FANDOM

Rotta-arpi (engl. Ratscar) on arpinen, laiha, tummanruskea kolli, jolla on keltaiset hampaat, pitkä arpi selässä[2] ja revitty korva.

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Rotta-arpi on nyt Varjoklaanin klaaninvanhin.

Kolmikon mahti

Pimennys

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Pitkät varjot

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on oppilas, Päästäistassu.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on uusi oppilas, Mäntytassu.

Etäiset kaiut

Rotta-arpi on partiossa Mäntytassun, Tiikerisydämen ja Varishallan kanssa, kun Myrskyklaanin partio syyttää heitä rajan ylityksestä. Rotta-arpi kertoo, ettei yksikään Varjoklaanin kissa ole ylittänyt rajaa ja kysyy, yrittävätkö he aloittaa taistelun. Kun partio palaa, Rotta-arpi nähdään raportoimassa Mustatähdelle. Kokoontumisessa Rotta-arpi nähdään klaanitoveriensa vieressä, kun Varjoklaani ja Tuuliklaani alkavat väitellä rajoista.
Myöhemmin Rotta-arpi on partiossa Konnajalan kanssa, kun he löytävät Tulitähden, Vatukkakynnen ja Närhisulan, jotka haluavat puhua Mustatähdelle. Puhumisen jälkeen Rotta-arpi on yksi kissoista, jotka saattavat myrskyklaanilaiset rajalle.
Rotta-arpi taistelee myöhemmin Varjoklaanin ja Myrskyklaanin välisessä taistelussa. Hän yrittää taistella Murattitassua vastaan, mutta Murattitassu voittaa hänet Kukkasade avulla. Leijonaroihu nähdään heittävän Rotta-arven päin puuta. Ruosteturkin kuoleman jälkeen Okakynsi ravistaa Rotta-arven selästään sanoen, että taistelu on voitettu.

Yön kuiskaukset

Rotta-arpi on Pihlajakynnen vieressä taistelun jälkeen, kun he laskevat Ruosteturkin äsken kaivettuun hautaan. Hänet nähdään kysymässä, miten heidän pitäisi taistella kissoja vastaan, jotka lentävät puista kuin linnut.

Sign of the Moon

Rotta-arpi nähdään Synkän Metsän koulutuksessa.

The Forgotten Warrior

The Last Hope

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Novellit

Tigerclaw's Fury

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Triviaa

  • Arpi hänen selässään antoi hänelle soturinimensä.

Perhe ja suku

Sisko:

Lumilintu: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimennys, hahmolista
  2. Pimennys, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki