FANDOM

Ruoto (engl. Bone) on valtava,[2] arpinen,[3] mustavalkoinen kolli,[2] jolla on pitkät jalat, vihreät silmät,[4] arpi silmien välissä, leveät lavat[5] sekä kaulapanta, jossa on koirien hampaita ja kissojen kynsiä.[6]

Soturikissat

Pimeyden hetki

Ruoto, Veriklaanin "varapäällikkö", tapaa Järkäleen ja Tiikeritähden Veriklaanin alueen reunalla. Järkäle tervehtii häntä ja kysyy, hän muistaako hän hänet. Ruoto tuijottaa häntä kapein silmin hetken, kunnes sanoo, että hän oli sanonut lähtevänsä metsään paremman elämän toivossa. Hän astuu eteenpäin ja Järkäle upottaa kyntensä maahan. Hän selittää, että heillä on asiaa Ruoskalle. Ruoto tuhahtaa ja sanoo, ettei Ruoska halua tavata häntä. Sitten hän kysyy Järkäleeltä, kuka hänen toverinsa on.
Tiikeritähti esittelee itsensä ja ilmoittaa haluavansa neuvotella päällikön kanssa. Hän jatkaa myös sanoen, että keskustelee asiasta päällikön, ei rajapartion kanssa. Ruoto pörhistää turkkiaan, mutta Järkäle tunkeutuu heidän väliinsä ja sanoo, että Ruoskan täytyy kuulla asiasta, koska se voi koitua kaikkien eduksi. Ruoto epäröi hetken, mutta suostuu vaikka hänen katseensa on yhä vihamielinen.
Ruoto on paikalla Nelipuulla, Tiikeriklaanin, Leijonaklaanin ja Veriklaanin tapaamisessa. Tulitähti arvelee Ruodon olevan päällikkö tämän koon ja lihaksikkuuden takia. Kun Ruoska tappaa Tiikeritähden, Ruoto vetäytyy muun joukon kanssa. Ruoska ilmoittaa, että heillä on kolme päivää aikaa lähteä metsästä tai tapaavat Veriklaanin taistelussa.
Myöhemmin Korppitassu ja Ohra vierailevat Myrskyklaanissa. Ohra kertoo olleensa aikanaan Veriklaanin jäsen. Hän kertoo myös, että Ruoto on tavallaan varapäällikkö ja tekee Ruoskan likaiset työt. Ohra jatkaa, että Ruoto on melkein yhtä paha kuin Ruoska.
Leijonaklaanin ja Veriklaanin välisessä taistelussa Ruoto tappaa Valkomyrskyn. Tulitähti heittäytyy Ruodon kimppuun, joka hyppää taaksepäin törmäten Vatukkatassuun ja Saarnitassuun. Vatukkatassu loikkaa kollin selkään ja Saarnitassu puree tämän takajalkaa. Ruoto onnistuu rimpuilemaan irti kahden oppilaan otteesta, mutta saa uudelleen kimppuunsa Vatukkatassun ja Saarnitassun lisäksi Sulkatassun, Myrskytassun ja Keltatassun. Ruoto ei pysty päihittämään oppilaita, jotka kostivat Valkomyrskyn kuoleman.

Mangat

The Rise of Scourge

Kun Ruoto ja kissa nimeltä Brick saavat tietää kissasta nimeltä Tiny, joka tappoi koiran, he menevät etsimään häntä. Kun he löytävät niin sanotun koiran tappajan, he kysyvät, olivatko huhut todellisia; että pieni kissanpentu oli todella tappanut koiran.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Ruoto mainitaan Ohran tarinassa.

Cats of the Clans

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kun kysyttiin, onko Ruodon kaulapanta sateenkaaren värinen, Vicky vastasi, että hän oli ihmeissään kysymyksestä ja sanoi Ruodon kaulapannan olevan oikeasti tummansininen.

Kuvat

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki, sivu 281
  2. 2,0 2,1 2,2 Pimeyden hetki, hahmolista
  3. Pimeyden hetki, sivu 214
  4. Pimeyden hetki, sivu 9
  5. Pimeyden hetki, sivu 9
  6. Pimeyden hetki, sivu 216