Wikia

Soturikissat Wiki

Rikkotähti

Keskustelu0
675sivua
tässä wikissä

Rikkotähti (engl. Brokenstar) on pitkäkarvainen, tummanruskea raidallinen kolli[1],lisäksi sokea sekä taittunut häntä.

Rikkotähti

CCBrokenstar.jpg

Lojaalius
Nykyinen Luopio
Ennen Varjoklaani, Myrskyklaani
Kuolema
Kuolinsyy Keltahampaan ja marjojen tappama
Kuoleman jälkeinen elämä Pimeyden metsä (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Nimet
Pentu Rikkopentu
Oppilas Rikkotassu
Soturi Rikkohäntä
Varapäällikkö Rikkohäntä
Päällikkö Rikkotähti
Luopio Rikkotähti
Klaaninvanhin Rikkohäntä
Perhe
Emo Keltahammas
Isä Risatähti
Siskot Kaksi nimeämätöntä siskoa
Päällikön asema
Edeltäjä Risatähti
Seuraaja Yötähti
Varapäällikön asema
Edeltäjä Cloudpelt
Seuraaja Mustajalka
Koulutus
Mestarit Yötähti, Risatähti
Oppilaat Tynkähäntä, Mosspaw, Volepaw
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Yellowfang's Secret, Secrets of the Clans, Bluestar's Prophecy, Villiin luontoon, The Rise of Scourge, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä
Kuolleena Sunset, The Fourth Apprentice, Fading Echoes, Night Whispers, Sign of the Moon, The Forgotten Warrior, The Last Hope

Soturikissat Muokkaa

Villiin luontoon Muokkaa

Rikkotähti nähtiin ensimmäisen kerran Kokoontumisessa. Kokoontumisen aikana Myrskyklaanin kissat huomasivat kuinka pieniltä Varjoklaanin oppilaat näyttivät.

Kun päälliköt puhuivat, Rikkotähti vaati muita klaaneja antamaan Varjoklaanille lisää reviiriä metsästykseen. Hän kertoi kuinka Tuuliklaani oli kieltäytynyt ja kuinka heidän piti ajaa heidät pois reviiriltään, hän uhkaa tekevänsä muille samoin. Hän kysyy Väärätähdeltä ja Sinitähdeltä antamaan lisää reviiriä Varjoklaanille. Väärätähti hyväksyy ehdotuksen kysymättä muilta mitään, kun taas Sinitähti päätti keskustella klaaninsa kanssa ensin.

Myöhemmin Rikkotähti kertoo vaarallisesta kissasta. Jotkut Myrskyklaanin kissat uskovat kissan olevan Keltahammas joka on tällä hetkellä Myrskyklaanin vanki ja entinen Varjoklaanin parantaja.

Rikkotähti myöhemmin lähetti Arpinaaman Myrskyklaaniin varastamaan Hallaturkin neljä pentua. Arpinaama tappoi Täplälehden, kun tämä yritti pysäyttää hänet. Pian tapahtuman jälkeen, Keltahammas oli kadonnut leiristä ja  jotkut Myrskyklaanin kissat uskoivat Keltahampaan kaapanneen pennut ja lähteneen takaisin Varjoklaaniin. Tulitassu ja Harmaatassu menevät etsimään Keltahammasta Sinitähden käskystä. He löytävät Keltahampaan Varjoklaanin reviiriltä yksin etsien kadonneita pentuja. Keltahammas kertoi, että Rikkotähti oli tuonut kaksi pentua Keltahampaalle ja pennut olivat haavoittuneita. Hän oli tappanut pennut koulutuksessaan. Rikkotähti uskotteli pentujen emolle, että Keltahammas oli tappanut pennut.

Rikkotähden taistelussa Keltahammasta vastaan, hän kertoi kuinka oli tappanut Risatähden oman isänsä voidakseen johtaa Varjoklaania. Keltahammas on järkyttynyt. Hän kertoo Keltahampaalle, että Rikkotähti oli yhtä pehmeä kuin Keltahammas itse. Kissat voittivat Rikkotähden ja tämän seuraajat.

Tuli ja jää

Rikkotähti ja hänen seuraajansa hyökkäävät Myrskyklaaniin. Klaanissa on kuitenkin vain yksi soturi Tulisydän.

Kissat pakenivat, paitsi Arpinaama, jonka tappoi Harmaaraita ja Rikkotähti joka sokeutui Keltahampaan toimesta.

Sinitähti päättää pitää Rikkotähden vankinaan ja hän päättää, että Rikkotähden nimi vaihdetaan Rikkohännäksi. Tulisydän kysyy Keltahampaalta, miksei hän tappanut Rikkohäntää ja Keltahammas kertoo, että hänellä oli kielletty suhde Risatähteen, jonka seurauksena hän synnytti kolme pentua, joista kaksi kuoli synnytyksen jälkeen. Hän kertoi, että hänen rangaistuksensa ei ollut se, että kaksi pentua kuoli vaan se, että Rikkohäntä selviytyi.

Salaisuuksien metsä Muokkaa

Tappion jälkeen, Rikkohäntä on vieläkin Myrskyklaanissa vankina. Myrskyklaanin oppilas Nopsatassu kertoi muutamalle Varjoklaanilaisille vahingossa Rikkohännästä, joka oli vankina Myrskyklaanissa. Sana pian leviää ja Tuuliklaanin ja Varjoklaanin päälliköt ovat raivoissaan ja käskevät Myrskyklaania tappamaan Rikkohännän.

Sinitähti kieltäytyy ja Tuuliklaani ja Varjoklaani hyökkäävät Myrskyklaaniin ja yrittävät tappaa Rikkohännän. Myrskyklaani kuitenkin voittaa taistelun.

Pian sen jälkeen Tiikerikynsi hyökkää Rikkohännän ja hänen seuraajiensa avustuksella ja yrittää tappaa Sinitähden. On ilmeistä, että hän suunnitteli hyökkäyksen Rikkohännän kanssa ja Keltahammas on surullinen, kun tajuaa, että Myrskyklaani ei ole turvassa ennenkuin Rikkohäntä on kuollut. Taistelun jälkeen, hän kertoi Rikkohännälle antavansa hänelle kipuun yrttejä, jotka olivat todellisuudessa Kuolomarjoja. Keltahammas kertoo Rikkohännällä olevansa tämän äiti, samalla kun RIkkohäntä syö Kuolomarjoja.

Kun hän kuulee uutiset hän kuolee ja menettää viimeisensä hengen.Keltahammas ei tiedä, että Tulisydän näki tapahtuman ja hän kertoo Tulisydämelle, että Rikkohäntä kuoli vammoihinsa.

Uusi profetia Muokkaa

Sunset Muokkaa

Paljastuu, että Rikkotähti on Pimeyden Metsässä. Tiikeritähti sanoo Mustaraidalle, että Rikkotähti ei vastaa hänelle, koska kissat jotka asuvat Pimeyden Metsässä kulkevat yksin.

Omen of the Stars Muokkaa

The Fourth Apprentice Muokkaa

Fading Echoes Muokkaa

Night Whispers Muokkaa

Sign of the Moon Muokkaa

The Forgotten Warrior Muokkaa

The Last Hope Muokkaa

Erikoisseikkailut Muokkaa

Yellowfang's Secret Muokkaa

Bluestar's Prophecy Muokkaa

Field Guidet Muokkaa

Battles of the Clans Muokkaa

Cats of the Clans Muokkaa

Code of the Clans Muokkaa

Secrets of the Clans Muokkaa

Mangat Muokkaa

The Rise of Scourge Muokkaa

TriviaaMuokkaa

  • Hänen äitinsä Keltahammas nimitti hänet sen mukaan miltä hänestä tuntui, kun hän joutui jättämään hänet.

Perimä Muokkaa

  • Rikkotähdellä on kotikisun verta, koska hänen isoisänsä, Hal, oli kotikisu.

PerheMuokkaa

Emo:

Keltahammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Risatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Kaksi nimeämätöntä siskoa: Kuolleet, Tähtiklaanin jäseniä

Sijaisäiti:

Lizardstripe: Kuollut

Ottoveljet:

Deerfoot: Kuollut
Nuhanenä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottosisko:

Tangleburr: Kuollut

Sedät:

Scorchwind: Kuollut
Nutwhisker: Kuollut
Mintkit: Kuollut

Tädit:

Marigoldkit: Kuollut
Rowanberry: Kuollut

Serkut:

Tynkähäntä: Kuollut
Tuhkaturkki: Kuollut

Isoäidit:

Kirkaskukka: Kuollut
Featherstorm: Kuollut

Isoisät:

Hal: Kuollut
Brackenfoot: Kuollut

Sitaatit Muokkaa

Lähteet Muokkaa

  1. Villiin luontoon, sivu 5

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki