FANDOM

Me otamme nyt tämän reviirin haltuumme. Alan hallita sekä metsää että kaupunkia. Ymmärrän silti, että tarvitsette harkinta-aikaa. Saatte kolme päivää poistumiseen - tai muuten saatte klaanini vastaanne. Odotan päätöstänne, kun neljännen päivän aamu sarastaa.

— Ruoska Tuuliklaanille ja Myrskyklaanille.[1]

Ruoska (engl. Scourge) on pieni musta kolli, jolla on yksi valkoinen käpälä[2] ja jäänsiniset silmät.[3] Hänellä on violetinvärinen[4] kaulapanta, jossa on koirien ja kissojen hampaita.[5]

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Kun Tiikeritassu, Siniturkki ja Ohdakekynsi ovat partioimassa Myrskyklaanin reviirillä, he törmäävät Tinyyn, joka esiintyy kirjassa nimeämättömänä. Ohdakekynnen rohkaisemana, Tiikeritassu rankaisee Tinya raa'asti rajan ylittämisestä. Hänen henkensä pelastuu Siniturkin ansiosta, joka estää oppilasta vahingoittamasta pentua enempää. Tiikeritassu murisee Tinylle, ettei tämä tule koskaan unohtamaan häntä.

Tulitähden tehtävä

Soturikissat

Pimeyden hetki

Ruoska on Veriklaanin päällikkö, joukko pannallisten kulkukissojen, jotka asuvat lähellä Kaksijalkalaa. Vaikka hän on hyvin pieni, hän tappaa kenet vain kuka asettuu häntä vastaan.
Kaksi kuuta myöhemmin koirien hyökkäyksestä Tiikeritähti ja Järkäle, joka on Veriklaanin entinen jäsen, matkustavat Kaksijalkalan läpi etsiäkseen Ruoskan. Ruoska ja hänen klaaninsa kutsutaan metsään, koska Tiikeritähti haluaa heidän auttamaan Tuuliklaanin ja Myrskyklaanin liittämistä Tiikeriklaaniin. Ruoska suostuu auttamaan häntä.
Kaksi kuuta myöhemmin Tiikeritähti johtaa Veriklaanin joukon metsään ja esittelee heidät metsän kissoille. Tiikeritähti käskee Veriklaanin hyökätä. Kun Ruoska sanoo Tiikeritähdelle, että hän ja hänen klaaninsa taistevat, kun hän käskee, Tiikeritähti hyökkää Ruoskan kimppuun kutsuen tätä petturiksi. Ruoska viiltää vahvistetuilla kynsillään leuasta häntään asti syvän viillon Tiikeritähdelle. Vamma on niin suuri, että edes Tähtiklaani ei pystynyt auttamaan, vaan Tiikeritähti kuolee yhdeksän kertaa. Ruoska päättää sitten, että metsästä tulisi Veriklaanin uusi koti. Hän sanoo Tulitähdelle, että heillä on kolme päivää aikaa päättää lähtevätkö he metsästä tai he kohtaavat taistelussa neljäntenä päivänä.
Tulitähti kieltäytyy ja päättää yhdistää kaikki metsän neljä klaania yhdeksi klaaniksi nimeltään Leijonaklaani. Leijonaklaani ja Veriklaani tapaavat taistelussa ja Ruoska tappaa Tulitähden vieden tämän ensimmäisen henkensä. Ruoska on yllättynyt, kun Tulitähti herää ja taistelee tämän kanssa säästäen Pilvihännän elämän. Tulitähti tajuaa, että Ruoskalla on vain yksi elämä, koska hän ei usko Tähtiklaaniin. Ruoska kuolee ja hänen varapäällikkönsä Ruoto myös, joka tappoi Valkomyrskyn. Ruoto kuoli oppilaiden toimesta. Veriklaani pelästyy Ruoskan kuolemasta ja lähtee pakoon. He pakenevat. Tuuliklaanin soturit ajavat heidän Ukkospolulle asti.

Uusi profetia

Auringonlasku

Tiikeritähti mainitsee Ruoskan Synkässä Metsässä. Hän sanoo Tulitähden luulevan voittaneensa hänet, kun Ruoska vei hänen 9 henkeään. Myös Keltaturkki mainitsee hänet lyhyesti. Hän sanoo olevansa iloinen, että Ruoska tappoi Tiikeritähden.
Haukkahalla mainitsee Ruoskan, kun hän syyttää Tulitähteä siitä, ettei hän estänyt Ruoskaa tappamasta Tiikeritähteä.

Kolmikon mahti

Auringonnousu

Kun Myrskyklaanin kissat keskustelevat, kuka haluaisi tappaa Saarniturkin, Leijonaroihu muistelee tarinoita, joita hän oli kuullut Ruoskasta ja ajattelee, että hän kuulosti kissalta, joka nautti tappamisesta.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Battles of the Clans

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Mangat

The Rise of Scourge

Manga kuvaa Ruoskan elämän kokonaisuudessaan. 

Ravenpaw's Path

A Clan in Need

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Ruoska vihasi pannassaan olevia koirien hampaita, koska ne haisivat pahalle ja vaikeuttivat tämän nieleskelyä, mutta hän ei tehnyt asialle mitään, koska hän halusi näyttää pelottavalta.
  • Ruoska ei liittynyt kuolemansa jälkeen Synkkään Metsään, koska hän ei uskonut Tähtiklaaniin.
  • Vickyn mielestä Ruoska ei aiheuttanut isänsä, Jakken, kuolemaa tai tappanut häntä.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Quince: Elossa (Erin Hunterin vahvistama)

Isä:

Jakke: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Veli:

Socks: Tuntematon tilanne

Sisko:

Ruby: Tuntematon tilanne

Velipuoli:

Tulitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuoli:

Prinsessa: Kuollut, ei kuoleman jälkeistä elämää

Sisaruspuolet:

Nimettömiä pentuja: Tuntemattomat tilanteet

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki, sivu 223
  2. 2,0 2,1 2,2 Pimeyden hetki, hahmolista
  3. Pimeyden hetki, sivu 11
  4. Katen blogi
  5. Pimeyden hetki, sivu 216