FANDOM

Rosohammas (engl. Jaggedtooth) on valtavan suuri, kellanpunainen raidallinen kolli, jolla on meripihkanväriset silmät ja leveä pää.

Soturikissat

Vaarallinen polku

Rosohammas ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on Varjoklaanin soturi ja Pihlajatassun mestari.

Pimeyden hetki

Rosohammas on yksi kissoista, joihin Tiikeritähti luottaa eniten.
Kiviturkin kuoleman jälkeen Rosohampaan nähdään vahtivan Tiikeriklaani vankilaa, jossa Usvajalka, Sulkatassu ja Myrskytassu ovat. Korppitassu, erakko, joka vierailee Myrskyklaanissa, jekuttaa Rosohampaan uskomaan Korppitassun olevan jokiklaanilainen, nyt tiikeriklaanilainen, soturi, jolla on viesti Tiikeritähdeltä: tämä tahtoo näkevän Rosohampaan heti ja että Korppitassu ottaa nyt vahtivuoron. Vaikkei Rosohammas tunnista Korppitassua, hän uskoo tätä ja lähtee jolloin Tulitähti, Harmaaraita ja Korppitassu pääsevät vapauttamaan Usvajalan, Sulkatassun ja Myrskytassun.
Kun Ruoska tappaa Tiikeritähden, Rosohammas päättää liittyä Veriklaaniin, kulkukissaryhmään, jota johtaa verenhimoinen päällikkö. Järkäle, Varjoklaanin soturi, sanoo että hänen tekisi mieli upottaa kyntensä Rosohampaaseen tämän petturuuden takia.
Leijoklaanin ja Veriklaanin välisessä taistelussa Rosohammas hyökkää Vatukkatassun, Myrskyklaanin oppilaan, kimppuun, mutta Keltatassu, Varjoklaanin oppilas, tulee puolustamaan veljeään. Rosohampaan nähdään pakenevan Nelipuulta.

Tigerstar and Sasha

Into the Woods

Rosohammas ja hänen oppilaansa, Pihlajatassu, ovat partiossa Tiikeritähden kanssa. Kun Tiikeritähti kysyy, mitä Pihlajatassu haistaa, tämä vastaa haistavansa ketun. Päällikkö sanoo Rosohampaan kouluttaneen Pihlajatassun hyvin ja tämä kiittää.
Seuraavana päivänä Rosohammas, Pihlajatassu ja Tiikeritähti ovat jälleen partiossa. Pihlajatassu kertoo haistavansa hajun taas, josta Rosohammas on samaa mieltä sanoen, että haju on tuore, mutta heikko. Sashan nähdessään he yrittävät hyökätä, mutta Tiikeritähti pysäyttää ja lähettää heidät leiriin.
Kun Sasha tulee Varjoklaanin leiriin, Ruosteturkki selittää hänelle, että hän, Mustajalka, Järkäle ja Rosohammas ovat aiemmin olleet kulkukissoja.

Novellit

Tigerclaw's Fury

Tiikerikynsi nimittää Snagin soturiksi samaan aikaan Mogwlin kanssa.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit