FANDOM

Varjoklaanin vanhukset ja sairaat nääntyvät vähitellen nälkään. Menetämme pentuja enemmän kuin meillä on varaa.

— Saarniturkki myrskyklaanilaisille[1]

Saarniturkki (engl. Ashfur) on laiha ja pitkärunkoinen[4] harmaa kolli[5].

Soturikissat

Villiin luontoon

Saarniturkki on Varjoklaanin klaaninvanhin Rikkotähden vallan aikaan.
Keltahammas tulee kysymään häneltä sekä muilta karkotetuilta klaaninvanhimmilta apua pelastamaan Hallaturkin siepatut pennut. Kun he tulevat auttamaan Myrskyklaanin kissoja, he kertovat auttavansa pelastamaan pennut. Valkomyrsky on epävarma ja kysyy, miksi he haluavat auttaa vaikka he ovat Varjoklaanista. Saarniturkki kertoo, että heidät on karkotettu ja he haluavat eroon Rikkotähdestä nopeasti, koska tämä rikkoo soturilakia ja aiheuttaa Varjoklaanille ongelmia.
Saarniturkki kertoo, että Varjoklaanin vanhat ja sairaat kissat kuolevat hitaasti nälkään ja pentuja on kuollut paljon. Harmaaraita ihmettelee, kuinka vahvoja he silti ovat. Saarniturkki selittää, että Rikkotähti on ympäröinyt itsensä vahvoilla sotureilla. Muut soturit tottelevat häntä vain, koska he pelkäävät häntä ja hänen seuraajansa, mutta muut soturit eivät pysy hänen kanssaan jos hän ei ole enää etu.
Myöhemmin Harmaaraita kysyy, miksi he syövät variksenruokaa ja Saarniturkki kertoo, että Rikkotähti käyttää sotureitaan hyökkäämiseen, ei metsästykseen ja he syövät, mitä he löytävät. Pian Saarniturkki auttaa Keltahammasta suunnittelemaan hyökkäystä. Saarniturkki taistelee yhtä Rikkotähden soturia vastaan.

Tuli ja jää

Saarniturkki ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Lainaukset

Saarniturkki: "Tulimme auttamaan, emme vahingoittamaan. Olette täällä pentujenne tähden; me autamme pelastamaan heidät."
Valkomyrsky: "Mitä te hyödytte siitä?"
Saarniturkki: "Haluamme, että autatte meitä pääsemään eroon Rikkotähdestä. Hän on rikkonut soturilakia, ja Varjoklaani kärsii."
Vinhatuuli: "Noinko yksinkertaista se on? Piipahdamme leirissänne, nappaamme pennut, tapamme päällikkönne ja sitten lähdemme kotiin. Niinkö?"
Saarniturkki: "Ette kohtaa niin voimakasta vastarintaa kuin kuvittelette."
—Saarniturkki tarjotessa apuaan Myrskyklaanille. Villiin luontoon, sivut 248-249

Lähteet ja sitaatit

  1. Villiin luontoon, sivu 249
  2. 2,0 2,1 Villiin luontoon, hahmolista
  3. Vickyn Facebook-sivu
  4. Villiin luontoon, sivu 248
  5. Villiin luontoon, sivu 5

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki