Wikia

Soturikissat Wiki

Rikkotähti

Keskustelu0
687sivua
tässä wikissä

Rikkotähti (engl. Brokenstar) on pitkäkarvainen, tummanruskea raidallinen kolli[1],lisäksi sokea sekä taittunut häntä.

Rikkotähti

CCBrokenstar.jpg

Lojaalius
Nykyinen Luopio
Ennen Varjoklaani, Myrskyklaani
Kuolema
Kuolinsyy Keltahampaan ja marjojen tappama
Kuoleman jälkeinen elämä Pimeyden metsä (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Nimet
Pentu Rikkopentu
Oppilas Rikkotassu
Soturi Rikkohäntä
Varapäällikkö Rikkohäntä
Päällikkö Rikkotähti
Luopio Rikkotähti
Klaaninvanhin Rikkohäntä
Perhe
Emo Keltahammas
Isä Risatähti
Siskot Wishkit, Hopekit
Päällikön asema
Edeltäjä Risatähti
Seuraaja Yötähti
Varapäällikön asema
Edeltäjä Cloudpelt
Seuraaja Mustajalka
Koulutus
Mestarit Yötähti, Risatähti
Oppilaat Tynkähäntä, Mosspaw, Volepaw
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Yellowfang's Secret, Secrets of the Clans, Sinitähden tarina, Villiin luontoon, The Rise of Scourge, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä
Kuolleena Sunset, The Fourth Apprentice, Fading Echoes, Night Whispers, Sign of the Moon, The Forgotten Warrior, The Last Hope

Soturikissat Muokkaa

Villiin luontoon Muokkaa

Rikkotähti nähtiin ensimmäisen kerran kokoontumisessa. Kokoontumisen aikana Myrskyklaanin kissat huomasivat kuinka pieniltä Varjoklaanin oppilaat näyttivät.
Kun päälliköt puhuivat, Rikkotähti vaati muita klaaneja antamaan Varjoklaanille lisää reviiriä metsästykseen. Hän kertoi kuinka Tuuliklaani oli kieltäytynyt ja kuinka heidän piti ajaa heidät pois reviiriltään. Hän uhkaa tekevänsä muille samoin. Hän kysyy Väärätähdeltä ja Sinitähdeltä, antaisivatko he lisää reviiriä Varjoklaanille. Väärätähti hyväksyy ehdotuksen kysymättä muilta mitään, kun taas Sinitähti päätti keskustella klaaninsa kanssa ensin.
Myöhemmin Rikkotähti kertoo vaarallisesta kissasta. Jotkut Myrskyklaanin kissat uskovat kissan olevan Keltahammas, joka on tällä hetkellä Myrskyklaanin vanki ja entinen Varjoklaanin parantaja.
Myöhemmin Rikkotähti lähetti Arpinaaman Myrskyklaaniin varastamaan Hallaturkin neljä pentua. Arpinaama tappoi Täplälehden, kun tämä yritti pysäyttää hänet. Pian tapahtuman jälkeen, Keltahammas oli kadonnut leiristä, ja jotkut Myrskyklaanin kissat uskoivat Keltahampaan kaapanneen pennut ja lähteneen takaisin Varjoklaaniin. Tulitassu ja Harmaatassu menevät etsimään Keltahammasta Sinitähden käskystä. He löytävät Keltahampaan Varjoklaanin reviiriltä yksin etsiessään kadonneita pentuja. Keltahammas kertoi, että Rikkotähti oli aiemmin tuonut kaksi pentua Keltahampaalle, jotka olivat haavoittuneita. Hän oli tappanut pennut koulutuksessaan. Rikkotähti uskotteli pentujen emolle, että Keltahammas oli tappanut heidät.
Rikkotähden taistelussa Keltahammasta vastaan, hän kertoi kuinka oli tappanut Risatähden, oman isänsä, voidakseen johtaa Varjoklaania. Keltahammas on järkyttynyt. Hän kertoo Keltahampaalle, että Risatähti oli yhtä pehmeä kuin Keltahammas itse. Kissat voittivat Rikkotähden ja tämän seuraajat.

Tuli ja jää

Rikkotähti ja hänen seuraajansa hyökkäävät Myrskyklaaniin. Klaanissa on kuitenkin vain yksi soturi, Tulisydän.
Kaikki muut kissat pakenivat, paitsi Arpinaama. Harmaaraita surmasi hänet, ja Rikkotähti joka sokeutui Keltahampaan toimesta.
Sinitähti päättää pitää Rikkotähden vankinaan. Rikkotähden nimi vaihdetaan Rikkohännäksi. Tulisydän kysyy Keltahampaalta, miksei hän tappanut Rikkohäntää, jolloin Keltahammas kertoo, että hänellä oli kielletty suhde Risatähteen, jonka seurauksena hän synnytti kolme pentua, joista kaksi kuoli synnytyksen jälkeen. Keltahammas kertoi, että hänen rangaistuksensa ei ollut se, että kaksi pentua kuoli, vaan se, että Rikkohäntä selviytyi.

Salaisuuksien metsä Muokkaa

Tappion jälkeen, Rikkohäntä on vieläkin Myrskyklaanissa vankina. Myrskyklaanin oppilas Nopsatassu kertoi muutamalle Varjoklaanilaisille vahingossa Rikkohännästä, joka oli vankina Myrskyklaanissa. Sana leviää nopeasti, ja Tuuliklaanin ja Varjoklaanin päälliköt ovat raivoissaan, käskien Myrskyklaania tappamaan Rikkohännän.
Sinitähti kieltäytyy, jonka vuoksi Tuuliklaani ja Varjoklaani hyökkäävät Myrskyklaaniin, yrittäen tappaa Rikkohännän. Myrskyklaani kuitenkin voittaa taistelun.
Pian sen jälkeen Tiikerikynsi hyökkää Rikkohännän ja hänen seuraajiensa avustuksella Myrskyklaaniin ja yrittää tappaa Sinitähden. On ilmeistä, että hän suunnitteli hyökkäyksen Rikkohännän kanssa. Keltahammas on surullinen kun tajuaa, että Myrskyklaani ei ole turvassa ennen kuin Rikkohäntä on kuollut. Taistelun jälkeen, Keltahammas kertoo Rikkohännälle antavansa hänelle yrttejä kipuun, mutta todellisuudessa ne olivat Kuolomarjoja. Keltahammas kertoo Rikkohännällä olevansa hänen äitinsä samalla, kun Rikkohäntä syö Kuolomarjoja.
Kun Rikkohäntä kuulee Keltahampaan sanat, hän kuolee ja menettää viimeisen henkensä. Keltahammas ei tiedä, että Tulisydän näki tapahtuman. Hän kertoo Tulisydämelle Rikkohännän kuolleen vammoihinsa.

Uusi profetia Muokkaa

Auringonlasku Muokkaa

Paljastuu, että Rikkotähti on Pimeyden Metsässä. Tiikeritähti sanoo Mustaraidalle, että Rikkotähti ei vastaa hänelle, koska kissat jotka asuvat Pimeyden Metsässä kulkevat yksin.

Omen of the Stars Muokkaa

The Fourth Apprentice Muokkaa

Fading Echoes Muokkaa

Night Whispers Muokkaa

Sign of the Moon Muokkaa

The Forgotten Warrior Muokkaa

The Last Hope Muokkaa

Erikoisseikkailut Muokkaa

Yellowfang's Secret Muokkaa

Sinitähden tarina Muokkaa

Field Guidet Muokkaa

Battles of the Clans Muokkaa

Cats of the Clans Muokkaa

Code of the Clans Muokkaa

Secrets of the Clans Muokkaa

Mangat Muokkaa

The Rise of Scourge Muokkaa

TriviaaMuokkaa

  • Rikkotähden emo, Keltahammas, nimitti hänet sen mukaan, miltä hänestä tuntui joutuessaan jättämään hänet.

Perimä Muokkaa

  • Rikkotähdellä on kotikisun verta, koska hänen isoisänsä, Hal, oli kotikisu.

PerheMuokkaa

Emo:

Keltahammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Risatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Hopekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Wishkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sijaisäiti:

Lizardstripe: Kuollut

Ottoveljet:

Deerfoot: Kuollut
Nuhanenä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottosisko:

Tangleburr: Kuollut

Sedät:

Scorchwind: Kuollut
Nutwhisker: Kuollut
Mintkit: Kuollut

Tädit:

Marigoldkit: Kuollut
Rowanberry: Kuollut

Serkut:

Tynkähäntä: Kuollut
Tuhkaturkki: Kuollut

Isoäidit:

Kirkaskukka: Kuollut
Sulkamyrsky: Kuollut

Isoisät:

Hal: Kuollut
Saniaisjalka: Kuollut

Lainaukset Muokkaa

Lähteet ja sitaatit Muokkaa

  1. Villiin luontoon, sivu 5

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki