Fandom

Soturikissat Wiki

Pihkalehti

1 501sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Kaikki nuoret kissat pelkäsivät hieman Pihkalehteä, joka osasi suuttuneena käyttää terävää kieltään; Keltapentu muisti millaiset torut oli häneltä saanut, kun oli vahingossa heittänyt häntä sammalpallolla päähän.

— Kertoja.[1]

Pihkalehti (engl. Amberleaf) on tummanoranssi naaras, jolla on ruskeat jalat ja korvat[2], joista toisessa korvassa on lovi.

Pihkalehti
EiKuvaa.png
Lojaalius
Nykyinen Varjoklaani
Kuolema
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Soturi Pihkalehti
[3]
Koulutus
Oppilas Pähkinäviiksi
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Tallstar's Revenge, Keltahampaan salaisuus

Erikoisseikkailut

Tallstar's Revenge

Pihkalehti ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Keltahampaan salaisuus

Keltapennun seremoniassa Pihkalehti ilmestyy soturien pesästä Kaurisloikan kanssa. Pihkalehdestä tulee Pähkinätassun mestari ja Setritähti mainitsee, että hän on taitava soturi ja antaisi Pähkinätassulle koulutusta, jota hän tarvitsee. Keltapentu ajattelee, että Pähkinätassu sai ankaran mestarin, koska kaikki nuoret kissat pelkäävät Pihkalehteä, koska hänellä oli terävä kieli suuttuessaan. Keltapentu muistelee aikaa, jolloin oli vahingossa heittänyt sammalpallon Pihkalehden päähän ja saanut siitä torut. Pähkinätassu näyttää hermostuneelta tassuttaessaan Pihkalehden luo, mutta rentoutuu kun Pihkalehti sanoo, että hän tekee Pähkinätassusta niin hyvän soturin, kuin vain mahdollista.
Myöhemmin taisteluharjoituksissa Pihkalehti on ymmällään kahden oppilaan loukkaantuessa samaan aikaan. Hän kysyy Pähkinätassulta, mitä hän teki, mutta Pähkinätassu vastaa ettei edes koskenut Keltatassuun. Kun Keltatassu ja Risaturkki lähtevät Kaksijalkalaan etsimään Risaturkin isää, Risaturkki kysyy mitä he aikovat tehdä. Keltatassu vastaa, että he esittävät kysymyksiä siitä, että yksi heidän sotureistaan, esimerkiksi Pihkalehti, on kateissa. Myöhemmin Kivihammas järjestää rottapartioita. Hän käskee Pihkalehden mukaan oppilaansa kanssa.
Kun Puna ja Järkäle haluavat liittyä Varjoklaaniin, Kivihammas sanoo että he kuuluvat Kaksijalkalaan. Pihkalehti huutaa perään, että heidän pitää pysyä siellä.

Lainaukset

"Teen sinusta niin hyvän soturin kuin vain mahdollista."
—Pihkalehti Pähkinätassulle. Keltahampaan salaisuus, page 47

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 47
  2. Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  3. Keltahampaan salaisuus, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki