FANDOM

Niin, onhan minulla pentuni. Kaipaan silti metsässä juoksemista, oman riistan pyytämistä ja partiokierroksia klaanin rajoilla.

— Pajuturkki Tulisydämelle[1]

Pajuturkki (engl. Willowpelt) on solakka, erittäin vaalean[8] hopean[9]harmaa naaras, jolla on epätavallisen siniset silmät.[10]

 Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Pajupentu syntyy Nopsatuulelle ja Kyyhampaalle Punapennun ja Täpläpennun kanssa.
Siniturkki mainitsee Pajupennun ja hänen sisaruksensa, kun hän sanoo että Valkopentu, joka oli hiljattain menettänyt emonsa, oli Nopsatuuli|Nopsatuulen hoidettavana. Kertoja paljastaa, että Pajupentu, Punapentu ja Täpläpentu eivät ole vielä avanneet silmiään. Myöhemmin kun Pajupentu, Punapentu, Valkopentu, Täpläpentu, Hallapentu ja Juovapentu rientävät ulos pentutarhasta, kun Aurinkotähti kutsuu klaanin koolle, vaikka he eivät vielä metsästä omaa saalistaan.
Pajupennusta tulee oppilas, Pajutassu, mutta hänet mestarinsa ei ole tiedossa. Hänen on nähty menevän ulos Punatassun, hänen mestarinsa, Varpuskarvan ja Kyyhampaan kanssa. Myöhemmin Pajutassu ja Punatassu katsovat Ohdakekynttä, joka näyttää heille taisteluliikkeitä.
Pajutassusta tulee soturi, Pajuturkki. Hän saa Keltatäplän kanssa Mustaraidan ja Laikkuturkin kanssa Harmaatassun.

Tulitähden tehtävä

Pajuturkin pennuista, Nokipennusta, Tihkupennusta ja Ratamopennusta on tullut oppilaita.
Kun Okakynsi, Nokitassu, Pajuturkki ja Saarniturkki lähtevät aamupartiolle, Tulitähti huomaa heidät kun hän on viettänyt yön Sotan luona. Tulitähti päättää liittyä partioon mukaan ja haluaa Nokitassun esittelevän jäljitystaitojaan. He kulkevat Ukkospolun vierellä, kunnes Nokitassu haistaa kummallisen tuoksun. Tulitähti haluaa heidän seuraavan hajua, koska Nokitassu kertoo sen olevan väkevä. Nokitassu johdattaa heidät syvälle kasvien joukkoon ja Tulitähti tunnistaa tuoksun olevan mäyrä. Tuoksu on tuore ja se tulee Käärmekiviltä. Pajuturkki ja Nokitassu ovat partion kintereillä. Okakynsi käskee Nokitassun jäädä suojaisaan paikkaan, kun muut menevät tutkimaan. Okakynsi, Pajuturkki ja Tulitähti menevät tutkimaan kivikkoa. Tulitähti ulvoo kun näkee mäyrän Nokitassun lähellä. Nokitassun emo, Pajuturkki säntää heti suojelemaan häntä. Mäyrä kuitenkin katkaisee Pajuturkin niskan ja tämä kuolee. Nokitassu on toivoton ja muut partiolaiset hyökkäävät mäyrän kimppuun, joka lähtee pian pakoon.
Kun aamupartiolaiset palaavat Myrskyklaaniin, he kantavat Pajuturkin ruumista ja vievät sen Tuhkamarjan luokse. Nokitassu on hyvin järkyttynyt emonsa kuolemasta ja tarvitsee unikonsiemeniä. Tihkutassu ja Ratamotassu ovat kiirehtineet kuolleen emonsa luokse suremaan. Kun Pajuturkin kuolinsyy kerrotaan, pennut painavat kuononsa emon turkkiin.
Klaani keskustelee hetken mäyristä, kunnes he valvojat Pajuturkin ruumiin vierellä. Pajuturkki todetaan olevan ensimmäinen kissa, joka on kuollut Veriklaania vastaan käydyn taistelun jälkeen, jolloin Valkomyrsky sai surmansa.
Kirjohäntä kertoo Pajuturkin olleen liian nuori kuolemaan ja että hänellä oli vielä paljon annettavaa klaanille.

Soturikissat

Villiin luontoon

Pajuturkki on yksi Myrskyklaanin sotureista.
Hän on partiossa Tiikerikynnen, Mustaraidan ja Sinitähden kanssa, kun he löytävät Tulisydämen ruokkimassa Varjoklaanista karkotettua Keltahammasta. He tuovat Keltahampaan leiriin.
Pajuturkki auttaa vahvistamaan leiriä Varjoklaanin hyökkäykseltä. Hänet nähdään istumassa piikkihernetunnelin edustalla Mustaraidan, Pitkähännän ja Tomutassun kanssa. Kun toinen partio palaa, Mustaraita johtaa partionsa tunneliin.
Pajuturkki on läsnä kokoontumisessa, jossa Rikkotähti pyytää Varjoklaanille lisää metsästysmaita. Hän myös varoittaa luopiosta, joka aiheuttaa harmia pennuille. Pajuturkki, kuten muutkin klaanitoverit, ajattelevat Rikkotähden puhuvan Keltahampaasta. Hän juoksee takaisin leiriin Sinitähden perässä. Kun Vinhatuuli kysyy kokoontumisesta, Pitkähäntä kertoo Rikkotähden vaatimuksista, johon Pajuturkki lisää, että hän myös varoitti vaarallisesta luopioista, joka satuttaa pentuja. Pajuturkki on varma, että Varjoklaanin päällikkö tarkoitti Keltahammasta.
Pentujen katoamisen jälkeen Pajuturkki on partiossa Valkomyrskyn, Vinhatuulen, Hiiriturkin ja Mustaraidan kanssa, kun Tulitassu pysäyttää heidät kertoen, ettei Keltahammas vienyt Hallaturkin neljää pentua vaan sen oli tehnyt Varjoklaanin soturi nimeltä Arpinaama. Pajuturkki menee Myrskyklaanin ja Varjoklaanin kissojen kanssa leiriin pelastamaan pennut ja ajamaan pois Rikkotähden ja hänen kissansa.
Kun taistelu on ohi, Pajuturkki nähdään Hiiriturkin kanssa auttaen pennut turvallisesti kotiin.

Tuli ja jää

Pajuturkki ilmaisee halveksuntaa Jokiklaania kohtaan, kun he haluaisivat ottaa haltuunsa ylängöt, vaikka he ovat aina saaneet joen kalaa. Pajuturkki sanoo myös, että he ovat liian hitaita ottamaan kaneja kiinni.
Pajuturkki auttaa taistelemaan Jokiklaanin partiota vastaan, jotka hyökkäävät Tulisydämen, Harmaaraidan, Jalkapuolen ja Yksiviiksen kimppuun lähellä rotkoa. Pajuturkki on samaa mieltä Harmaaraidan kanssa ilman lämpenemisestä, joten Sinitähti aikoo hyökätä Jokiklaaniin samantien. Joen jää on kuitenkin sulanut, joten he eivät voi hyökätä.
Autettuaan Tuuliklaania taistelussa Varjoklaania ja Jokiklaania vastaan, Pajuturkki auttaa hoitamaan loukkaantuneita kissoja.

Salaisuuksien metsä

Pajuturkki valitaan kokoontumiseen ja hän mainitsee, että he voisivat hypätä tulvivan joen yli ylävirrassa, jossa virta on kapeampi. Sinitähti suostuu Pajuturkin ehdotukseen. Kun he joutuvat menemään Varjoklaanin reviirille, Pajuturkki on hermostunut mutta Sinitähti jättää hänet huomiotta. Varjoklaanin partio löytää Myrskyklaanin kissat ja Yötähti sanoo, että hän haluaa Myrskyklaanin osallistuvan vähän kokoontumiseen. Pajuturkki mumisee, että ongelmia on tulossa. Hän tuntee sen tassuissaan.
Kun Yötähti paljastaa, että Myrskyklaani suojelee Rikkohäntää, Pajuturkki sähisee Tuuliklaanin kuningattarelle, jonka kanssa vaihtoi kieliä hetki sitten. Hän perääntyy, kun Sinitähti muistuttaa aselevosta.
Varjoklaani ja Tuuliklaani hyökkäävät Myrskyklaanin leiriin, sillä tämä suojelee Rikkohäntää. Pajuturkki suojelee pentutarhaa Vinhatuulen ja Hiekkamyrskyn kanssa.
Pajuturkki ilmoittaa odottavansa pentuja. Tulisydän kuulee tämän ja huomaa Valkomyrskyn katsovan kumppaniaan ylpeästi.
Kun Tiikerikynnen luopiot hyökkäävät Myrskyklaanin leiriin, Pajuturkki taistelee kollia vastaan ja puree tätä korvaan. Myöhemminn tuoresaaliskasa on tyhjä, joten Hiiriturkki valitsee Pajuturkin ja Saniaisturkin metsästyspartioon.

Myrsky nousee

Pajuturkki kysyy Tulisydämeltä, miltä tuntuu olla varapäällikkö. Kun Tulisydän lähtee pentutarhasta, Pajuturkki kysyy keistä tulee Juovanaaman pentujen mestareita, mutta Tulisydän lähtee pois paikalta vastaamatta.
Kun Hiekkamyrsky näkee, kuinka pullea Pilvitassu on, hän sanoo, että Pilvipentu alkaa muistuttamaan Pajuturkkia. Myöhemmin Pajuturkki synnyttää Ratamopennun, Tihkupennun ja Nokipennun.
Yksisilmä on huolissaan Pajuturkista, sillä kuivuuden vuoksi olisi lähdettävä hakemaan vettä kauempaa, mutta hän ei halua jättää pentuja kauaksi aikaa yksin. Jos Pajuturkki ei saa vettä, hän ei voi ruokkia pentujaan. Pajuturkki kertoo Tulisydämelle kaipaansa partioretkiä ja partiointia rajoilla.
Pajuturkki on yksi kissoista, jotka vahtivat leiriä Vinhatuulen murhan jälkeen. Kun Myrskyklaanin reviirillä syttyy tulipalo, Pajuturkki kiiruhtaa saadakseen pennut ulos leiristä ja turvaan joelle. Myöhemmin Pajuturkki sanoo, että Jokiklaani tietää leirin tuhoutuneen, joten heidän on todistettava että he ovat edelleen vahvoja.

Vaarallinen polku

Pajuturkki nähdään makaavan leirissä Juovanaaman ja Kultakukan kanssa. Hän pitää silmällä pentujaan. Haukka löytää kissat, sillä palanut leiri ei anna paljoa suojaa. Pajuturkki ja Kultakukka työntävät pennut pentutarhaan turvaan, mutta Pilkkuhännän kuuro poika, Lumipentu, ei kuule varoituksia ja haukka vie hänet.

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Novellit

Tigerclaw's Fury

Pajuturkki ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Perhe ja suku

Emo:

Nopsatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Kyyhammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljet:

Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Punahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Täplälehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen (ennen, ei kuolemanjälkeistä elämää)

Kumppanit:

Keltatäplä (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Laikkuturkki (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Mustaraita: Kuollut, Synkän Metsän jäsen
Harmaaraita: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Tihkuviiksi: Kuollut, vahvistettu Tähtiklaanin jäsen
Nokiturkki: Kuollut, vahvistettu Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Tyttären- ja pojanpojat:

Myrskyturkki: Elossa (kirjassa Sign of the Moon)
Kontiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Bumblestripe: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Tyttären- ja pojantyttäret:

Sulkahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin ja Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen
Unikkohalla: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Tuhkasydän: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Hunajalehvä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Seedpaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lilyheart: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Veljenpojat:

Tiikeritähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljen- ja siskontyttäret:

Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiekkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esi-isät:

Pilvitähti: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Linnunlento: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Täpläturkki: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Piikkikynsi: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Myrsky nousee, sivu 168
  2. Tulitähden tehtävä, sivu 99
  3. Vickyn Facebook sivu
  4. Sinitähden tarina, sivu 356
  5. Sinitähden tarina, sivu 416
  6. Villiin luontoon, hahmolista
  7. Myrsky nousee, hahmolista
  8. Villiin luontoon, hahmolista
  9. Keskiyö (kirja), sivu 39
  10. Villiin luontoon, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki