FANDOM

Minä olen uskollinen Myrskyklaanille, mutten missään tapauksessa luopuisi heimoni minulle antamasta nimestä.

— Puro uskollisuudestaan Myrskyklaanille.[1]

Puro Jossa Pikkukalat Uivat eli Puro (engl. Brook Where Small Fish Swim) on notkea, sulavalinjainen, ruskea raidallinen naaras, jolla on pehmeä turkki, harmaat silmät ja revitty korva.

Uusi profetia

Kuunnousu

Puro seuraa Kielekettä putoukseen ajautuneiden klaanikissojen luokse. Puro kysyy Kielekkeeltä, onko Myrskyturkki se kissa. Myrskyturkki on hämmentynyt kysymyksestä. Puro sanoo, että he ovat tervetulleita jos ovat ystäviä.

Aamunkoi

Iltahämärä

Puro ja Myrskyturkki saapuvat Myrskyklaaniin juuri mäyrien hyökkäyksen jälkeen. He kauhistelevat sekasortoa leirissä.

Auringonlasku

Puro ja Myrskyturkki päättävät jäädä vähäksi aikaa Myrskyklaaniin auttamaan sitä korjaamaan leiriä mäyrien jälkeen.
Myöhemmin he päättävät lähteä Jokiklaaniin. Puro aikoo tulla soturiksi.
Kokoontumisessa vastahakoinen Perhonsiipi kertoo näystään. Näky näyttää kaksi erilaista kiveä vedessä. Lopulta vesi vie kivet mukanaan. Haukkahalla sanoo kivien olevan Puro ja Myrskyturkki.
Myöhemmin Vatukkakynsi tutkii järveä Tulitähden käskystä. Hän näkee Varjoklaanin reviiriltä, miten Puro jahtaa oravaa ja nappaa sen hieman rajan toisella puolella. Haukkahalla huomaa hänet ja vie Puron takaisin leiriin. Muutama Jokiklaanin kissa väittää, ettei Puron pitäisi olla Jokiklaanissa, koska hän ei tiedä soturilakia eikä osaa noudattaa sitä. Yhtäkkiä Myrskyturkki hyökkää Haukkahallan kimppuun. Leoparditähti karkottaa Myrskyturkin ja Puron Jokiklaanista.
Vatukkakynsi näkee kaiken ja lupaa viedä heidät takaisin Myrskyklaaniin. Tulitähti hyväksyy heidät Myrskyklaaniin.

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Karkotus

Pimennys

Tähtien enne

Kuun merkki

Klaanien kirjat

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Leafpool's Wish

Puro ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu heimokissoihin.

Triviaa

Virheet

  • Puron silmät on mainittu useita kertoja meripihkanvärisinä.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Kuollut, tuntematon paikka

Veljet:

Hyökkäävän Kotkan Kynsi: Elossa (kirjassa Kuun merkki)
Terävistä Kivistä Näkijä: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Kumppani:

Myrskyturkki: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Poika:

Mänty Joka Tarraa Kallioon: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Tytär:

Kiuru Joka Laulaa Aamulla: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden joki, sivu 92