FANDOM

Sitä kai on, jos on parantaja. Sen täytyy kyllä olla raskasta. Minä odotan kovasti, että minulla olisi kumppani ja omia pentuja.

— Pilvitassu Keltahampaalle.[1]

Pilvikarva (engl. Cloudpelt) on paksuturkkinen valkoinen kolli, jolla on siniset silmät.

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Pilvipentu syntyy Nokkostäplälle ja Konnahypylle. Hänen siskonsa kuolee pian syntymän jälkeen.
Kuita myöhemmin Pilvipennusta tulee oppilas ja hän saa mestarikseen Risaturkin. Hän on mukana Pihlajamarjan partiossa, kun kulkukissat hyökkäävät partion kimppuun. Kun taistelu on ohi, Risaturkki löytää liikkumattoman Pilvitassun saniaisten seasta. Kun Keltahammas kääntää oppilaan ympäri, hän huomaa, että vatsa on viilletty auki. Risaturkki kantaa oppilaan leiriin ja Nokkostäplä on kauhuissaan. Salviaviiksi on sitä mieltä, että haava on liian paha ja että oppilaan olisi armollisempaa mennä Tähtiklaaniin, mutta Keltahammas ei halua luovuttaa. Keltahammas vahtii tarkasti Pilvitassua, joka on edelleen heikko.
Muutaman päivän kuluttua Pilvitassu kävelee varovaisesti Salviaviiksen ohjeistuksella. Parantajan pesässä hän on kärsimätön. Astuessaan ulos parantajan pesästä klaanitoverit huutavat Pilvitassun nimeä, joka on hämillään. Setritähti kertoo oppilaalle, että hänestä tulee pian soturi.
Myöhemmin Pilvitassusta tulee soturi, Pilvikarva. Kettusydämen kuollessa Risatähti nimittää Pilvikarvan uudeksi varapäälliköksi. Kun Pilvikarva kuolee, Keltahammas suree hänen kuolemaansa ja muistelee, miten Pilvikarva oli aikoinaan sanonut toivovansa kumppania ja omia pentuja.

Väärätähden lupaus

Pilvitassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Varishäntä on hänen mestarinsa.

Sinitähden tarina

Pilvitassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Field Guidet

Battles of the Clans

Secrets of the Clans

Pilvikarva on nyt varapäällikkö. Kun Kettusydän kuolee, Risatähti nimittää Pilvikarvan uudeksi varapäälliköksi. Myöhemmin Rikkohännästä tulee varapäällikkö, kun Pilvikarva kuolee.

The Ultimate Guide

Triviaa

  • Kirjassa Keltahampaan salaisuus hänen mestarinsa on Risaturkki. Kuitenkin kirjoissa Sinitähden tarina ja Väärätähden lupaus Varishäntä on listattu hänen mestarikseen ja kirjassa Secret of the Clans Pilvikarvaa ei ole listattu Risatähden oppilaisiin.

Perhe ja suku

Emo:

Nokkostäplä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Konnahyppy: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Littlekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Susiaskel: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuoli:

Kettusydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljenpoikapuoli:

Mäyrähammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Sitä ei valitettavasti koskaan tapahdu. Olit kuitenkin hieno varapäällikkö ja kuolit soturin urheudella."
—Keltahammas Pilvikarvan kuoleman jälkeen. Keltahampaan salaisuus, page 402

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 283
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 176
  3. Väärätähden lupaus, hahmolista
  4. Keltahampaan salaisuus, sivu 292
  5. Keltahampaan salaisuus, sivu 384

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki