FANDOM

Ruusukukka (engl. Rosepetal) on solakka, vaaleanruskea naaras.[3]

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Kolmikon mahti

Karkotus

Ruusupentu syntyy veljensä Konnapennun kanssa Kaunokaiselle ja Lukkikoivelle. Sanotaan, että vaikka he ovat pieniä, heillä on erittäin kova ääni. Lukkikoipi, heidän isänsä, ei tunnu tottuvan ajatukseen olla isä eikä hänellä ole aikaa käydä tapaamassa pentujaan.
Pähkinätassu sanoo pentujen olevan söpöjä ja toivoo Tulitähden antaisi hänen opettaa yhtä niistä, kun he tulevat oppilaiksi. Närhitassu vastaa että hän ei todennäköisesti olla sukulaisensa mestari.

Pimennys

Kun nokkoset pistävät Konnapentua, Ruusupennun veljeä, Närhitassu käskee Kaunokaista tarkistamaan Ruusupentu. Myöhemmin Leijonatassu sanoo Paatsamatassulle, että on vielä ikuisuus siihen, että Ruusupennusta ja Konnapennusta tulee oppilaita. Kun Ruusupentu kuulee ketun haukahduksen metsässä, hän säikähtää.
Kun Milli aloittaa poikimisen, Ruusupentu ja Konnapentu näyttävät olevan innoissaan, kysyen onko pentuja tullut jo. Kun Milli on synnyttänyt pennut, Ruusupentu kommentoi pentujen olevan todella söpöjä.
Taistelun aikana hänet nähdään lohduttamassa nuorempia pentuja, Kimalaispentua, Varpupentua ja Kukkapentua. Kun aurinko katoaa, Ruusukukka kysyy mihin aurinko meni. Hänet nähdään kyyristyneenä Pitkähännän vierelle odottaen kissaa, joka tulee hakemaan hänet alas Suurtasanteelta. Kun Leijonatassu tulee, hän sanoo ettei halua että häntä kannetaan. Hänet ja Konnapentu nähdään myöhemmin, kun Milli sairastuu valkoyskään. Pennut siirretään oppilaiden pesään, josta he ovat iloisia.

Pitkät varjot

Ruusupentu sairastuu viheryskään ja joutuu siirtymään hylättyyn kaksijalanpesään. Kaunokainen on hyvin hermostunut, mutta Hunajalehvä, joka on myös sairastunut, lupaa hoitaa pentua ja varmistaa, että hän palaa nopeasti takaisin. Palatessaan leiriin Ruusupentu hyppää kasaan kuivia lehtiä sanoen, että haluaa yllättää emonsa saamalla kiinni tuoresaalista. Paljastuu, että Lukkikoipi ja Kaunokainen eivät ole enää kumppaneita, koska Lukkikoipi ei välittänyt tarpeeksi pennuistaan.

Auringonnousu

Pentutarhan edessä Ruusupentu ja Konnapentu leikkivät Kaunokaisen katsoessa heitä.
Kun "Sol-partio" pysähtyy hevospaikassa, Pähkinähäntä kertoo Kaunokaisella olevan kaksi muuta pentua, Ruusupentu ja Konnapentu, lisäten että he ovat melko söpöjä.
Kaunokainen pyytää pentuja palaamaan pentutarhaan, mutta Ruusupentu vastustaa sanoen, että Tuuliklaani hyökkää, mutta hän on päällikkö ja taistelee heitä vastaan. Kaunokainen lupaa, että hän voi olla päällikkö seuraavana päivänä ja vie heidät pentutarhaan. Kun Lehtilampi ja Närhitassu tuovat kuolomarjoja leiriin tappamaan käärme, Ruusupentu ja muut pennut tulevat uteliaiksi punaisista marjoista. Kun Lehtilampi kertoo syyn kuolomarjojen tuomiseen ja sen, mitä tapahtuu jos he syövät niitä, Milli pyytää pentuja kuuntelemaan Lehtilampea. Ruusupentu sanoo, että he ovat varovaisia.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Tulitähti ilmoittaa Ruusukukan ja Konna-askeleen uusiksi sotureiksi kokoontumisessa. Kaikki paitsi Jokiklaani onnittelevat uusia sotureita. Paljastuu, että hänen mestarinsa oli Oravaliito, koska Tulitähti haluaa osoittaa luottavansa soturiin kaikesta tapahtuneesta huolimatta. Ruusukukka auttaa Marjanenää, joka on syöksynyt ohdakkeeseen partiossa. Myöhemmin Ruusukukka kertoo Kettuloikalle epäilevänsä järven kuivuuden syyksi kaksijalkoja, mutta myöhemmin paljastuu, että syynä olivat majavat.

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Novellit

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Ruusukukka ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Dovewing's Silence

Perimä

  • Ruusukukka on puoliksi erakko, koska hänen emonsa Kaunokainen oli erakko ennen kuin liittyi Myrskyklaaniin.

Perhe ja suku

Emo:

Kaunokainen: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Isä:

Lukkikoipi: Kuollut, tuntematon paikka

Veli:

Konna-askel: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuolet:

Marjanenä: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Hiiriviiksi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Siskopuoli:

Pähkinähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Sedät:

Päästäistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Koivuruska: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Kettuloikka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tädit:

Paatsamapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Havupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Jääpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäiti:

Lehväpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisä:

Tomuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Dovewing: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Ivypool: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Karkotus, hahmolista
  2. Neljäs oppilas, hahmolista
  3. Karkotus, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki