Fandom

Soturikissat Wiki

Pikkupilvi

1 508sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Pikkupilvi (engl. Littlecloud) on erittäin pieni, ruskea raidallinen kolli[1], jolla on vaaleansiniset silmät ja ruskea nenä.

Pikkupilvi
CCLittleCloudRunningnose.jpg
Lojaalius
Nykyinen Varjoklaani
Kuolema
Kuolinsyy Vanhuus
Ikä
Ikä Noin 121 kuuta (10.1 vuotta)
kuollessaan
Nimet
Pentu Pikkupentu[2]
Oppilas Pikkutassu[3]
Soturi Pikkupilvi[4]
Parantajaoppilas Pikkupilvi[5]
Parantaja Pikkupilvi
[6]
Perhe
Emo Salamanteripilkku
Veljet Ruskotassu, Märkäjalka
Parantajan asema
Edeltäjä Nuhanenä
Seuraajat Lehtilampi, Puddleshine
Koulutus
Mestarit Arpinaama[7], Nuhanenä
Oppilas Flametail
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Keltahampaan salaisuus, Villiin luontoon, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä, Myrsky nousee, Vaarallinen polku, Pimeyden hetki, Tulitähden tehtävä, Keskiyö, Kuunnousu, Aamunkoi, Tähtiyö, Iltahämärä, Auringonlasku, Näkö, Pimeyden joki, Karkotus, Pimennys, Pitkät varjot, Auringonnousu, The Clans Decide, Neljäs oppilas, Etäiset kaiut, Mistystar's Omen, Night Whispers, Sign of the Moon, The Forgotten Warrior, Hollyleaf's Story, The Last Hope, The Apprentice's Quest, Thunder and Shadow

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Pikkupentu syntyy veljiensä Ruskopennun ja Märkäpennum kanssa Salamanteripilkulle. Hänen mainitaan olevan hiljattain syntynyt.

Tulitähden tehtävä

Pikkupilvi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.
Hänen mestarinsa Nuhanenä muuttaa klaaninvanhimpien pesään tehden Pikkupilvestä Varjoklaanin parantajan.

Bramblestar's Storm

Soturikissat

Villiin luontoon

Vielä ollessaan pentu, Pikkutassu on jo nimitetty soturioppilaaksi Varjoklaanin päällikönRikkotähden, taholta. Arpinaama on hänen mestarinsa.
Tulitassun ja Harmaatassun ensimmäisessä kokoontumisessa, Pikkutassu juttelee kahdelle Myrskyklaanin oppilaalle sekä Leijonamielelle. He kertovat hänelle kolmesta suuresta klaanista; Leijonaklaanista, Tiikeriklaanista ja Leopardiklaanista. Leijonamielen kysyessä Pikkutassun ikää, hän vastaa kiusaantuneena olevansa kuuden kuun ikäinen. Myrskyklaanin soturi ihmettelee hänen pientä kokoaan, jolloin Pikkutassu sanoo hänen emonsakin olevan pienikokoinen. Pikkutassu häipyy heidän luotaan selvästi kiusaantuneen oloisena. Tulitassu pistää merkille, että muutkin Varjoklaanin oppilaat ovat hyvin pieniä kuuden kuun ikäisiksi.

Tuli ja jää

Pikkutassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet mainitaan hahmoluettelossa. Pikkutassu on nyt soturi Pikkupilvi.

Salaisuuksien metsä

Pikkupilvi ei esiinny kirjassa, mutta hänet mainitaan hahmoluettelossa.

Myrsky nousee

Tulisydän löytää Pikkupilven ja Valkokaulan nukkumasta Myrskyklaanin reviirillä. He ovat nälkäisiä, heikkoja ja likaisia. Keltahammas huomaa, että sairaus on peräisin Haaskalasta ja käskee heitä palaamaan takaisin kotiin. Pikkupilvi kertoo, että Nuhanenä oli Yötähden seurassa koko yön, kun he lähtivät kokoontumisesta. Hänen kertomansa mukaan parantaja antoi pennun kuolla emonsa viereen - ilman yhtäkään unikonsiementä helpottamaan matkaa Tähtiklaanin luo. Hän pelkää, että Nuhanenä antaa heidänkin kuolla samalla tavalla.
Tuhkamarja haluaa auttaa Pikkupilveä ja hänen ystäväänsä Valkokaulaa ja hoitaa heitä Keltahampaan selän takana. Lopulta Tulisydäntä ja Hiekkamyrskyä käsketään saattamaan Pikkupilvi ja Valkokaula Ukkospolulle. Tulisydän saalistaa heille, mutta he eivät kykene syömään kovin paljon. He oksentavat syömänsä riistan pian jäähyväisten jälkeen. Tulisydän ehdottaa, että saattaisi kissat Ukkospolun yli, mutta Pikkupilvi ja Valkokaula haluavat lähteä yksin. Tulisydän ja Hiekkamyrsky seuraavat hetken aikaa kahta varjoklaanilaista ja huomaavat, että he menivät Ukkospolun ali johtavasta tunnelista takaisin Varjoklaanin reviirille.

Vaarallinen polku

Pikkupilvi matkustaa muiden parantajien kanssa Kuukivelle, jossa hän tapaa taas Tuhkamarjan. Hän kertoo Tuhkamarjalle, että on ryhtynyt Nuhanenän oppilaaksi. Pikkupilvi jatkaa innostuneena, kuinka Tuhkamarja auttoi häntä ja Valkokaulaa heidän ollessa sairaita. He olivat vieneet Tuhkamarjan antamat yrtit muulle varjoklaanilaisille ja ne olivat toimineet, parantaen Haaskalasta tulleen sairauden. Se inspiroi Pikkupilveä ryhtymään parantajaoppilaaksi. Hän selittää, että Valkokaula ei tullut enää takaisin hänen mukanaan leiriin peläten, että sairastuisi uudelleen - yrteistä huolimatta. Pikkupilvi oli löytänyt Valkokaulan ruumiin Ukkospolun viereltä pari päivää myöhemmin. Tämän kuullessaan Tuhkamarja painautuu lohduttavasti Pikkupilveä vasten. Viimeiseksi hänet nähtiin Tuhkamarja rinnallaan ontuen, menossa Korkokiville.

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Pikkupilvi matkustaa Kuukivelle muiden parantajien kanssa; Tuhkamarjan ja hänen oppilaansa Lehtitassun, tuuliklaanilaisen Kaarnakasvon, sekä jokiklaanilaisen Mutaturkin ja hänen oppilaansa Perhonsiiven kanssa. Tuhkamarja ja Lehtitassu odottavat Pikkupilven saapumista, ja pian Lehtitassu haistaa Pikkupilven tuoksun. Tuhkamarja sanoo, että yleensä Pikkupilvi odotti häntä eikä toisinpäin. Lehtitassu muistelee kuinka Tuhkamarja pelasti Pikkupilven hengen, kun sairaus myllersi Varjoklaanissa. Siitä lähtien Tuhkamarja ja Pikkupilvi ovat olleet ystäviä.

Kuunnousu

Kun myrskyklaanilaiset tulevat puhumaan Mustatähdelle kaksijalkojen tekemisestä, Pikkupilvi on samaa mieltä kuin Tuhkamarja, että Haaskalan rottia on vaarallista syödä ja voi johtaa vakaviin sairauksiin. Pikkupilvi kertoo Mustatähdelle, että hän itsekin oli sairas ja olisi kuollut ilman Tuhkamarjaa. Mustatähti hiljentää hänet vihaisesti ja väittää, että sairaus oli vain rangaistus Tähtiklaanilta, koska Yötähti ei ollut oikein valittu päällikkö ja ettei nyt ole vaarallista syödä Haaskalan ruokaa. Tuhkamarja tiuskaisee ivallisesti, että on vaarallista, jos päällikkö vaientaa klaaninsa parantajan tai kuvittelee tietävänsä parantajia enemmän Tähtiklaanin tahdosta.
Myöhemmin parantajien kokoontumisen aikaan Jokiklaanin ja Tuuliklaanin parantajat ovat myöhässä. Pikkupilvi vakuuttaa Tuhkamarjalle ja Lehtitassulle, että he ovat pian tulossa. Lehtitassun vatsan kurniessa Pikkupilvi luo häneen myötätuntoisen katseen. Hän kertoo Tuhkamarjalle, että Mustatähti on lähettänyt sotureita hakemaan rottia Haaskalasta eikä kukaan ole vielä sairastunut, mutta se on vain ajan kysymys. Hän on myös yrittänyt käskeä klaania olemaan koskematta raatoihin, mutta se on vaikeaa koska Mustatähti jakaa käskyjä ja lisäksi kissat ovat niin nälkäisiä, etteivät piittää siitä mitä syövät.

Aamunkoi

Pikkupilvi nähdään, kun klaanit odottavat kuolevan soturin merkkiä näyttämään tien uuteen kotiin. Varjoklaani ei kuitenkaan halua odottaa, joten he palaaavat takaisin reviirilleen.

Tähtiyö

Iltahämärä

Kun Pikkupilvi ja muut parantajat lähtevät Kuulammelle, hän näkee Tuhkamarjan ja Kaarnakasvon kanssa saman kummallisen unen, joka enteilee pahaa.

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Karkotus

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Pikkupilvi ottaa oppilaakseen Liekkitassun.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Night Whispers

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Field Guidet

Cats of the Clans

Secrets of the Clans

Novellit

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Triviaa

  • Kun Vickyltä kysyttiin rakastiko Pikkupilvi Tuhkamarjaa ollessaan sairaana, Vicky vastasi, että hänen mielestään Pikkupilvi piti häntä enemminkin isosiskonaan eikä rakastanut häntä, koska Tuhkamarja oli häntä paljon vanhempi.

Hahmon kuvakkeet

Perhe ja suku

Emo:

Salamanteripilkku: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljet:

Ruskotassu: Tuntematon tilanne
Märkäjalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Täti:

Saarnisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Sammakkohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Tuli ja jää, hahmolista
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 405
  3. Villiin luontoon, hahmolista
  4. Tuli ja jää, hahmolista
  5. Vaarallinen polku, sivu 59
  6. Tulitähden tehtävä, hahmolista
  7. Villiin luontoon, sivu 5
Parantajat
Myrskyklaani CloudspotsPricklefacePearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani MothflightSwiftfootThruspeltLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoKestrelflight
Varjoklaani PebbleheartRedscarMossheartMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviFlametailPuddleshine
Jokiklaani DapplepeltKinktailMeadowpeltGraywingJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahAcorn FurQuailfeatherVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki