FANDOM

Raetähti (engl. Hailstar) on valtava, harmaa kolli,[2] jolla on paksu[2] ja sileä turkki,[3] iso pää,[4] leveät lavat[5], vankat lihakset, ja keltaiset silmät.[6]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Raetähti pyytää anteeksi myöhästymistään kokoontumisesta.

Keltahampaan salaisuus

Raetähti nähdään lyhyesti kokoontumisessa ilmoittamassa hyvästä uutisesta.

Väärätähden lupaus

Raetähti kuolee rottien hyökkäyksessä ja Vääräleuasta tulee päällikkö.

Sinitähden tarina

Raetähti on Jokiklaanin päällikkö, joka esiintyy kokoontumisessa. Toisen kokoontumisen aikaan hän tuo klaaninsa myöhässä ja syyttää siitä huonoa säätä. Myöhemmin yöllä hän ilmoittaa uuden soturin, Tammisydämen. Raetähti kertoo muille klaaneille, että kaksijalat ovat lopettaneet Jokiklaanin häiritsemisen ja että kalastus on edelleen hyväa, jäästä huolimatta.
Raetähti nähädän useita kertoja järjestämässä hyökkäyksiä Aurinkokiville, jotta he voisivat saada ne takaisin, ja vaikka hän epäonnistui ensimmäisellä kerralla, hän myöhemmin varasti kivet ilman taistelua Myrskyklaanin kanssa. Paljon myöhemmin, kun Aurinkotähdestä tulee Myrskyklaanin päällikkö, hän vie partion Jokiklaanin leiriin ja vakuuttaa Raetähden luopumaan Aurinkokivistä ilman taistelua.
Raetähti menettää viimeisen henkensä rotanpuremasta ja Vääräleuasta tulee Jokiklaanin päällikkö.

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Tarinassa "The Lost Kits" Raetähti päättää hakea Okrahännän pennut takaisin Tuuliklaanilta.

Code of the Clans

Kun kaksi Myrskyklaanin soturia, Kirjohäntä ja Valkosilmä putoavat jokeen yrittäessään kalastaa, Pöllöturkki vetää Kirjohännän joesta, kun taas Raetähti pelastaa Valkosilmän. Kirjohäntä ajattelee kuinka paljon vaivaa he tulevat aiheuttamaan sen jälkeen, kun Jokiklaanin päällikkö on pelastanut heidät.

The Ultimate Guide

Hänet on mainittu Väärätähden sivulla, että rottien metsästys läheisellä tilalla johti Raetähden kuolemaan.

Novellit

Goosefeather's Curse

Hailstep ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hän on Jokiklaanin varapäällikkö.

Triviaa

Virheet

  • Raetähti on mainittu virheellisesti sinisillä silmillä.
  • Häntä on virheellisesti kutsuttu Tuuliklaanin päälliköksi.
  • Keltahampaan salaisuudessa Raetähti nähdään raportoimassa Jokiklaanista kokoontumisessa, vaikka hänen pitäisi olla kuollut.

Perhe ja suku

Puoliso:

Kaiku-usva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Myyräkynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kuoriaisnenä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Kukkatomu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojanpoika:

Ruohopentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantytär:

Repopentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Sinitähden tarina, hahmolista
  2. 2,0 2,1 2,2 Väärätähden lupaus, hahmolista
  3. Väärätähden lupaus, sivu 426
  4. Väärätähden lupaus, sivu 155
  5. Väärätähden lupaus, sivu 64
  6. Väärätähden lupaus, sivu 21