FANDOM

Pentu (engl. Kit) on alle kuuden kuun ikäinen kissa, joka asuu yhä pentutarhassa emonsa ja pentutovereidensa kanssa. Pennut ovat yleensä uteliaita, vikkeliä, vilpittömiä ja he ovat kiinnostuneita yleensä klaaninvanhimpien tarinoista. Pennut eivät saa poistua pentutarhasta kunnes heidän emonsa antaa luvan. Pennut eivät myöskään saa lähteä leiristä ilman erityistä lupaa. Pentujen nimet loppuvat aina sanaan pentu esim. Pilvipentu. Kun pentu täyttää kuusi kuuta, hänestä tulee oppilas.

Kuvaus

Kun pentu on syntynyt, sen emo tai isä nimeää sen, yleensä sen ulkonäön mukaan (esim. Hiekkapentu), tai joskus kunnioittaen toista kissaa samalla nimellä (esim. Tulipentu). Joskus taas nimelle ei ole annettu erityistä syytä (esim. Murattipentu). Osa pennuista on nimetty mitä pennun syntymisen aikana on tapahtunut tai sitä ennen (esim. Myrskypentu).
Kun pennut ovat vielä pieniä heidän turkkinsa ovat pehmeitä.

Koulutus

Kun pennut ovat pentutarhassa, he oppivat hiljalleen klaanitovereiltaan klaanin tapoja, perinteitä ja soturilakia. Heidän emonsa, muut kuningattaret sekä klaaninvanhimmat kertovat heille tarinoita suurista taisteluista, matkoista ja kissoista. Pentujen hoitoon osallistuvat kaikki kuningattaret.
Kun pennut ovat saavuttaneet kuuden kuun iän, heistä tulee oppilaita. Heidän nimensä päättyy -tassu-päätteeseen (esimerkiksi Hallapennusta tulee Hallatassu, Tomupennusta Tomutassu jne.) He menevät joko parantajan tai soturin polulle.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki