FANDOM

Peippolento, olet palvellut klaaniasi hyvin ja ansaitset uuden oppilaan. Tiedän, että välität taitosi Pihlajatassulle.

Setritähti tehdessään Peippolennosta mestarin.[1]

Peippolento (engl. Finchflight) on mustavalkoinen kolli[4], jolla on vihreät silmät[5].

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Peippolento ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Keltahampaan salaisuus

Peippolento on Varjoklaanin soturi.
Kun Peippolennosta tulee Pihlajatassun mestari, hän kehrää koskettaessaan oppilaansa nenää. Hänet nähdään lyhyesti lähdössä Pihlajatassun kanssa tututumaan reviiriin.
Peippolento kertoo Pihkalehdelle, Kaurisloikalle ja heidän oppilailleen, että Pihlajatassu sai kiinni mustarastaan ja että Pihlajatassu ja Pähkinätassu suoriutuivat molemmat erittäin hyvin. Mestarit päättävät harjoittaa oppilailla taisteluliikkeitä. Peippolento on huolissaan, kun Karsitassu haavoittaa Pihlajatassua vahingossa. Kun Pihlajatassu kertoo olevansa kunnossa ja haluavansa yrittää uudelleen, Peippolento sanoo että kaikki ovat tällä kertaa varovaisia. Pian Peippolento lopettaa harjoitukset ja käskee Pihlajatassun käymään Salviaviiksen luona.
Kun Pihlajatassu taistelee Tuuliklaanin sotureita vastaan, hän käyttää Peippolennon opettamaa liikettä. Kissojen jutellessa rottahyökkäyksestä, Pihlajatassu ja Keltatassu keskustelevat Risaturkista, jolloin Peippolento käskee heidän olla hiljaa.
Peippolento menee Salviaviiksen luo saadessaan piikin tassunsa, mutta löytää vain Keltahampaan ja toteaa, että hänkin kelpaa. Peippolento kertoo piikin haittaavan rottien metsästystä Saniaisjalan kanssa. Keltahammas yrittää saada piikin pois, mutta puree kollia vahingossa. Salviaviiksi saapuu paikalle ja kehuu Keltahammasta, että hän teki juuri oikein. Peippolento valittaa, että Keltahammas puri häntä. Salviaviiksi poistaa piikin ja Peippolento lähtee ottamaan partiota kiinni.
Kolmannessa rottahyökkäyksessä Peippolento, Rikkohäntä, Pilvikarva ja Mustajalka piirittävät rotat.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 47
  2. Vickyn Facebook -sivu
  3. Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  4. Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  5. Vickyn Facebook-sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki