FANDOM

En tiennyt sinne piiloutuessani, että se oli ansa.

— Piikkihernehäntä kaksijalkojen häkissä.[1]

Piikkihernehäntä (engl. Gorsetail) on kolli, jolla on kellertävä tassu.[2]

Uusi profetia

Aamunkoi

Piikkihernehäntä on Tuuliklaanin soturi ja yksi kaksijalkojen ansoihin jääneistä kissoista.
Kun Lehtitassu yrittää tunnistaa muita napattuja kissoja, Usvajalka myöntää inhosta, ettei häntä olisi kaapattu ellei hänen olisi tarvinnut jäädä hätistämään tuuliklaanilaista varasta Jokiklaanin reviiriltä, ilmeisesti viitaten Piikkihernehäntään. Piikkihernehäntä nostaa ääntään väristen joukosta ja kertoo, ettei tiennyt piilopaikkansa olleen ansa. Kolli kertoo nimensä ja klaaninsa Lehtitassulle.
Piikkihernehäntä, Kirkassydän ja Pilvihäntä maukuvat tervehdykseksi Sashalle, kun Usvajalka esittelee muita kaksijalan nappaamia kissoja.
Myöhemmin kaksijalka tuo Hiilen muiden napattujen kissojen luokse. Hiili saa haavoja häkistä ja ne alkavat vuotamaan. Lehtitassu muistaa Tuhkamarjan käyttäneen haavoihin hämähäkinseittiä ja hän pyytää jonkun etsivän sitä. Piikkihernehäntä löytää läheltään hämähäkinseittiä ja kerää tassunsa ympärille sitä. Hän kurottelee Lehtitassun häkkiä kohti, joka ottaa ne ja antaa seitin Kamulle, joka antaa seitin lopulta Hiilelle. Hiili parantaa itsensä ja rauhoittuu.
Kun Lehtitassu yrittää keksiä pakenemisreittiä, Lehtitassu muistaa, kuinka Piikkihernehäntä kurkotti ansan läpi antaakseen hänelle hämähäkinseittiä.

Lainaukset

Usvajalka: "En olisi jäänyt siihen kaksijalkojen kettumaiseen ansaan, ellen olisi joutunut häätämään varastelevaa Tuuliklaanin soturia reviiriltäni."
Piikkihernehäntä: "En tiennyt sinne piiloutuessani, että se oli ansa."
Lehtitassu: "Kuka siellä?"
Piikkihernehäntä: "Piikkihernehäntä Tuuliklaanista."
—Piikkihernehäntä Usvajalan ja Lehtitassun kanssa. Aamunkoi, sivu 38
Lehtitassu: "Ylettyykö kukaan hämähäkinseittiin? Vastatkaa nyt! Meidän pitää auttaa häntä!"
Piikkihernehäntä: "Tässä on yksi lähelläni. Yletyn siihen varmaankin. Hetkinen."
—Lehtitassu ja Piikkihernehäntä. Aamunkoi, sivu 73

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Aamunkoi, sivu 38
  2. Aamunkoi, sivu 73