee sitä, miten paljon on jäänyt paitsi."
—Simpukkasydän pahoittelemassa Sadekukan käytöstä Vääräleualle. Väärätähden lupaus, pages 390-391

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus sivu 57-58
  2. Väärätähden lupaus, sivu 71
  3. Väärätähden lupaus, hahmolista
  4. Väärätähden lupaus, sivu 346
  5. Väärätähden lupaus, hahmolista
  6. Vickyn Facebook-sivu