FANDOM

Ei Tähtiklaani minua yritä pysäyttää, senkin vanha katti. Olen tuonut sen klaanille kunniaa! Yrittäköön vain!

— Rikkotähti solvatessaan Keltahammasta.[1]

Rikkotähti (engl. Brokenstar) on laiha, valtava, tummanruskea raidallinen kolli[4], jolla on epätavallisen pitkä, paksu, repaleinen, sotkuinen, risainen turkki, pitkä selkä, leveät lavat, sokeat, kirkkaat meripihkanväriset silmät, arpinen, leveä, litteä naama, revenneet korvat, ja taittunut häntä.

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Keltahammas synnyttää Rikkopennun, Wishkitin ja Hopekitin leirin ulkopuolella. Keltahammas huomaa Rikkopennun kasvoilla vihaa ja pelko valtaa Keltahampaan. Hän kuitenkin heltyy pennulle ja vie sen leiriin Liskoraidalle. Liskoraita ei haluaisi pentuja, varsinkaan enää enempää, mutta Risaturkki saa hänet imettämään Rikkopentua.
Rikkopennusta tulee oppilas ja hän saa mestarikseen Yökarvan, johon hän ei ole tyytyväinen.
Kun Rikkohännästä tulee päällikkö, hän sanoo, että Varjoklaani tarvitsee enemmän sotureita. Hän tekee Myyrätassusta ja Sammaltassusta oppilaita alle kuuden kuun ikäisinä. Kun kettu tappaa Kehäkukkapennun ja Minttupennun, Rikkotähti syyttää Keltahammasta heidän kuolemastaan, jonka vuoksi Keltahammas karkotetaan Varjoklaanista.

Sinitähden tarina

Soturikissat

Villiin luontoon

Rikkotähti nähdään ensimmäisen kerran kokoontumisessa. Kokoontumisen aikana Myrskyklaanin kissat huomaavat kuinka pieniltä Varjoklaanin oppilaat näyttävät.
Kun päälliköt puhuvat, Rikkotähti vaatii muita klaaneja antamaan Varjoklaanille lisää reviiriä metsästykseen. Hän kertoo kuinka Tuuliklaani oli kieltäytynyt ja kuinka heidän piti ajaa heidät pois reviiriltään. Hän uhkaa tekevänsä muille samoin. Hän kysyy Väärätähdeltä ja Sinitähdeltä, antaisivatko he lisää reviiriä Varjoklaanille. Väärätähti hyväksyy ehdotuksen kysymättä muilta mitään, kun taas Sinitähti päätti keskustella klaaninsa kanssa ensin.
Myöhemmin Rikkotähti kertoo vaarallisesta kissasta. Jotkut Myrskyklaanin kissat uskovat kissan olevan Keltahammas, joka on tällä hetkellä Myrskyklaanin vanki ja entinen Varjoklaanin parantaja.
Myöhemmin Rikkotähti lähettää Arpinaaman Myrskyklaaniin varastamaan Hallaturkin neljä pentua. Arpinaama tappaa Täplälehden, kun tämä yrittää estää häntä. Samoihin aikoihin Keltahammas katoaa leiristä, ja jotkut Myrskyklaanin kissat uskovat Keltahampaan kaapanneen pennut ja lähteneen takaisin Varjoklaaniin. Tulitassu ja Harmaatassu menevät etsimään Keltahammasta Sinitähden käskystä. He löytävät Keltahampaan Varjoklaanin reviiriltä yksin etsiessään kadonneita pentuja. Keltahammas kertoi, että Rikkotähti oli aiemmin tuonut kaksi pentua Keltahampaalle, jotka olivat haavoittuneita. Hän oli tappanut pennut koulutuksessaan. Rikkotähti uskotteli pentujen emolle, että Keltahammas oli tappanut heidät.
Rikkotähden taistelussa Keltahammasta vastaan, hän kertoi kuinka oli tappanut Risatähden, oman isänsä, voidakseen johtaa Varjoklaania. Keltahammas on järkyttynyt. Hän kertoo Keltahampaalle, että Risatähti oli yhtä pehmeä kuin Keltahammas itse. Kissat voittivat Rikkotähden ja tämän seuraajat.

Tuli ja jää

Rikkotähti ja hänen seuraajansa hyökkäävät Myrskyklaaniin. Klaanissa on kuitenkin vain yksi soturi, Tulisydän.
Kaikki muut kissat pakenevat, paitsi Arpinaama. Harmaaraita surmaa hänet, ja Rikkotähti jää Myrskyklaaniin leiriin, sillä sokeutui Keltahampaan toimesta.
Sinitähti päättää pitää Rikkotähden vankinaan. Rikkotähden nimi vaihdetaan Rikkohännäksi. Tulisydän kysyy Keltahampaalta, miksei hän tappanut Rikkohäntää, jolloin Keltahammas kertoo, että hänellä oli kielletty suhde Risatähteen, jonka seurauksena hän synnytti kolme pentua, joista kaksi kuoli synnytyksen jälkeen. Keltahammas kertoi, että hänen rangaistuksensa ei ollut se, että kaksi pentua kuoli, vaan se, että Rikkohäntä selviytyi.

Salaisuuksien metsä

Tappion jälkeen Rikkohäntä on vieläkin Myrskyklaanissa vankina. Myrskyklaanin oppilas Nopsatassu kertoo muutamalle varjoklaanilaisille vahingossa Rikkohännästä, joka on vankina Myrskyklaanissa. Sana leviää nopeasti, ja Tuuliklaanin ja Varjoklaanin päälliköt ovat raivoissaan, käskien Myrskyklaania tappamaan Rikkohännän.
Sinitähti kieltäytyy, jonka vuoksi Tuuliklaani ja Varjoklaani hyökkäävät Myrskyklaaniin, yrittäen tappaa Rikkohännän. Myrskyklaani kuitenkin voittaa taistelun.
Pian sen jälkeen Tiikerikynsi hyökkää Rikkohännän ja hänen seuraajiensa avustuksella Myrskyklaaniin ja yrittää tappaa Sinitähden. On ilmeistä, että hän suunnitteli hyökkäyksen Rikkohännän kanssa. Keltahammas on surullinen kun tajuaa, että Myrskyklaani ei ole turvassa ennen kuin Rikkohäntä on kuollut. Taistelun jälkeen Keltahammas kertoo Rikkohännälle antavansa hänelle yrttejä kipuun, mutta todellisuudessa ne olivat kuolomarjoja. Keltahammas kertoo Rikkohännällä olevansa hänen emonsa samalla, kun Rikkohäntä syö kuolomarjoja.
Kun Rikkohäntä kuulee Keltahampaan sanat, hän kuolee ja menettää viimeisen henkensä. Keltahammas ei tiedä, että Tulisydän näki tapahtuman. Hän valehtelee Tulisydämelle Rikkohännän kuolleen vammoihinsa, sillä ei halua jäädä kiinni oman poikansa murhaamisesta.

Uusi profetia

Auringonlasku

Paljastuu, että Rikkotähti on Synkässä Metsässä. Tiikeritähti sanoo Mustaraidalle, että Rikkotähti ei vastaa hänelle, koska kissat jotka asuvat Synkässä Metsässä kulkevat yksin.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Synkän Metsän soturi on paikalla, kun Närhisulka tapaa Unikkohallan Kuulammella. Hänen nimeään ei mainita, mutta on mahdollista että se on Rikkotähti, koska kissa oli tummanruskea, jolla oli taitutnut häntä. Tämä vahvistetaan myöhemmin, kun häntä kiusataan siitä, että epäonnistui Närhisulan hiljentämisessä. Rikkotähti taistelee Viimaturkin rinnalla, kun tuuliklaanilainen yrittää tappaa Närhisulan ja Unikkohallan. Paikalle saapunut Tähtiklaanin soturi, Hunajalehvä, auttaa Närhisulkaa ja ajaa viholliset pois.
Myöhemmin Rikkotähti saapuu Tiikeritähden ja Haukkahallan kanssa Myrskyklaanin pentutarhaan katsomaan nälkäisinä uusia pentuja, Cherrykitiä ja Molekitiä. Närhisulka ja Leijonaroihu näkevät heidät.

Etäiset kaiut

Rikkotähti kritisoi Haukkahallan ja Viimaturkin harjoittelua. Vastineeksi siitä Haukkahalla pilkkaa häntä epäonnistumisesta hiljentää Närhisulka. Rikkotähti puolustautuu sanomalla, ettei uskonut Tähtiklaanin taistelevan niin kovin pelastaakseen parantajan. Haukkahalla kertoo hänelle, ettei koskaan kannata aliarvioida vihollista.

Yön kuiskaukset

Synkän Metsän kokoontumisessa Murattitassu näkee Rikkotähden varjoissa kivimuurin alapuolella.

Kuun merkki

Rikkotähti keskeyttää erään Haukkahallan koulutuksen, tuomalla uuden kissan Synkkään Metsään. Ivypool kauhistuu tunnistaessaan Blossomfallin, Harmaaraidan tyttären ja Myrskyklaanin soturin. Rikkotähti toivottaa hänet tervetulleeksi Synkän Metsän uudeksi oppilaaksi.

Unohdettu soturi

The Last Hope

A Vision of Shadows

Thunder and Shadow

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Battles of the Clans

Cats of the Clans

Code of the Clans

Mangat

The Rise of Scourge

Triviaa

Perimä

  • Rikkotähdellä on kotikisun verta, koska hänen isoisänsä, Henkka, oli kotikisu.

Kiinnostavaa tietoa

  • Rikkotähden emo, Keltahammas, nimesi hänet sen mukaan, miltä hänestä tuntui joutuessaan jättämään hänet, mutta hän tiesi myös sen, että kissat luulisivat nimen tulevan taittuneesta hännästä.
  • Rikkotähden suurin pelko oli menettää muiden kissojen kunnioitus häneen.
  • Rikkotähti on vanhempi kuin Tiikeritähti[5].

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Keltahammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoemo:

Liskoraita: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Risatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Hopekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Wishkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottosisko:

Takkutakiainen: Kuollut, Synkän Metsän jäsen

Ottoveljet:

Kaurisjalka: Kuollut, Synkän Metsän jäsen
Nuhanenä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäidit:

Kirkaskukka: Kuollut, Synkän Metsän jäsen
Sulkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Henkka: Kuollut, tuntematon paikka
Saniaisjalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sedät:

Karsituuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pähkinäviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Minttupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tädit:

Kehäkukkapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pihlajamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Tynkähäntä: Kuollut, Synkän Metsän jäsen
Tuhkaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 461
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 313
  3. Keltahampaan salaisuus, sivu 343
  4. Villiin luontoon, hahmolista
  5. Vickyn Facebook-sivu