FANDOM

Paatsamakukka (engl. Hollyflower) on solakka, pitkäjalkainen, tummanharmaan ja valkoisen kirjava[2] naaras.

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Paatsamakukka ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on Varjoklaanin soturi.

Keltahampaan salaisuus

Kun Setritähti kutsuu klaanin koolle Risapennun ja Karsipennun seremoniaa varten, Paatsamakukka ilmestyy soturien pesästä Varishännän ja Kaarisilmän kanssa. Myöhemmin hänet nähdään vaihtamassa kieliä Varishännän kanssa soturien pesän edustalla, kun Keltahammas tulee pentutarhasta.
Paatsamakukka on Haaskalaan lähtevässä partiossa Läiskäpilven, Kaarisilmän ja Saarnisydämen kanssa. Hän ja Kivihammas vartioivat ongelmien varalta.

Väärätähden lupaus

Paatsamakukka onnittelee Vääräleukaa varapäällikkyydestä kokoontumisessa. Paatsamakukka sanoo Kyyhampaalle, että häntä harmittaa vielä häviäminen parantajalle, Mutaturkille, mutta Kyyhammas vastaa ettei hän ollut parantaja vielä silloin.

Sinitähden tarina

Paatsamakukka ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Paatsamakukka ilmestyy Kuulammella Liekkihännälle yhdessä muiden Varjoklaanin esi-isien kanssa.

The Last Hope

Field Guidet

Code of the Clans

Perhe ja suku

Tytär:

Lehvävarjo: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Mustatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Piihammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärenpoika:

Mäyrähammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Onnittelut! Yhtenä hetkenä olet oppilas, ja seuraavana oletkin jo varapäällikkö."
—Paatsamakukka onnitellessaan Vääräleukaa varapäällikkyydestä. Väärätähden lupaus, page 385
"Sinua harmittaa vieläkin, että hävisit parantajalle."
—Paatsamakukka Kyyhampaalle. Väärätähden lupaus, page 386

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus, hahmolista
  2. Väärätähden lupaus, hahmolista