FANDOM

Toivottavasti emme mene liian lähelle. En halua törmätä yhteenkään kotikisuun. Ne hullut hyökkäsivät meille sillä tavalla.

— Saarnisydän Keltahampaalle.[1]

Saarnisydän (engl. Ashheart) on vaaleanharmaa naaras,[2] jolla on siniset silmät.[3]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Saarnitassu on Varjoklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Konnahyppy.

Keltahampaan salaisuus

Kun Risatassu ja Karsipentu ovat tulossa oppilaiksi, Saarnitassu nähdään hyppäävän Konnahypyn ja Läiskäpilven luo. Hänestä tulee myöhemmin soturi nimeltä Saarnisydän, vaikka hänen seremoniaansa ei näytetä.
Saarnisydän liittyy Haaskalan rottapartioon muiden klaanitoveriensa kanssa ja Kivihammas mainitsee, että se on hänen ensimmäinen kertansa ja antaa hänelle neuvoja ennen kuin he lähtevät. Taistelun jälkeen Keltatassu huokaisee helpotuksesta, kun hän näkee Läiskäpilven ja Saarnisydämen palaavan. He molemmat kantavat rottaa leuoissaan.
Kun Kivihammas järjestää partioita, hän kallistaa korvaansa Saarnisydäntä, Kaurisloikkaa ja Konnahyppyä kohti, jotka nähdään kiireisen näköisinä syömässä tuoresaalista. Kun kissat lähtevät yhdessä Keltahampaan kanssa partioon, Saarnisydän kuiskaa, että hän toivoo, etteivät he mene liian lähelle Kaksijalkalaa ja ilmaisee huolensa kotikisujen kohtaamisesta. Keltahammas yrittää rauhoittaa häntä, mutta Saarnisydän ei ole vakuuttunut ja ihmettelee, mistä tietää mitä kotikisut aikovat. Hän vilkuilee ympärilleen ojennellen kynsiään kuin odottaisi taistelunhaluisen kotikisun ilmestyvän aluskasvillisuudesta. Saarnisydän kysyy Keltahampaalta, pelottiko häntä ja pelastiko Risaturkki hänet. Keltahammas ei tiedä miten vastata ja mumisee vastauksen, mutta Saarnisydän jatkaa että kotikisut taistelivat paremmin kuin hän oli kuvitellut. Hän jatkaa myös kysyen, mitkä taisteluliikkeet toimivat heitä vastaan parhaiten. Kaurisloikka kuitenkin palaa heidän luokseen ja käskee Saarnisydämen saalistaa saniaisten alta.
Saarnisydän nähdään ehdottamassa Rikkopennun emoksi Kettusydäntä, uskoen, että Kettusydän olisi voinut antaa Rikkopennun pois, koska hän on kunnianhimoinen varapäällikkyydestä. Hän lisää myös, että Kettusydän olisi voinut ajatella, että pennun hoitaminen olisi vienyt hänen mahdollisuutensa. Hän kysyy Sammakkohännältä, mitä mieltä hän on.
Kun pennut tulevat ensimmäistä kertaa ulos pentutarhasta, Saarnisydän nähdään seisovan Susiaskeleen kanssa vähän kauempana. Kun Keltahammas palaa parantajien kokoontumisesta, hän näkee Liskoraidan, Nokkostäplän ja Saarnisydämen vaihtavan kieliä.

Perhe ja suku

Veli:

Sammakkohäntä: Elossa (kirjassa Keltahampaan salaisuus)

Sisko:

Salamanteripilkku: Elossa (kirjassa Keltahampaan salaisuus)

Siskonpojat:

Ruskotassu: Elossa (kirjassa Myrsky nousee)
Märkäjalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikkupilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Mistä sitä tietää, mitä kotikisut aikovat. Niillä ei tunnu olevan mitään soturilakia."
—Saarnisydän kotikisuista Keltahampaan salaisuus, page 205
"Ne kotikisut taistelivat paremmin kuin olisin kuvitellut. Heillä ei kuitenkaan tunnu olevan mitään soturikoulutusta. Mitkä taisteluliikkeet sinusta toimivat heitä vastaan?"
—Saarnisydän hyökkäyksestä Keltahampaan salaisuus, page 205

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 205
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  3. 3,0 3,1 Keltahampaan salaisuus, sivu 106