FANDOM

Ajat muuttuvat. Voisiko olla, että myös Tähtiklaanin tahto on muuttunut? Se antoi kullekin klaanille taidot, joita ne tarvitsevat selvitäkseen omalla reviirillään. Jokiklaanin kissat uivat hyvin. Myrskyklaani on hyvä vaanimaan riístaa kasvien joukossa. Taivasklaanin jäsenet osaavat hypätä puihin, koska heidän reviirillään ei ole paljonkaan näkösuojaa. Eikö se tarkoita myös sitä, että yhdenkään klaanin ei ole tarkoitus elää toisen reviirillä?

— Punatähti Pilvitähdelle.[1]

Punatähti (engl. Redstar) on lihaksikas[3] tumman kellanpunainen kolli,[2] jolla on keltaiset silmät.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Punatähti on muinaisen Myrskyklaanin päällikkö.
Punatähti nähdään ensimmäisen kerran kokoontumisessa puhumassa kohteliaasti Koivutähdelle, Jokiklaanin päällikölle. Hän huomaa ensimmäisenä myöhässä saapuvan Taivasklaanin. Punatähti on järkyttynyt Pilvitähden kertoessa kaksijaloista, jotka tuhoavat Taivasklaanin reviirin. Kun Pilvitähti pyytää muilta klaaneilta apua, Punatähti kieltäytyy ja sanoo, että vaikka saalista on runsaasti viherlehden vuoksi, Myrskyklaani ei voi jakaa alueita lehtikatona. Hän on ensimmäinen, joka ehdottaa Taivasklaanin lähtemistä metsästä. Punatähti uskoo, että Tähtiklaanin tahto on muuttunut, koska se antoi kullekin klaanille taidon selviytyä klaanin omalla alueella, ei toisen klaanin. Kun Pilvitähti lähtee klaaninsa kanssa, Punatähti toivottaa heille onnea. Pilvitähti kuitenkin vastaa kylmästi, että Tähtiklaani on hylännyt heidät eivätkä he enää koskaan ole Tähtiklaanin kanssa tekemisissä.
Kun Lehtipilkku saa yhdeksän henkeään, Punatähti saapuu Koivutähden, Nopsatähden ja Aamutähden kanssa paikalle. Hän pyytää Pilvitähdeltä anteeksi, sanoen että hän oli väärässä lukemattomia kuita sitten ja että koko Myrskyklaani pahoittelee sitä mitä klaanit tekivät Taivasklaanille. Hän antaa Lehtipilkulle viidennen, viisauden, hengen tekemään vaikeita päätöksiä. Hän tulee muiden päälliköiden kanssa Tulitähden luokse ja kiittää häntä siitä, että hän korjasi heidän tekemät vääryydet. Punatähti jää hetkeksi Tulitähden luo ja kertoo, että hänen klaaninsa on turvassa ja odottaa hänen paluutaan. Seremonian lopussa hän seisoo Taivaankajon, Täplälehden ja Lehtitähden emon vieressä muiden päälliköiden kanssa.

Bramblestar's Storm

Vaikkakin nimettömänä, Tulitähti mainitsee Punatähden kun vanha Myrskyklaanin päällikkö kertoo Bramblestarille Taivasklaanista. Hän sanoo, että Myrskyklaanin, Jokiklaanin, Varjoklaanin ja Tuuliklaanin päälliköt joutuivat käsittelemään toimintansa seurauksia sen jälkeen, kun he olivat Taivasklaanin poisajamisesta. Tulitähti jatkaa kertomalla, että kukin näistä päälliköistä oli käynyt Lehtitähden päällikön seremoniassa antamassa hänelle hengen. Tulitähti sanoo, että tämä ei ollut vain anteeksipyyntö, vaan muistutus siitä, että yksi klaani ei pysty selviytymään yksin.

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Pilvitähden matka

Perhe ja suku

Veli:

Amberclaw: Tuntematon tilanne

Lainaukset

"Olin väärässä silloin lukemattomia kuita sitten. Minä ja koko Myrskyklani pyydämme anteeksi tekoamme."
—Punatähti Pilvitähdelle. Tulitähden tehtävä, page 479
"Mikään ei hyvitä tekoamme, mutta olemme tulleet antamaan kukin hengen uudelle Taivasklaanin päällikölle, jos vain sinulle sopii."

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 15
  2. 2,0 2,1 2,2 Tulitähden tehtävä, hahmolista
  3. Tulitähden tehtävä, sivu 11