FANDOM

Rotta-arpi (engl. Ratscar) on arpinen, laiha, tummanruskea kolli, jolla on keltaiset hampaat, pitkä arpi selässä[1] ja revitty korva.[4]

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Rotta-arpi on nyt Varjoklaanin klaaninvanhin.

Tigerheart's Shadow

Kolmikon mahti

Pimennys

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Pitkät varjot

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on oppilas, Päästäistassu.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on uusi oppilas, Mäntytassu.

Etäiset kaiut

Rotta-arpi on partiossa Mäntytassun, Tiikerisydämen ja Varishallan kanssa, kun Myrskyklaanin partio syyttää heitä rajan ylityksestä. Rotta-arpi kertoo, ettei yksikään Varjoklaanin kissa ole ylittänyt rajaa ja kysyy, yrittävätkö he aloittaa taistelun. Kun partio palaa, Rotta-arpi nähdään raportoimassa Mustatähdelle. Kokoontumisessa Rotta-arpi nähdään klaanitoveriensa vieressä, kun Varjoklaani ja Tuuliklaani alkavat väitellä rajoista.
Myöhemmin Rotta-arpi on partiossa Konnajalan kanssa, kun he löytävät Tulitähden, Vatukkakynnen ja Närhisulan, jotka haluavat puhua Mustatähdelle. Puhumisen jälkeen Rotta-arpi on yksi kissoista, jotka saattavat myrskyklaanilaiset rajalle.
Rotta-arpi taistelee myöhemmin Varjoklaanin ja Myrskyklaanin välisessä taistelussa. Hän yrittää taistella Murattitassua vastaan, mutta Murattitassu voittaa hänet Kukkasateen avulla. Leijonaroihu nähdään heittävän Rotta-arven päin puuta. Ruosteturkin kuoleman jälkeen Okakynsi ravistaa Rotta-arven selästään sanoen, että taistelu on voitettu.

Yön kuiskaukset

Rotta-arpi on Pihlajakynnen vieressä taistelun jälkeen, kun he laskevat Ruosteturkin äsken kaivettuun hautaan. Hänet nähdään kysymässä, miten heidän pitäisi taistella kissoja vastaan, jotka lentävät puista kuin linnut.

Kuun merkki

Rotta-arpi nähdään Synkän Metsän koulutuksessa. Murattilampi ajattelee ettei ole yllättävää, että Rotta-arpi on Synkässä Metsässä, koska hän on aina näyttänyt epäluotettavalta. Haukkahalla käskee häntä hyökkäämään Kukkasateen kimppuun, joka on juuri saapunut Synkkään Metsään. Rotta-arpi on voittamassa taistelun kunnes Murattilampi puuttuu taisteluun ja työntää Rotta-arven pois Kukkasateen päältä.

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

Novellit

Tigerclaw's Fury

Paatsamalehden tarina

Rotta-arpi ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Arpi hänen selässään antoi hänelle soturinimensä.

Perhe ja suku

Sisko:

Lumilintu: Elossa (kirjassa River of Fire)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Pimennys, hahmolista
  2. Pitkät varjot, hahmolista
  3. Neljäs oppilas, hahmolista
  4. Kuun merkki, sivu 139