FANDOM

En tiennyt sinne piiloutuessani, että se oli ansa..

— Piikkihernehäntä kun kaksijalat ovat napanneet hänet.[1]

Piikkihernehäntä (engl. Gorsetail) on kolli, jolla on kellertävänruskea tassu[3].

Uusi profetia

Aamunkoi

Piikkihernehäntä on Tuuliklaanin soturi ja yksi kaksijalkojen ansoihin jääneistä kissoista.
Myöhemmin kaksijalka tuo Hiilen muiden napattujen kissojen luokse. Hiili saa haavoja häkistä ja ne alkavat vuotamaan. Lehtitassu muistaa Tuhkamarjan käyttäneen haavoihin hämähäkinseittiä ja hän pyytää jonkun etsivän sitä. Piikkihernehäntä löytää läheltään hämähäkinseittiä ja kerää tassunsa ympärille sitä. Hän kurottelee Lehtitassun häkkiä kohti, joka ottaa ne ja antaa seitin Kamulle, joka antaa seitin lopulta Hiilelle.

Triviaa

  • Piikkihernehäntää ei ole mainittu kirjan hahmolistassa eikä hän esiinny muissa kirjoissa. Myöhemmin Tuuliklaanissa esiintyy toinen Piikkihernehäntä-niminen kissa.

Lainaukset

Usvajalka: "En olisi jäänyt siihen kaksijalkojen kettumaiseen ansaan, ellen olisi joutunut häätämään varastelevaa Tuuliklaanin soturia reviiriltäni."
Piikkihernehäntä: "En tiennyt sinne piiloutuessani, että se oli ansa."
Lehtitassu: "Kuka siellä?"
Piikkihernehäntä: "Piikkihernehäntä Tuuliklaanista."
—Piikkihernehäntä Usvajalan ja Lehtitassun kanssa. Aamunkoi, sivu 38
Lehtitassu: "Ylettyykö kukaan hämähäkinseittiin? Vastatkaa nyt! Meidän pitää auttaa häntä!"
Piikkihernehäntä: "Tässä on yksi lähelläni. Yletyn siihen varmaankin. Hetkinen."
—Lehtitassu ja Piikkihernehäntä. Aamunkoi, sivu 73

Lähteet ja sitaatit

  1. Aamunkoi, sivu 38
  2. Aamunkoi, sivu 73
  3. Aamunkoi, sivu 73

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki