FANDOM

Kuljen kanssasi, ystävänä, niin kuin sinä kuljit minun kanssani kerran. En voinut jättää sinua kulkemaan täällä yksinäsi, koska sinä kuljit rinnallani kuin veli.

— Pudonnut Lehti Närhitassulle.[1]

Pudonnut Lehti (engl. Fallen Leaves) on ruipelo, sileäturkkinen[3], oranssin ja valkoisen kirjava[4] kolli, jolla on vihreät silmät[5], valkea kuono[6], pienet tassut ja lihaksikkaat lavat[7].

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Pudonnut Lehti esiintyy esinäytöksessä. Hän on matkalla koetukseen, sillä hän haluaa tulla teräväkynneksi. Hän astelee pimeään tunneliin, joka päättyy luolaan. Siellä hän tapaa sokean kissan, Kallion, joka pitää lukua koetukseen joutuneista kissoista. He juttelevat hetken, kunnes Kallio neuvoo Pudonnutta Lehteä löytämään itse tien ylös nummille ja luottamaan vaistoihin. Tämän jälkeen nuori kolli astuu pimeään tunneliin.
Myöhemmjn Närhitassu nukahtaa Kallion kepin viereen ja herää kun Pudonnut Lehti astelee tunneliin. Hän kulkee tunneleissa, mutta ei löydä ulos. Ulkona puhkeaa myrsky, joka alkaa täyttää tunneleita vedellä. Kun suuri aalto tulee, Pudonnut Lehti huomaa Närhitassun ja pyytää tältä apua mutta sitten hän katoaa veden alle ja hukkuu.
Kun Tuuliklaanin pennut katoavat, Närhitassu, Leijonatassu, Paatsamatassu, Viimatassu ja Kanervatassu lähtevät etsimään niitä tunneleihin, joihin Pudonnut Lehti hukkui. Kolli ilmestyy sokealle Närhitassulle ja opastaa oppilaat pentujen luo.

Karkotus

Pudonnut Lehti ei esiinny kirjassa, mutta Närhitassu kertoo hänestä Paatsamatassulle. Närhitassu kertoo, miten Pudonnut Lehti meni tunneleihin tullakseen teräväkynneksi, mutta ei koskaan päässyt pois. Närhitassu kertoo myös, että Pudonnut Lehti opasti oppilaat Tuuliklaanin pentujen luo.

Pitkät varjot

Kun Närhitassu menee tunneleihin, Pudonnut Lehti kertoo olevansa hyvin yksinäinen ja toivoo Närhitassun jäävän hänen kanssaan tunneleihin, mutta Närhitassulla ei ole aikaa jäädä tunneleihin. Kun Närhitassu lähtee, Pudonnut Lehti katsoo hänen peräänsä tuskaisina.

Tähtien enne

Sign of the Moon

The Last Hope

Field Guidet

The Ultimate Guide

Novellit

Hollyleaf's Story

Triviaa

  • Pudonnut Lehti on virheellisesti mainittu meripihkasilmäisenä[8].
  • Kate Cary kertoi Twitterissä, että Paatsamalehti ja Pudonnut Lehti rakastivat toisiaan ja jos he tapaisivat Tähtiklaanissa, he olisivat kumppanit. Hän tosin ilmoitti aikasemmin, että he eivät tapaisi toisiaan Tähtiklaanissa[9]Vicky on taas sanonut useaan otteeseen etteivät Pudonnut Lehti ja Paatsamalehti ole kumppaneita[10].

Perhe ja suku

Emo:

Särkynyt Varjo: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Isä:

Kiven Laulu: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Sisarukset:

Tuntemattomia pentuja: Kuolleita, mahdollisesti Ikuisen Metsästyksen Heimon jäseniä

Lainaukset

Närhitassu: "Odota! Tule mukaan!"
Pudonnut Lehti: "Ei ole minun aikani lähteä."
—Närhitassu ja Pudonnut Lehti tunneleissa. Pimeyden joki, sivu 296
"Kulje varoen, Pudonnut Lehti. Toivottavasti löydät jonakin päivänä itse tiesi ulos."
—Närhitassu pelastumisen jälkeen. Pimeyden joki, page 306

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden joki, sivu 288
  2. Pimeyden joki, sivu 11
  3. Pimeyden joki, sivu 213
  4. Pimeyden joki, sivu 11
  5. Pimeyden joki, sivu 11
  6. Pimeyden joki, sivu 12
  7. Pimeyden joki, sivu 213
  8. Pimeyden joki, sivu 296
  9. Katen Twitter-sivu
  10. Vickyn Facebook-sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki