FANDOM

Lupaan teille kaikille, että johdan Tuuliklaania isän hurjalla antaumuksella ja emon puhtaalla rakkaudella. Mikään ei ole minulle tärkeämpää kuin tehdä Tuuliklaanista vahva, niin että tulevat polvet saavat elää arvokkaasti. Kaikki kissat, jotka olen tuntenut - Kaikki kissat, joita olen rakastanut, ovat opettaneet minulle ystävyyden merkityksen ja soturilain taipumattoman voiman.

— Pitkätähti Tähtiklaanille.[1]

Pitkätähti (engl. Tallstar) on suuri,[17] mustavalkoinen kolli, jolla on erittäin pitkä,[18] ohut,[19] musta häntä ja valkoinen hännänpää,[9] valkoinen kuono ja tassut,[9] lyhyt,[20] paksu turkki sekä meripihkanväriset silmät.[21]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Sadekukka mainitseee Tammisydämelle Pitkähännän, ja vie hänet tapaamaan häntä kokoontumisessa.

Sinitähden tarina

Lumitassu esittelee Sinitassulle Pitkähännän kokoontumisessa. Hän sanoo Varpuskarvan olevan sitä mieltä, että Pitkähännästä tulee vielä Tuuliklaanin päällikkö.
Myrskyklaanin hyökkäystä seuraavana kokoontumisena Pitkähäntä tuijottaa vihamielisesti Myrskyklaanin kissoja.
Pitkähäntä on mukana partiossa, joka kohtaa Kuukivelle matkaavat Siniturkin ja Mäntytähden. Tuuliklaanilaiset sallivat vastahakoisesti heidän jatkaa matkaansa.

Tulitähden tehtävä

Pitkätähti kertoo kokoontumisessa Yksiviiksen ja Mutakynnen ajaneen pois ketun ja Saarnijalan synnyttäneen kolme pentua.

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Rikkotähti mainitsee Pitkätähden kokoontumisessa. Varjoklaanin päällikkö kertoo, että karkoitti Tuuliklaanin reviiriltään koska Pitkätähti ei suostunut antamaan metsästysaluetta Varjoklaanille.

Tuli ja jää

Tulisydän ja Harmaaraita auttavat Pitkätähteä ja tämän klaania palaamaan omalle reviirilleen.
Myöhemmin kun Varjoklaani ja Jokiklaani hyökkäävät yhdistyneinä Tuuliklaanin leiriin, Pitkätähti lähettää Yksiviiksen Myrskyklaanin leiriin. Taistelun jälkeen Pitkätähti kiittää Tiikerikynttä avusta.

Salaisuuksien metsä

Kun Pitkätähti saa kuulla Myrskyklaanin pitävän Rikkohäntää leirissään, hän yhdistyy Yötähden kanssa ja hyökkää Myrskyklaanin leiriin.

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Pitkätähti kuuntelee Tulisydäntä, kun tämä tulee kertomaan Sinitähden hyökkäysaikeista. Hän suostuu neuvottelemaan.

Pimeyden hetki

Varjoklaani hyökkää Tuuliklaanin leiriin, sillä Pitkätähti ei suostunut liittymään Tiikeriklaaniin. Pitkätähti lähettää Mutakynnen Myrskyklaanin leiriin, mutta taistelu on jo päättynyt kun Myrskyklaani saapuu. Pitkätähti liittyy Tulitähden kanssa Leijonaklaaniin.

Uusi profetia

Keskiyö

Pitkätähti jatkaa päällikkönä olemista vaikka hän on nyt huomattavasti vanhempi kuin aikaisemmin.

Kuunnousu

Aamunkoi

Tähtiyö

Pitkätähti kuolee vanhuuteen ja poikkeuksellisesti luovuttaa päällikkyyden Mutakynnen sijaan Yksiviikselle. Pitkätähti on niin heikossa kunnossa, että hän ei käyttänyt oikeita sanoja, mutta teki varsin selväksi mitä hän halusi.

Iltahämärä

Kolmikon mahti

Näkö

Pimennys

A Vision of Shadows =

Shattered Sky

The Raging Storm

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Cats of the Clans

Battles of the Clans

Code of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Pitkätähti ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Pitkätähti ei koskaan hankkinut kumppania tai pentuja,[22] ja Kate on sanonut, että Pitkätähden sydän kuuluu aina Jakelle.[23]
    • Kate ja Vicky ovat myös sanoneet näkevänsä Pitkätähden ja Jaken kumppaneina, mutta yksi sarjan julkaisijoista ajattelee heidän olevan vain hyviä ystävyksiä.[24]
  • Katen mielestä Pitkätähti lähtee Tähtiklaanista välillä pois vierailemaan Jaken luona.[25]
  • Pitkätähti nimettiin pitkän häntänsä takia.[11]

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Vaalealintu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Hiekkaherne: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Peippopentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuolet:

Peukaloislento: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)
Kanipentu: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)

Velipuolet:

Siilipentu: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)
Kärpäspentu: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)
Näytä loput

Siskopuolenpoika:

Yksitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuolentyttäret:

Aamukukka: Elossa (novellissa Paatsamalehden tarina)
Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuolenpojanpoika:

Darktail: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Siskopuolentyttärenpojat:

Takiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Varissulka: Elossa (kirjassa The Raging Storm)
Kotkapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit